Skip to main content

Gisteren een storing gehad en sinds dien geen vaste internet verbinding meer.

Ik heb er oplos gegoogled en alles gedaan m.b.t. tot cmd. Alles gereset e.d.

Zelfs pc opnieuw geinstalleerd en modem gereset naar fabrieks instellingen.

Maar nog steeds de melding “onbekend netwerk”

Hallo @Overaim 

Welke modem heb je van T-Mobile en geeft je modem aan dat er geen internet is of krijg je geen internet op je pc?

Heb je verder een DSL of glasvezel verbinding?


Hallo @Overaim 

Welke modem heb je van T-Mobile en geeft je modem aan dat er geen internet is of krijg je geen internet op je pc?

Heb je verder een DSL of glasvezel verbinding?

Ik heb een glasvezel verbinding met Huawei modem. En ik krijg de melding op mijn PC “onbekend netwerk” Ik heb via command prompt van alles gedaan (ipconfig/release, ipconfig/reset etc) heeft geen effect gehad. Pc opnieuw geinstalleerd…. geen effect. Modem terug gezet naar fabrieks instellingen…..ook geen effect.


@Overaim

Je kan ook eens de converter even van het stroom halen, misschien helpt dat?

Geeft je modem wel aan dat er internet is, dus andere apparaten via WiFi werken wel bijvoorbeeld?


Hi @Overaim,

Handig dat je al zo in de weer bent geweest!

Zou je naast de tips van Waqqas ook door kunnen geven welke lampjes er branden op de Media Converter en op het modem? Bij het modem draait het vooral om de eerste vijf lampjes. Heb je daarnaast ook al dit topic gevonden voor de Media Converter: Media Converter dipswitches aanpassen?

Hopelijk lukt het je hiermee om weer snel in de lucht te komen!


Bedankt allemaal voor de tips. Wat het probleem precies en veroorzaakt heeft is voor mij nog onduidelijk. Maar na dat ik de ethernet verbinding bij de netwerkverbindingen heb verwijderd (op mijn PC) en een nieuwe heb gecreëerd, heb ik weer internet. 

Nog steeds vreemd dat het niet werkte na alle reboots en cmd commando's. Maar ben lang blij dat ik weer een potje Overwatch kan spelen ;)