Skip to main content

Sinds enkele dagen is de upload snelheid van de glasvezel verbinding ingezakt tot systematisch onder de 1mbps.

De bedrade download snelheid is onderwijl van een goed niveau.

Op de aansluiting zelf zie ik geen problemen.

Herstarten heeft geen verandering veroorzaakt. En het signaal is nu twee dagen stabiel op deze ongewenste wijze.

Hebben jullie een oplossing voor me?

Hi @Meine van der Graaf, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Zo'n lage upload snelheid duidt vaak op een defecte kabel. Heb je toevallig een andere kabel liggen die je kan proberen? Als er ook maar één draadje niet goed zit dan kan het al mis gaan. Graag ontvang ik ook een volledige speedtest van je om het verder te onderzoeken. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hey Tommie,

De stappen heb ik uitgevoerd en de screenshots staan hieronder.

Als aanvulling nog het volgende:

• dit probleem vind plaatst op alle apparaten en laat hetzelfde gedrag zien op zowel bedrade als draadloze verbindingen, en zowel met als zonder vpn (gedeelde test is uitgevoerd zonder vpn).
  • lan kabel uitgewisseld tussen test laptop en modem, dit leidde niet tot een verschil in snelheid
  • lan kabel uitgewisseld tussen NT en modem, dit leiding niet tot een verschil in snelheid

Op basis hiervan zou ik tot willen concluderen dat het probleem zich bevind voor de modem.

Het probleem lijkt verholpen, geen idee hoe.

Zie hieronder de huidige staat, let wel dit is over wifi en vpn; in mijn ogen redelijke waarden voor mijn huidige setup.

Hoi @Meine van der Graaf, heel fijn om te horen dat je weer volledig van je uploadsnelheid kan genieten! Ik heb uitgebreid naar je verbinding gekeken in combinatie met de resultaten die je hebt opgestuurd, alleen ziet alles er nu piekfijn uit. Daarom verwacht ik ook niet dat je weer tegen dit probleem aan zal lopen. Mocht er toch nog iets spelen, klop gerust aan in dit topic.

Voor nu rest mij niks anders dan je nog heel veel plezier met het internet toe te wensen! 😃

@Cal van Odido , dank voor het na lopen en goed om te horen dat het er ook aan jullie kant goed uitziet.

Reageer