Skip to main content

Hallo,

Al een paar dagen heb ik er last van dat mijn internet nagenoeg geen upload snelheid heeft. 
Bij het doen van een test op het internet haal ik download snelheden van door de 900 Mbps, maar de upload is zowel via wifi als aan de kabel niet hoger dan 1 Mbps. 

Af en toe dan schiet de upload snelheid ineens weer omhoog en haal ik snelheden van 600-700 Mbps. Dit is echter maar sporadisch en heel instabiel. Maar dit sluit wel uit dat het een probleem is met de bekabeling. 

Ik zet de modem al meerdere keren per dag opnieuw aan om te kijken of het probleem dan opgelost is maar dat maakt geen verschil.

Ik heb geprobeerd om de klantenservice te bellen voor dit probleem maar daar krijg ik ook niemand te pakken. Ik ben een beetje ten einde raad wat ik hier zelf nog kan doen. 

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.

 

Hallo @BasL95 

Zou je eens een foto kunnen bijvoegen van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto?

Indien je een Huawei ONT hebt dan zou de oorzaak ook kunnen zijn dat er ergens in het netwerk een stoorzender zit.


Alle onderdelen op 1 foto krijgen was niet duidelijk. 

Maar op de ene foto zijn de Zyxel en mediaconverter zichtbaar. En op de andere foto de converter en de glasvezelaansluiting.

Op het moment is het internet ook compleet gestopt met werken, wat ook zichtbaar is aan het rode lampje op de Zyxel.


@BasL95 

De installatie in huis daar is geen probleem maar knippert het PON lampje op de Huawei mediaconverter toevallig? Dan zou het kunnen liggen aan een stoorzender. Nadat deze verwijderd is zou je verbinding weer moeten werken 


Het PON lampje heeft periodes waar het aan het knipperen is. Maar soms is het lampje ook gewoon voor langere tijd aan het branden.

Wat zou een stoorzender betekenen? Is dat een storing binnen mijn huis? Of zit de stoorzender ergens anders waar ik het niet zelf op kan lossen.

 

De situatie gaat er wel op achteruit dat ik nu helemaal geen internetverbinding meer heb.

 


@BasL95

Ik denk niet dat het een probleem bij jou thuis is, ergens buitenshuis wordt de verbinding verstoord en dat kun je helaas niet zelf oplossen.


@Waqqas in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik hoop dat t-mobile hier ook nog naar gaat kijken. Zeker omdat de klantenservice telefonisch gewoon niet te bereiken is.


Hoi @BasL95,

Bedankt dat je zoveel informatie kon aandragen, dat geeft een stuk beter beeld van de situatie! Ik ben het helemaal met @Waqqas eens: het lijkt mij verstandig als er monteur komt die zowel bij jou thuis als in het netwerk een flinke duik kan nemen. Daarom heb ik een monteur aangevraagd die beide specialismes onder de knie heeft en ik weet zeker dat die monteur een hoop voor je kan betekenen. Hierover ontvang je snel een SMS en email ter bevestiging met daarin de digitale afspraakomgeving van Guidion.

Ik hoop dat je de monteur snel kan treffen, dit komt helemaal goed!


Reageer