Skip to main content

opeens heb ik geen upload meer.

ik heb al de mediaconverter huawei en modem spanningsloos gehad maar dit heeft niet geholpen.

Ook de kabel tussen de mediaconverter en modem vervangen voor een nieuwe maar ook dit bleef ervoor zorgen dat ik wel een normale download had maar geen upload.

er zijn laatst wel een keer werkzaamheden geweest bij ons in de buurt vanuit odido misschien hier iets mee te maken?

Alvast bedankt!

Rick 

Update: het pon lampje knippert nu 2x in een seconde en los is uit op mijn mediaconverter en heb helemaal geen internet meer....

Hallo @rickmelman 

Heb je een GPON verbinding? Mogelijk zit er een stoorzender in het netwerk, soms kan het zo zijn dat je verbinding vanzelf weer online komt.

Hoi @Waqqas 

Ik gok van wel? Hoe zou ik dat kunnen zien?

Dit is opeens gebeurd namelijk zonder dat er bij mij wat verandert is in het netwerk.

En kan ik hier nog zelf wat aan doen of gewoon wachten?

Groetjes Rick 

Zojuist opgezocht heb een gpon verbinding 

En zit dat stoorzender dan in mijn eigen netwerk? Of zit dat buiten mijn macht zeg maar?

Groetjes Rick 

@rickmelman 

Buiten, het enige wat jij kan doen is de ONT af en toe eens herstarten of anders afwachten. Misschien moet er toch een monteur even langs de wijkcentrale gaan.

@rickmelman 

Het lijkt wel een registratie probleem.

Zie hier de betekenis van de lampjes van de Huawei GPON ONT.

(Haal om te proberen eens de Huawei GPON ONT van de stroom voor een paar minuten)

@Waqqas 

Oké dankjewel heb zojuist de ont een aantal minuten eraf gehad maar blijft helaas knipperen denk dat er inderdaad een monteur even langs de wijkcentrale zal moeten gaan.

@peter-keetfm 

Helaas heeft dit voor nu geen zin gehad ga morgen wel even contact opnemen met odido alsnog bedankt!

Reageer