Hallo @dhilk81
Je geeft aan dat de WiFi nog wel werkt, kan je dan niet werken via de WiFi?
Als de LAN poorten ook niet werken na een fabrieksreset dan moet je modem misschien worden vervangen.
@Waqqas niet om het een of ander maar ik vind deze vraag wel heel erg overeenkomen met die van @Johan201172 zou het niet zomaar kunnen zijn dat een of andere firmware update dingen gesloopt heeft?
@Marty_J
In het andere topic gaat het over een Zyxel, een update is er volgens mij niet geweest. Het kan natuurlijk gewoon toeval zijn
@Waqqas true, maar ik zie beiden als een bekabelde link tussen een router en andere devices die plat gaat. Maar ik ben het met je eens. Het kan toeval zijn ;-)
Goedemorgen,
Mijn verhaal was nog niet compleet.
De tv kanalen werken. LAN uitgang 2&3
Wifi via de Zyxel router werkt.
Alleen de directe internetverbindingen Kan 1&4 niet meer.
Zowel de directe kabel Lan 4 van de Zyxel naar mijn 2e Router/switch in de woonkamer geeft geen signaal af.
De 2e internet kabel Lan 1 van de Zyxel is aan een Netgear switch gekoppeld waar vanaf 3 kabels naar de diverse ruimtes in ons huis gaan, geven ook geen signaal meer af.
Gisteren de eerste directe internet kabel van de Zyxel direct op de tv aangesloten,dus ook zonder tussenkomst van apparaten is er ook geen internet signaal.
Het lijkt erop of de LAN poorten op de Zyxel voor het internet zijn gereset of iets dergelijks.
Hier werkt LAN3 en LAN4 allebei niet. LAN1 gaat naar zolder waar nog een oude ziggo AP staat, die geeft nu geen signaal. LAN2 gaat naar DLink switch in de meterkast waar o.a. een NAS verbonden is, een wdcloud en daarvandaan gaan ook de kabels verder het huis is. Beneden werkt de ethernet nog wel, die is in de woonkamer ook weer verbonden met een DLink switch waar o.a. de tv en een paar consoles op verbonden zijn. Boven werkt helemaal niets, waar o.a. mijn desktop staat. Alles heeft gewoon gewerkt al die tijd tot zaterdag.
Vorig jaar november had ik ook iets met de tv en toen was het ook een software issue, zelfs nieuwe hardware gehad toen en dat hielp ook niet. Het is wel heel toevallig dat deze week een grote update zou plaatsvinden en ik nu ineens problemen heb van de op andere dag. Is er in het weekend niet iets klaargezet of voorbereid om de update die eigenlijk vannacht moest plaatsvinden te doen, waardoor ik nu dit gezeik heb?
@Waqqas, normaliter kan ik niet met alleen wifi werken. De desktop heeft geen netwerkkaart die draadloos ondersteunt en kan dus alleen via vaste lijn met internet verbinding maken. Ik heb wel een laptop geleend, maar dan kan ik nog niet alles doen voor mijn werk, aangezien ik ook mijn wdmycloud en NAS niet kan zien in het netwerk.
@Johan201172 er lijken wel overeenkomsten te zijn tussen onze problemen. Ik vermoed dat hier ook een software update is uitgevoerd die de boel op zijn kop heeft gegooid.
@Marty_J ik denk dat het type router niet eens uitmaakt bij hetgeen de problemen bij johan en mijzelf veroorzaakt. Maar ik hoop wel dat de backoffice hier wel snel met een oplossing komt en dat dit ook niet weken gaat duren, net als vorig jaar met de update.
Helaas heeft niemand van de backoffice nog contact gezocht met mij om een poging te wagen de problemen te verhelpen noch laten weten dat de melding in onderzoek is.
@Team T-Mobile, hoe lang moet ik nog wachten tot ik geholpen word?
[Ticket#2021112011004244]
Ik heb vandaag van contact gehad met de technische helpdesk van T-Mobile.
Na alles getest, doorgemeten te hebben en met name de mediaconverter diverse keren te hebben gereset blijkt dat Lan1 poort defect is/geen signaal doorgeeft.
Donderdag a.s. komt een installateur de Zylex repareren/vervangen.
Wellicht verstandig om nog even met T-Mobile te bellen.
Ik houd jullie op de hoogte van de constatering van de installateur en de eventuele reparatie.
Gr, Johan
Dank voor de update @Johan201172
Waarschijnlijk ga ik morgen maar weer bellen dan. Beetje jammer dat dit soort problemen altijd uit het niets ontstaan en je dan als klant overal maar achteraan moet gaan.
vandaag bij thuiskomst blijkt dat ook LAN1 en LAN2 het niet meer doen, kortom ik heb nu alleen nog wifi wat werkt. Alles maar resetten gaat hier niets in veranderen ben ik bang. En als ik nu probeer te bellen, word er al aangegeven om het op een later tijdstip nog eens te proberen.
Uiteraard ben ik nog altijd door niemand gebeld van de backoffice! En ook heeft nog geen enkele moderator zich gemeld, wat ik vreemd vind...
@Team T-Mobile waar zijn jullie?
Als dit zo blijft, dan weet ik wel wat ik eind december moet doen zodra mijn contract verloopt. Geduld raakt wel op hier.
Ik heb net een medewerker kunnen spreken van de klantenservice. Backoffice heeft het ticket al afgesloten omdat zij vonden dat er niets aan de hand was. Geen melding ontvangen dat het ticket gesloten was noch een sms/bericht/telefoontje gehad.
Nog altijd geen TV, niet overal bedraad internet, geen spoor van mijn NAS of andere apparaten in huis. Net wederom allerlei handelingen uitgevoerd om het nogmaals te doorlopen, maar mocht niet baten. De medewerker ziet op afstand niets geks, waarschijnlijk net als de backoffice, maar het werkt allemaal toch echt niet hier.
Ik kan binnenkort een afspraak maken met een monteur van Guideon en hopelijk zijn ze snel ter plaatse. Ik zal het laten weten als het e.e.a. hier is opgelost.
Wat bedoel je met het lijkt er op dat de Huawei geen ipadressen meer uit deelt ? Welk ip zie je dan op je apparaat ?
Trek alle stekkers uit de gele poorten reset het modem. Schakel de wifi uit en test elke lan poort met 1 apparaat direct op het modem.
Hoi Hidden.nld, dank voor je reactie, maar dat hebben we ook al geprobeerd allemaal. Ik zou de wifi nog uit kunnen zetten inderdaad en kijken of dat nog iets gaat uitmaken, maar dat probeer ik morgen dan. In principe nu een afspraak plannen met Guideon.
Goedenavond,
Voor degene die de post volgen, ik heb een nieuwe modem gekregen (Zyxel ipv Huawei) waarna feitelijk alle problemen gelijk waren verholpen. Dank voor het meedenken in ieder geval.
Hi @dhilk81, super fijn om te lezen dat de problemen met het nieuwe modem zijn verholpen! Dankjewel voor deze fijne update. Ik heb dan ook gelijk de vergoeding in orde gemaakt voor de dagen dat jij geen diensten had. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als er nog iets is dat ik voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. De Community helpt je met liefde!
Hoi Lisa,
Bedankt voor de compensatie, ik ben blij dat alles weer werkt. Hopelijk heb ik voorlopig even geen hulp meer nodig uiteraard ;D
Heel graag gedaan @dhilk81! Top om te horen, dat hoop ik inderdaad ook. Maak er een mooie dag van!