Sinds 30 oktober heb ik problemen om internet pagina's te openen; ze worden vaak half geladen (bv. geen plaatjes) of reageren helemaal niet.
De TV apps (YouTube en ViaPlay) werken niet goed; kan de apps niet starten (ze hangen) of de streams schakelen naar een lage kwaliteit (360p) of stoppen helemaal met spelen.
Thuis werken via 'remote desktop' werkt niet betrouwbaar.
Reeds contact gehad met Odido en op 2 November is er een monteur geweest.
Lijn test gedaan (ok), Modem/router vervangen (T-56 ipv T-54) en een kabel in de wijk centrale vervangen, maar probleem is er nog steeds.
Het ONT / Huawei kastje kon niet vervangen worden; een ander/nieuw kastje kan niet gekoppeld worden met het modem/router (raar...).
Als ik een speed test doe; dan is de download goed; maar de upload is erg laag: tussen de 0 - 1 Mbit / sec; zou ongeveer gelijk moeten zijn aan de download snelheid!
Misschien is de upload al langer laag geweest zonder er iets van te merken tijdens het browsen, maar een upload van afgerond 0 natuurlijk wel.
Volgens de Guideon monteur is het geen hardware probleem maar een 'coderings' probleem in de Odido servers.
Soms werkt het iets beter, is het een capaciteits/overbelasting probleem ?
Er zou binnen 4 werkdagen contact met me worden opgenomen, maar dat is niet gebeurd.
Wat nu; hoe kan dit probleem worden opgelost ?
Ik heb nog een unlimited mobile internet voucher, maar dat is niet de oplossing...