Skip to main content

Hoi heeft iemand hier zon probleem gehad met Odido glasvezel internet? 

Ik heb thuis 2GB glasvezel internet abonnement maar sinds een week ongeveer is de internet heel slecht geworden ik kan niks kijken zonder laden elke 2 min of zo en mijn ping is niet normaal het loopt tot 9000 en de internet verbinding blijft onderbroken elke paar seconden?

Ik had geprobeerd om de modem te resetten en ik had meerder laptops en telefoons geprobeerd, ook andere aansluitingen en zo maar niks helpt?

Iemand heeft een tips of heeft ooit met zo iets gemaakt?

Ik heb thuis 2GB glasvezel internet abonnement maar sinds een week ongeveer is de internet heel slecht geworden ik kan niks kijken zonder laden elke 2 min of zo en mijn ping is niet normaal het loopt tot 9000 en de internet verbinding blijft onderbroken elke paar seconden?

Ik had geprobeerd om de modem te resetten en ik had meerder laptops en telefoons geprobeerd, ook andere aansluitingen en zo maar niks helpt?

ONT al eens uit- en aangezet?

ONT al eens uit- en aangezet?

Ja dat had ik gedaan maar helaas heeft niet geholpen 

Hallo @Aboadam 

De kabel tussen ONT en router kan je ook eens vervangen en ervaar je dit op alle apparaten zowel bekabeld als via de WiFi?

Hallo @Aboadam 

De kabel tussen ONT en router kan je ook eens vervangen en ervaar je dit op alle apparaten zowel bekabeld als via de WiFi?

Allebei ik heb de kabel tussen de ONT en de modem vervangen en de probleem niet opgelost en de WAN connectie zit vast op 1000mb ipv 2000mb nu (mijn abonnement is 2GB )

@Aboadam 

Hmm, plaats eens een CAT6a kabel of beter tussen ONT en router.

Hallo @Aboadam 

Allebei ik heb de kabel tussen de ONT en de modem vervangen en de probleem niet opgelost en de WAN connectie zit vast op 1000mb ipv 2000mb nu (mijn abonnement is 2GB )

Weet u zeker dat de kabel tussen ONT en modem een CAT6 is?

Ik heb de originele kabel gebruikt die met de modem kwam en het heeft de afgelopen weken wel 2500m connectie maar sinds gisteren niet meer.

Ik heb het net vervangen met cat6a kabel en het is nu wel 2500m maar nog steeds hetzelfde probleem met heel hoge ping en onstabiel internet 

Ik heb net contact opgenomen met Odido en ze gaan een montuur sturen blijkbaar de probleem ligt niet bij mij 

Update: 

Ze hebben de montuur afspraak zelf geannuleerd?? De reden was dat ik een switch thuis heb en dan is het mijn probleem terwijl ik nooit een switch had gekocht of gebruikt ik weet zelfs niet wat dat is ?

Ik heb vandaag weer contact met hen en ze zeiden dat ik een switch op poort 2 heb en ik had de modem in mijn hand en poort 2 is leeg er is niks aangesloten? 

Update: 

Ze hebben de montuur afspraak zelf geannuleerd?? De reden was dat ik een switch thuis heb en dan is het mijn probleem terwijl ik nooit een switch had gekocht of gebruikt ik weet zelfs niet wat dat is ?

Ik heb vandaag weer contact met hen en ze zeiden dat ik een switch op poort 2 heb en ik had de modem in mijn hand en poort 2 is leeg er is niks aangesloten? 

Een switch is een kastje met een aantal netwerkporten die je kan aansluiten op het modem.

Zo vermenigvuldig je het aantal netwerkporten.

Zou u een foto willen plaatsen van uw huidige configuratie?

Bedankt voor je uitleg,

Ik heb zo iets nooit gebruikt.

Van welke configuratie precies zou ik een foto plaatsen ? 

Bedankt voor je uitleg,

Ik heb zo iets nooit gebruikt.

Van welke configuratie precies zou ik een foto plaatsen ? 

Hoe het er bij u uitziet wat modem enzo betreft. Om zo uit te sluiten dat u daadwereklijk geen switch gebruikt.

Dit zijn de fotos de zwarte kabel is tussen de Delta en de modem het is cat6a kabel de kabel in poort 1 is naar mijn PC en de kabel in de poort 4 is naar de tp-link repeater voor de zonnepanelen,

Sorry niet alle fotos waren toegevoegd maar die heb ik beneden toegevoegd 

@Aboadam , if you connect the LAN cable directly to a Laptop, and do a long ping to the router. “ping <router IP> -c 600” (note this will take 10 minutes, you can decrease it to 100 if you don’t want to wait) do you see any spikes? 
If not, do the same to “akamai.com” 

@Aboadam , if you connect the LAN cable directly to a Laptop, and do a long ping to the router. “ping <router IP> -c 600” (note this will take 10 minutes, you can decrease it to 100 if you don’t want to wait) do you see any spikes? 

yeah there’s a huge spikes 

ik weet echt niet meer wat ik moet doen met Odido support ik loop vast,

ze verzinnen elke keer wat, vandaag had ik weer gebeld en ze zeiden dat de montuur afspraak is weer geanuuleerd want ik heb een switch op poort 2 op mijn modem en op dezelfde poort heb ik ook PS5 aangesloten terwijl ik geen van beide ooit had gehad en ik heb niks op poort 2 het is vrij ? wat zou ik moeten doen nu ? 

@Waqqas enig idee ? 

yeah there’s a huge spikes 

Okay so given you have the newer Zyxel they give out, the T-56( correct me if I am wrong) . Can you check which version of the firmware you are on? I believe the latest is V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130. I had a similar issue, 

it appeared to be a firmware issue. If you need some help, you can message me

p.s. , the ping command, would have been ping 192.168.1.1 -c 600 without the ( ) brackets

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

This is the firmware on the modem.

I tried to do the ping command without brackets but it won't go through 

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

This is the firmware on the modem.

I tried to do the ping command without brackets but it won't go through 

Ah right, CMD, ping -n 600 192.168.1.1 ← this will work. 

Reageer