Skip to main content
Beantwoord

geen stabiel internet

  • 10 augustus 2024
  • 22 reacties
  • 325 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Hoi heeft iemand hier zon probleem gehad met Odido glasvezel internet? 

Ik heb thuis 2GB glasvezel internet abonnement maar sinds een week ongeveer is de internet heel slecht geworden ik kan niks kijken zonder laden elke 2 min of zo en mijn ping is niet normaal het loopt tot 9000 en de internet verbinding blijft onderbroken elke paar seconden?

Ik had geprobeerd om de modem te resetten en ik had meerder laptops en telefoons geprobeerd, ook andere aansluitingen en zo maar niks helpt?

Iemand heeft een tips of heeft ooit met zo iets gemaakt?

 

Beste antwoord door Aboadam

Ik heb net contact opgenomen met Odido en ze gaan een montuur sturen blijkbaar de probleem ligt niet bij mij 

Bekijk origineel

22 reacties

Darkman
  • is Prince of Content
  • 137 reacties
  • 10 augustus 2024
Aboadam schreef:

Hoi heeft iemand hier zon probleem gehad met Odido glasvezel internet? 

Ik heb thuis 2GB glasvezel internet abonnement maar sinds een week ongeveer is de internet heel slecht geworden ik kan niks kijken zonder laden elke 2 min of zo en mijn ping is niet normaal het loopt tot 9000 en de internet verbinding blijft onderbroken elke paar seconden?

Ik had geprobeerd om de modem te resetten en ik had meerder laptops en telefoons geprobeerd, ook andere aansluitingen en zo maar niks helpt?

Iemand heeft een tips of heeft ooit met zo iets gemaakt?

 

ONT al eens uit- en aangezet?

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 10 augustus 2024
Darkman schreef:
Aboadam schreef:

Hoi heeft iemand hier zon probleem gehad met Odido glasvezel internet? 

Ik heb thuis 2GB glasvezel internet abonnement maar sinds een week ongeveer is de internet heel slecht geworden ik kan niks kijken zonder laden elke 2 min of zo en mijn ping is niet normaal het loopt tot 9000 en de internet verbinding blijft onderbroken elke paar seconden?

Ik had geprobeerd om de modem te resetten en ik had meerder laptops en telefoons geprobeerd, ook andere aansluitingen en zo maar niks helpt?

Iemand heeft een tips of heeft ooit met zo iets gemaakt?

 

ONT al eens uit- en aangezet?

 

Ja dat had ik gedaan maar helaas heeft niet geholpen 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20338 reacties
  • 10 augustus 2024

Hallo @Aboadam 

De kabel tussen ONT en router kan je ook eens vervangen en ervaar je dit op alle apparaten zowel bekabeld als via de WiFi?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 10 augustus 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Aboadam 

De kabel tussen ONT en router kan je ook eens vervangen en ervaar je dit op alle apparaten zowel bekabeld als via de WiFi?

Allebei ik heb de kabel tussen de ONT en de modem vervangen en de probleem niet opgelost en de WAN connectie zit vast op 1000mb ipv 2000mb nu (mijn abonnement is 2GB )

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20338 reacties
  • 10 augustus 2024

@Aboadam 

Hmm, plaats eens een CAT6a kabel of beter tussen ONT en router.


Darkman
  • is Prince of Content
  • 137 reacties
  • 10 augustus 2024
Aboadam schreef:
Waqqas schreef:

Hallo @Aboadam 

De kabel tussen ONT en router kan je ook eens vervangen en ervaar je dit op alle apparaten zowel bekabeld als via de WiFi?

Allebei ik heb de kabel tussen de ONT en de modem vervangen en de probleem niet opgelost en de WAN connectie zit vast op 1000mb ipv 2000mb nu (mijn abonnement is 2GB )

 

Weet u zeker dat de kabel tussen ONT en modem een CAT6 is?

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 10 augustus 2024

Ik heb de originele kabel gebruikt die met de modem kwam en het heeft de afgelopen weken wel 2500m connectie maar sinds gisteren niet meer.

Ik heb het net vervangen met cat6a kabel en het is nu wel 2500m maar nog steeds hetzelfde probleem met heel hoge ping en onstabiel internet 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 10 augustus 2024

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2024

Ik heb net contact opgenomen met Odido en ze gaan een montuur sturen blijkbaar de probleem ligt niet bij mij 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 12 augustus 2024

Update: 

Ze hebben de montuur afspraak zelf geannuleerd?? De reden was dat ik een switch thuis heb en dan is het mijn probleem terwijl ik nooit een switch had gekocht of gebruikt ik weet zelfs niet wat dat is ?

Ik heb vandaag weer contact met hen en ze zeiden dat ik een switch op poort 2 heb en ik had de modem in mijn hand en poort 2 is leeg er is niks aangesloten? 


Darkman
  • is Prince of Content
  • 137 reacties
  • 12 augustus 2024
Aboadam schreef:

Update: 

Ze hebben de montuur afspraak zelf geannuleerd?? De reden was dat ik een switch thuis heb en dan is het mijn probleem terwijl ik nooit een switch had gekocht of gebruikt ik weet zelfs niet wat dat is ?

Ik heb vandaag weer contact met hen en ze zeiden dat ik een switch op poort 2 heb en ik had de modem in mijn hand en poort 2 is leeg er is niks aangesloten? 

Een switch is een kastje met een aantal netwerkporten die je kan aansluiten op het modem.

Zo vermenigvuldig je het aantal netwerkporten.

 

Zou u een foto willen plaatsen van uw huidige configuratie?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 12 augustus 2024

Bedankt voor je uitleg,

Ik heb zo iets nooit gebruikt.

 Van welke configuratie precies zou ik een foto plaatsen ? 


Darkman
  • is Prince of Content
  • 137 reacties
  • 12 augustus 2024
Aboadam schreef:

Bedankt voor je uitleg,

Ik heb zo iets nooit gebruikt.

 Van welke configuratie precies zou ik een foto plaatsen ? 

Hoe het er bij u uitziet wat modem enzo betreft. Om zo uit te sluiten dat u daadwereklijk geen switch gebruikt.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 12 augustus 2024

Dit zijn de fotos de zwarte kabel is tussen de Delta en de modem het is cat6a kabel de kabel in poort 1 is naar mijn PC en de kabel in de poort 4 is naar de tp-link repeater voor de zonnepanelen,

Sorry niet alle fotos waren toegevoegd maar die heb ik beneden toegevoegd 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 12 augustus 2024

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 12 augustus 2024

 


  • is een King Poster
  • 74 reacties
  • 12 augustus 2024

@Aboadam , if you connect the LAN cable directly to a Laptop, and do a long ping to the router. “ping <router IP> -c 600” (note this will take 10 minutes, you can decrease it to 100 if you don’t want to wait) do you see any spikes? 
If not, do the same to “akamai.com” 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 13 augustus 2024
ChaosMonkey schreef:

@Aboadam , if you connect the LAN cable directly to a Laptop, and do a long ping to the router. “ping <router IP> -c 600” (note this will take 10 minutes, you can decrease it to 100 if you don’t want to wait) do you see any spikes? 
If not, do the same to “akamai.com” 

yeah there’s a huge spikes 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 14 augustus 2024

ik weet echt niet meer wat ik moet doen met Odido support ik loop vast,

ze verzinnen elke keer wat, vandaag had ik weer gebeld en ze zeiden dat de montuur afspraak is weer geanuuleerd want ik heb een switch op poort 2 op mijn modem en op dezelfde poort heb ik ook PS5 aangesloten terwijl ik geen van beide ooit had gehad en ik heb niks op poort 2 het is vrij ? wat zou ik moeten doen nu ? 

@Waqqas enig idee ? 


  • is een King Poster
  • 74 reacties
  • 14 augustus 2024
Aboadam schreef:
ChaosMonkey schreef:

@Aboadam , if you connect the LAN cable directly to a Laptop, and do a long ping to the router. “ping <router IP> -c 600” (note this will take 10 minutes, you can decrease it to 100 if you don’t want to wait) do you see any spikes? 
If not, do the same to “akamai.com” 

yeah there’s a huge spikes 

Okay so given you have the newer Zyxel they give out, the T-56( correct me if I am wrong) . Can you check which version of the firmware you are on? I believe the latest is V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130. I had a similar issue, 

 it appeared to be a firmware issue. If you need some help, you can message me

p.s. , the ping command, would have been ping 192.168.1.1 -c 600 without the ( ) brackets


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 14 augustus 2024

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

This is the firmware on the modem.

I tried to do the ping command without brackets but it won't go through 


  • is een King Poster
  • 74 reacties
  • 14 augustus 2024
Aboadam schreef:

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

This is the firmware on the modem.

I tried to do the ping command without brackets but it won't go through 

Ah right, CMD, ping -n 600 192.168.1.1 ← this will work. 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen