Skip to main content

Beste medegebruikers,

Wij hebben sinds 4 september geen internet meer. Op het ONT branden alle lampjes groen (continue). Op het modem blijft enkel het wereldbolletje (internet) op rood staan.

We hebben hierover contact gehad met Odido klantenservice die ons het standaard rijtje laat uitvoeren (resetten, opnieuw opstarten) maar dat mocht niet baten.

Vervolgens is er een Guidion monteur langs geweest, meneer heeft werkelijk waar alles geprobeerd. Nieuw ONT (ook van een ander model ipv Zyxel), nieuw modem, nieuw fibre kabeltje, nieuwe LAN kabel, niks mocht baten.

Ik heb hem ook aangegeven dat we per 26 September overstappen naar KPN en hij heeft is nota bene naar het glasvezel huisje in de wijk gereden om te kijken of KPN niet perongeluk het daar al heeft omgezet.

Hij heeft ook de lijn gemeten en alles leek in orde te zijn.

Heeft iemand wellicht iets vergelijkbaars meegemaakt die zijn ervaringen qua doorlooptijd/oplossing kan delen?

Wat mij opvalt (maar kan toeval zijn) is dat onze jaar contract bij Odido op 4 september verliep (precies de dag dat het internet wegviel). Klantenservice en de monteur gaven allebei aan dat het nog op actief stond maar kan hier toch aan liggen?

De monteur heeft een nieuw ticket gelogd bij Odido (weet niet precies waarvoor) maar betekent dat wij waarschijnlijk wel even zonder internet gaan zitten (erg vervelend met twee thuiswerkers). We hebben allebei unlimited abbonementen en een hotspot aanzetten kan, maar het internet is dermate traag (grote werkbestanden) dat dit niet echt werkt.

Overigens chapeau voor de monteur, hij is hier dik een uur geweest en heeft alles geprobeerd.

Alvast bedankt!

Hallo @Jurii1311 

De overstap naar KPN is met overstapservice gedaan? Dan werkt Odido tot 26 september.

Wellicht kan het ook nog een kruising in de wijkcentrale zijn.

Dag @Waqqas 

Dank voor je reactie. Inderdaad met de overstap service, de kruising in de wijkcentrale heeft hij gecheckt (dat bedoelde ik met het glasvezel huisje in de wijk haha) en die stond goed.

EDIT: Dit staat er op de werkbon, ik neem aan dat we hetzelfde bedoelen

"Laserpen erop om kruising uit te sluiten, naar pop gereden maar alles staat daar goed,"

@Jurii1311 

Dan moet het denk ik wel iets aan de kant van Odido zijn, hopelijk kan een moderator je hiermee helpen.

Reageer