Beste medegebruikers,
Wij hebben sinds 4 september geen internet meer. Op het ONT branden alle lampjes groen (continue). Op het modem blijft enkel het wereldbolletje (internet) op rood staan.
We hebben hierover contact gehad met Odido klantenservice die ons het standaard rijtje laat uitvoeren (resetten, opnieuw opstarten) maar dat mocht niet baten.
Vervolgens is er een Guidion monteur langs geweest, meneer heeft werkelijk waar alles geprobeerd. Nieuw ONT (ook van een ander model ipv Zyxel), nieuw modem, nieuw fibre kabeltje, nieuwe LAN kabel, niks mocht baten.
Ik heb hem ook aangegeven dat we per 26 September overstappen naar KPN en hij heeft is nota bene naar het glasvezel huisje in de wijk gereden om te kijken of KPN niet perongeluk het daar al heeft omgezet.
Hij heeft ook de lijn gemeten en alles leek in orde te zijn.
Heeft iemand wellicht iets vergelijkbaars meegemaakt die zijn ervaringen qua doorlooptijd/oplossing kan delen?
Wat mij opvalt (maar kan toeval zijn) is dat onze jaar contract bij Odido op 4 september verliep (precies de dag dat het internet wegviel). Klantenservice en de monteur gaven allebei aan dat het nog op actief stond maar kan hier toch aan liggen?
De monteur heeft een nieuw ticket gelogd bij Odido (weet niet precies waarvoor) maar betekent dat wij waarschijnlijk wel even zonder internet gaan zitten (erg vervelend met twee thuiswerkers). We hebben allebei unlimited abbonementen en een hotspot aanzetten kan, maar het internet is dermate traag (grote werkbestanden) dat dit niet echt werkt.
Overigens chapeau voor de monteur, hij is hier dik een uur geweest en heeft alles geprobeerd.
Alvast bedankt!