Skip to main content

geen internet zoetermeer

  • 4 June 2024
  • 17 reacties
  • 150 Bekeken

Geen internet: P(N brand niet, los rood.

Problemen in de centrale?

Of hebben de KPN werkzaamheden een kabel geraakt. Graag snelle actie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Jan219Jennissen Goed dat je dit gelijk bij ons meldt! Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken wat er aan de hand is. Ik krijg inderdaad ook binnen dat er geen licht op de lijn lijkt te zijn. 

Wil je het serienummer van het ONT (witte of zwarte kastje in de meterkast) voor mij verifiëren, klopt het dat deze eindigt op 92A5? 

Heb 2 witte kastjes, staan geen nummers op. Zijn door jullie monteur vastgeschroefd, kan dus de achterkant niet zien

 

Reputatie 3

De rechter kan je voorzichtig omhoog schuiven. Aan de achterkant staat het serienummer. Hoe loopt de kabel van het linker naar het rechter kastje? Hier moet een dunnen flexibele (ik denk gele) patchkabel tussen zitten maar die moet er dan wel aan beide kanten goed inzitten.

Ik hoorde van wijk bewoners dat met het aanleggen van het kon netwerk. Glasvezel kabel beschadigd zijn. Een aantal buren ook klanten van Odido hebben ook geen netwerk. Is dit de oorzaak van het probleem?

Weet Odido van deze beschadiging?

Alles zit muurvast. Kan niets omhoog schuiven.

Er loopt een groene kabel naar het linkerladtje. De gele gaat naar de zytel t54

Reputatie 7
Badge +3

@Jan219Jennissen Dank je wel voor je terugkoppeling en de genomen moeite! 

Ik heb meteen een monteur aangestuurd, je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

Het is jammer te constateren dat jullie geen adequate oplossingen hebben als externe partijen jullie Infrastructuur beschadigen.

Terwijl jullie alle extra kosten hiervoor op die externe partij  verhaald kunnen worden.

Er lijkt niets te gebeuren, monteur van Guidon schijnt niet beschikbaar te zijn, ziek of te moeilijk?. Afspraak is geannuleerd, zij zouden terug komen met een nieuwe afspraak, tot op heden nog geen bericht ontvangen.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Jan219Jennissen, het kan zijn dat een monteur door onvoorziene omstandigheden op het laatste moment uitvalt. Guidion zal er op dat moment alles aan doen om ervoor te zorgen dat er zo snel mogelijk een andere monteur bij je langs kan komen. Ik heb het gelijk voor je nagekeken en ik zie dat er nu voor vandaag een afspraak ingepland staat. Laat je het me weten als de monteur langs is geweest? 

Monteur is net langs geweest en heeft een kabelbreuk geconstateerd. Naar verwachting wordt de kabel as maandag "gelast"

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Jan219Jennissen, ontzettend bedankt voor de update! Ik duim met je mee dat de kabel maandag snel weer gerepareerd wordt. Laat het me weten als je weer helemaal online bent. Dan zorg ik ervoor dat je een vergoeding gaat ontvangen voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. 

nu net 3 weken geen internet, helaas is van de toezegging dat internet maandag weer beschikbaar zou zijn niet ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan219Jennissen Mijn oprechte excuses dat dit niet is gebeurd. Ik kijk graag met je mee wat er precies aan de hand is. 

Ik zie in het systeem inderdaad de notitie van de monteur en de ingeplande afspraak. Waarom er (nog) niemand is langs geweest durf ik niet te zeggen.

Om dit zo snel mogelijk op te lossen heb ik daarom meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij gaan hier gelijk voor je achteraan, zodat dit zo snel mogelijk kan worden opgelost!

 

 

vandaag de 4e week zonder internet, nog steeds geen graafwerkzaamheden op de plaats van de vermoedelijke breuk.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Jan219Jennissen, ik heb direct je gegevens erbij gepakt! Ik zie dat het is doorgezet naar de techtnische dienst en zij de netwerkbeheerder zullen inschakelen. Dit wordt echt zo snel mogelijk gedaan. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

internet doet het weer, 30 dagen zonder 8nternet is behoorlijk wennen.

 

schijnbaar was bij de eerste reparatie een “verkeerde” las gemaakt.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Jan219Jennissen, super fijn dat je internet het weer doet! Ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Reageer