Geen internet Wormerveer (Zaanstad) sinds 2024-06-01 14.00u

  • 2 June 2024
  • 9 reacties
  • 59 Bekeken

Geen internet beschikbaar sinds zaterdag middag.

 Locatie: Wormerveer, gemeente Zaanstad (PC: 1521)

 vanaf ongeveer 14.00u (‘‘s ochtends al haperende verbinding).

 

 Van alles al geprobeerd, stroomloos, reset etc

 

Apparatuur geeft af en toe melding dat verbinding er heel even is ( Synology, Ring) en tv kijken is een groot drama!

 

Teresa van Odido 1 maand geleden

@martijnNL85 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik heb gelijk jouw verbinding bekeken en zie inderdaad dat er iets niet goed lijkt te gaan.

Om dit voor je op te lossen heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat de monteur de verbinding voor je zal herstellen! 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1

Geen internet beschikbaar sinds zaterdag middag.

 Locatie: Wormerveer, gemeente Zaanstad (PC: 1521)

 vanaf ongeveer 14.00u (‘‘s ochtends al haperende verbinding).

 

 Van alles al geprobeerd, stroomloos, reset etc

 

Apparatuur geeft af en toe melding dat verbinding er heel even is ( Synology, Ring) en tv kijken is een groot drama!

 

Er zal u om een pingtest gevraagd worden.

voer in een terminal het volgende commando uit, en post de uitkomst hiet in deze treat:

ping -n 1000 8.8.8.8 [enter]

(moet wel via een bekabelde verbinding uitgevoerd worden)

Ik zal dat straks even op een MacBook doen. 
M’n Linksys Meshrouters kunnen geen Ping uitvoeren, geven storing. 
Ook die uiteraard al gereset

Reputatie 1

Als u de meshrouters afkoppeld en rechtsstreekt via het modem gaat internetten, ervaart u dan dezelfde problemen?

Ik zal dat straks even op een MacBook doen. 
M’n Linksys Meshrouters kunnen geen Ping uitvoeren, geven storing. 
Ook die uiteraard al gereset

Ping -n lijkt niet te werken op een Macbook 

 

Als u de meshrouters afkoppeld en rechtsstreekt via het modem gaat internetten, ervaart u dan dezelfde problemen?

Jep, helaas wel

Reputatie 1

Ik zal dat straks even op een MacBook doen. 
M’n Linksys Meshrouters kunnen geen Ping uitvoeren, geven storing. 
Ook die uiteraard al gereset

Ping -n lijkt niet te werken op een Macbook 

 

Het is ping -c, dus:

ping -c 1000 8.8.8.8[enter]

Ik zal dat straks even op een MacBook doen. 
M’n Linksys Meshrouters kunnen geen Ping uitvoeren, geven storing. 
Ook die uiteraard al gereset

Ping -n lijkt niet te werken op een Macbook 

 

Het is ping -c, dus:

ping -c 1000 8.8.8.8[enter]

Dank voor je aanvulling.

De ringtest loopt; 1 op de 10 requests gaan timeout.
Requests timeout: 1, 6, 12, 13, 20, 21, 28, 32, 42, 48, 54, 57, 61, 63, 72, 75, 92, 95, 97, 104, 105, 106, 110, 113, 115, 124, 127, 130, 135, 141, 142. Dat zijn er 31 van de 150. 31 / 150 = 20,6% 

 

iCloud privé doorgifte uitgeschakeld.

Speedtests gaan inmiddels met circa 100 Mbit; uploads met 2 a 3 Mbit

 

 

Inmiddels statistieken gereed na 1000 pings; 
 

--- 8.8.8.8 ping statistics ---

1000 packets transmitted, 744 packets received, 25.6% packet loss

round-trip min/avg/max/stddev = 4.500/12.490/354.287/31.614 ms

Reputatie 1

Dank u wel.

Nu gaat het grote wachten in voor u, totdat een moderator online komt.

Ik zal dat straks even op een MacBook doen. 
M’n Linksys Meshrouters kunnen geen Ping uitvoeren, geven storing. 
Ook die uiteraard al gereset

Ping -n lijkt niet te werken op een Macbook 

 

Het is ping -c, dus:

ping -c 1000 8.8.8.8[enter]

Dank voor je aanvulling.

De ringtest loopt; 1 op de 10 requests gaan timeout.
Requests timeout: 1, 6, 12, 13, 20, 21, 28, 32, 42, 48, 54, 57, 61, 63, 72, 75, 92, 95, 97, 104, 105, 106, 110, 113, 115, 124, 127, 130, 135, 141, 142. Dat zijn er 31 van de 150. 31 / 150 = 20,6% 

 

iCloud privé doorgifte uitgeschakeld.

Speedtests gaan inmiddels met circa 100 Mbit; uploads met 2 a 3 Mbit

 

 

Inmiddels statistieken gereed na 1000 pings; 
 

--- 8.8.8.8 ping statistics ---

1000 packets transmitted, 744 packets received, 25.6% packet loss

round-trip min/avg/max/stddev = 4.500/12.490/354.287/31.614 ms

Het grote wachten gaat nu voor u in, totdat een moderator online komt.

Vreemd dat uw up/down snelheid niet gelijk is.

Reputatie 7
Badge +2

@martijnNL85 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik heb gelijk jouw verbinding bekeken en zie inderdaad dat er iets niet goed lijkt te gaan.

Om dit voor je op te lossen heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat de monteur de verbinding voor je zal herstellen! 

Reageer