Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben zeer ontevreden over T mobile, en zou graag z.s.m. een goede oplossing willen. Hieronder een korte schets van de situatie:

Ruim drie weken geleden is ons glasvezel aangeboden. Wij hadden een perfect werkende DSL verbinding via T mobile. Sinds de installatie van de glasvezel hebben wij géén internet verbinding en dus ook geen wifi. Wij gaan nu de vierde week in. Ik heb 23 keer gebeld met de klantenservice, contact gehad met ‘de backoffice’ en met KPN netwerk. Er lijken een aantal dingen mis te gaan:

  • Ik begrijp van de klantenservice dat er meerdere keren ‘lege tickets’ zijn aangemaakt. Als ik de klantenservice goed begrijp is dit zoiets als een lege envelop. Dit maakt dat ik continu zelf de regie van het probleem in handen lijk te hebben. Als ik niet bel gebeurd er niks. 
     
  •  De problemen die er zouden zijn, zijn telkens andere problemen; te vroeg gepatched, problemen in de centrale, en nu een stoorzender ergens in de wijk.
  • Ik heb KPN netwerk gebeld om het verhaal te toetsen. Volgens T mobile zouden zij het moeten verhelpen. KPN netwerk geeft echter aan dat ze geen tickets hebben ontvangen, en dus geen actie kunnen ondernemen. 
  • Op advies van KPN netwerk heb ik aan T mobile gevraagd of ik weer terug kan naar de DSL verbinding, desnoods tijdelijk tot de glasvezel verbinding werkt. Volgens T mobile is dit echter niet mogelijk? Dit vind ik vreemd, de verbinding ligt er, de modems heb ik nog in huis. Enkel de converter zou omgewisseld moeten worden? 
     
  • Ik heb ter compensatie internet via een hotspot van t mobile. Fijn dat dit geregeld is, maar twee mensen die de hele dag via google meet vergaderen is te veel voor de hotspot, geen toereikende oplossing. 
       
  • Uiteraard zijn alle testen, resets e.d. al tig keer uitgevoerd. Voor de goede orde; het type converter is een huawei waarbij het LOS lampje langzaam rood knippert. De modem is de ZYXEL T50. Hierbij brandt het wereldbolletje rood. 
     

Via deze weg hoop ik dat er schot in de zaak komt. Dit is de laatste poging van mijn kant om het op te lossen. De volgende stap is (helaas) het opzeggen van het contract. 
 

met vriendelijke groet,

Seth van den Hoeven

Hallo @Seth van den Hoeven 

Wanneer je bent afgesloten van DSL dan kan deze helaas niet meer op opnieuw geactiveerd worden.

Een rood LOS lampje zou betekenen dat er geen signaal is. Zou je voor de zekerheid eens een foto kunnen plaatsen van de mediaconverter en glasvezelaansluitpunt op 1 foto?

Als het goed is is de monteur die de installatie kwam doen ook naar de wijkcentrale geweest om de patch te doen?


Hoi Waqqas,

 

Het klopt inderdaad dat de monteur direct naar de centrale is geweest. Hij heeft vervolgens telefonisch gebeld om te controleren of alles naar behoren werkte. Dit was ongeveer een aantal uur het geval. Daarna is het internet er helaas mee gestopt! 
 

ik heb twee foto’s gemaakt, en hoop dat daar ook het aansluitpunt op staat (?).

alvast bedankt! 


@Seth van den Hoeven 

Mij lijkt alles goed aangesloten te zijn en dan lijkt het erop dat het probleem buitenshuis zit, wacht de reactie van een moderator even af die kunnen je hiermee helpen.

De Huawei even van het stroom halen ook al geprobeerd?


Hoi Waqqas,

 

We hebben inderdaad al een aantal keer alle stekkers losgekoppeld. We wachten even af!  Nogmaals dank. 
 

Met vriendelijke groet,

Seth 


Hi Seth,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Dit is absoluut niet de ervaring die wij voor ogen hebben en wil ik graag helpen bij een oplossing. Daarvoor wil ik bekijken welke stappen er al zijn doorlopen. Om bij je account te kunnen, wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Je kan dit doen door op mijn naam te drukken. Ik zie je bericht graag verschijnen! 


Hoi Boris,

 

Ik heb de gegevens per privebericht naar je verzonden!

 

Groet,

Seth


Ook hier tot op heden geen reactie meer op gekregen.. Teleurstellend.

 

Groet Seth


Hé Seth,

T-Mobile community moderatoren reageren meestal op berichten op volgorde van binnenkomst. Het kan dus soms even duren voordat ze (opnieuw) reageren. Hopende op je begrip hiervoor en voor nu wens ik je alvast een fijne avond. 


Hi @Seth van den Hoeven ,

Mijn welgemeende excuses voor de verlate reactie. Zoals @Seccie aangeeft werken wij op binnenkomst van het bericht, waardoor het soms iets langer kan duren voordat deze kan worden opgepakt. Dank voor de gegevens in het privébericht. Ik zie daardoor dat we hard bezig zijn om de juiste oplossing te vinden. Momenteel zien we een verstoring in de pop, ook wel gezien als een wijkcentrale. Daarbij zijn inderdaad problemen in de patching gezien, waardoor jij een verstoring ondervindt. Het lijkt erop dat een andere patch problemen veroorzaak in de splitter, die zich in deze wijkcentrale bevindt. Mijn welgemeende excuses voor dat ongemak. Ik heb daarvoor direct contact opgenomen met onze technische specialist die over dit onderzoek gaat om direct opnieuw contact op te nemen met de netwerkbeheerder. Het probleem lijkt daarbij meer voeten in aarde te hebben dan vooraf gezien. Weet dat we er heel kort op zitten om ervoor te zorgen dat de verbinding zo snel mogelijk kan worden hersteld. Ik houd je via dit topic ook graag op de hoogte.