Hallo,
Ik ben zeer ontevreden over T mobile, en zou graag z.s.m. een goede oplossing willen. Hieronder een korte schets van de situatie:
Ruim drie weken geleden is ons glasvezel aangeboden. Wij hadden een perfect werkende DSL verbinding via T mobile. Sinds de installatie van de glasvezel hebben wij géén internet verbinding en dus ook geen wifi. Wij gaan nu de vierde week in. Ik heb 23 keer gebeld met de klantenservice, contact gehad met ‘de backoffice’ en met KPN netwerk. Er lijken een aantal dingen mis te gaan:
- Ik begrijp van de klantenservice dat er meerdere keren ‘lege tickets’ zijn aangemaakt. Als ik de klantenservice goed begrijp is dit zoiets als een lege envelop. Dit maakt dat ik continu zelf de regie van het probleem in handen lijk te hebben. Als ik niet bel gebeurd er niks.
- De problemen die er zouden zijn, zijn telkens andere problemen; te vroeg gepatched, problemen in de centrale, en nu een stoorzender ergens in de wijk.
- Ik heb KPN netwerk gebeld om het verhaal te toetsen. Volgens T mobile zouden zij het moeten verhelpen. KPN netwerk geeft echter aan dat ze geen tickets hebben ontvangen, en dus geen actie kunnen ondernemen.
- Op advies van KPN netwerk heb ik aan T mobile gevraagd of ik weer terug kan naar de DSL verbinding, desnoods tijdelijk tot de glasvezel verbinding werkt. Volgens T mobile is dit echter niet mogelijk? Dit vind ik vreemd, de verbinding ligt er, de modems heb ik nog in huis. Enkel de converter zou omgewisseld moeten worden?
- Ik heb ter compensatie internet via een hotspot van t mobile. Fijn dat dit geregeld is, maar twee mensen die de hele dag via google meet vergaderen is te veel voor de hotspot, geen toereikende oplossing.
- Uiteraard zijn alle testen, resets e.d. al tig keer uitgevoerd. Voor de goede orde; het type converter is een huawei waarbij het LOS lampje langzaam rood knippert. De modem is de ZYXEL T50. Hierbij brandt het wereldbolletje rood.
Via deze weg hoop ik dat er schot in de zaak komt. Dit is de laatste poging van mijn kant om het op te lossen. De volgende stap is (helaas) het opzeggen van het contract.
met vriendelijke groet,
Seth van den Hoeven