Ook wij hebben problemen met het internet verkrijgen via de glasvezel… Wij zijn overgestapt van KPN naar Odido i.v.m. de glasvezel. Alles netjes ontvangen, zelfs de startdatum nog kunnen vervroegen zodat we er eerder van konden genieten.
Maar helaas…
18 april is er een monteur van Odido geweest om alles te installeren, maar het Alarm blijft branden op het Nokia kastje. Deze zeker wel 3-maal gereset op instructies van Odido (met een hoop dat 3x scheepsrecht is of zo)… Helaas. Alarm blijft branden, géén internet.
Ondertussen zijn we 2.5 week verder en is er nog geen oplossing. Van de kast naar de muur worden we gestuurd. Odido wijst naar Delta, Delta wijst naar Odido en wij krijgen slechts de vraag: heb je een abonnement bij Odido? Dan sturen we een voucher op… We willen geen vouchers en zijn zeker niet van plan om Vodafone te verlaten met de mobiele telefoons als Odido geen internet via de glasvezel kan leveren. Laat staan dat ik een simkaart ga aanschaffen om slechts 7 dagen internet te verkrijgen.
Er is voor ons nu niet alleen een stuk ontspanning weggevallen met de TV en het internet, ik kan mijn thuisstudie ook niet starten waarvoor ik het internet op moet om te kunnen studeren.
Morgen komt er wéér een Guidion monteur om alles na te lopen… maar gezien de vele topics die ik hier heb gelezen waarbij mensen een maand zonder internet zitten tot het ineens '’magisch werkt'’ (en nergens een verklaring te vinden hoé ineens) heb ik er een hard hoofd in. Ik durf er geld op in te zetten dat ik morgen nog geen internet heb--daar waar alle kabels juist in de modems zitten. Alles brand groen, alleen het alarm brand dus en het wereldbolletje op de modem rood (want er is geen internet).
Daarom stel ik hier ook maar de vraag: hoe gaat Odido om met de MB's die ik nu verbruik om op mijn hotspot te moeten? Hoe gaan jullie om met mijn thuisstudie die ik niet niet kan starten maar wel voor betaal? Uiteindelijk is het niet mijn schuld dat ik het internet niet op kan hiervoor natuurlijk… Moet ik dan ook daadwerkelijk om de dag al dan niet elke dag gaan bellen om iets voor elkaar te krijgen?