Geen internet via glasvezel

  • 5 May 2024
  • 8 reacties
  • 61 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ook wij hebben problemen met het internet verkrijgen via de glasvezel… Wij zijn overgestapt van KPN naar Odido i.v.m. de glasvezel. Alles netjes ontvangen, zelfs de startdatum nog kunnen vervroegen zodat we er eerder van konden genieten. 

Maar helaas… 

18 april is er een monteur van Odido geweest om alles te installeren, maar het Alarm blijft branden op het Nokia kastje. Deze zeker wel 3-maal gereset op instructies van Odido (met een hoop dat 3x scheepsrecht is of zo)… Helaas. Alarm blijft branden, géén internet. 

Ondertussen zijn we 2.5 week verder en is er nog geen oplossing. Van de kast naar de muur worden we gestuurd. Odido wijst naar Delta, Delta wijst naar Odido en wij krijgen slechts de vraag: heb je een abonnement bij Odido? Dan sturen we een voucher op… We willen geen vouchers en zijn zeker niet van plan om Vodafone te verlaten met de mobiele telefoons als Odido geen internet via de glasvezel kan leveren. Laat staan dat ik een simkaart ga aanschaffen om slechts 7 dagen internet te verkrijgen. 

Er is voor ons nu niet alleen een stuk ontspanning weggevallen met de TV en het internet, ik kan mijn thuisstudie ook niet starten waarvoor ik het internet op moet om te kunnen studeren. 

Morgen komt er wéér een Guidion monteur om alles na te lopen… maar gezien de vele topics die ik hier heb gelezen waarbij mensen een maand zonder internet zitten tot het ineens '’magisch werkt'’ (en nergens een verklaring te vinden hoé ineens) heb ik er een hard hoofd in. Ik durf er geld op in te zetten dat ik morgen nog geen internet heb--daar waar alle kabels juist in de modems zitten. Alles brand groen, alleen het alarm brand dus en het wereldbolletje op de modem rood (want er is geen internet). 

Daarom stel ik hier ook maar de vraag: hoe gaat Odido om met de MB's die ik nu verbruik om op mijn hotspot te moeten? Hoe gaan jullie om met mijn thuisstudie die ik niet niet kan starten maar wel voor betaal? Uiteindelijk is het niet mijn schuld dat ik het internet niet op kan hiervoor natuurlijk… Moet ik dan ook daadwerkelijk om de dag al dan niet elke dag gaan bellen om iets voor elkaar te krijgen? 

Teresa van Odido 12 dagen geleden

@TenF Ik ben meteen het systeem ingedoken om voor je na te kijken wat de status precies is. 

Gelukkig zie ik dat Guidion vandaag langskomt om de binnenshuis installatie te voltooien. Ik weet zeker dat je daarna heerlijk van onze diensten zult genieten!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @TenF ,

Zolang de router nog niet online komt start je abonnement nog niet en betaal je nog niets. Odido stelt in dit soort zaken unlimited vouchers ter beschikking voor Odido sims. Je kan ook een prepaid simkaart gaan halen in de winkel, daar werken ze ook op. Kosten op andere netwerken worden niet vergoed.

Hoi @TenF ,

Zolang de router nog niet online komt startnje abonnement nog niet. Odido stelt in dit soort zaken unlimited vouchers ter beschikking voor Odido sims. Je kan ook een prepaid simkaart gaan halen in de winkel, daar werken ze ook op. Kosten op andere netwerken worden niet vergoed.

Alles is geïnstalleerd en zou online moeten zijn. 18 april al… Eerder zelfs, maar 18 april was de eerste datum dat er een monteur langs kon komen om alles aan te sluiten. Ons abonnement is allang van start gegaan. 

Hoi @TenF ,

Zolang de router nog niet online komt startnje abonnement nog niet. Odido stelt in dit soort zaken unlimited vouchers ter beschikking voor Odido sims. Je kan ook een prepaid simkaart gaan halen in de winkel, daar werken ze ook op. Kosten op andere netwerken worden niet vergoed.

Alles is geïnstalleerd en zou online moeten zijn. 18 april al… Eerder zelfs, maar 18 april was de eerste datum dat er een monteur langs kon komen om alles aan te sluiten. Ons abonnement is allang van start gegaan. 

In de zin van dat het internet (en de tv) het zouden moeten doen… We zitten nu gewoon 2.5 week zonder. Het is frustrerend. 

Reputatie 7
Badge +14

Zolang het systeem de router niet ziet start de facturatie niet. Er zijn dus nog geen kosten.  De unlimited vouchers zijn extra service.  De netbeheerder Delta zal het licht op jouw glasvezel gaan oplossen of Guidion komt de lokale aansluiting fixen.

Reputatie 6
Badge +2

@TenF Ik ben meteen het systeem ingedoken om voor je na te kijken wat de status precies is. 

Gelukkig zie ik dat Guidion vandaag langskomt om de binnenshuis installatie te voltooien. Ik weet zeker dat je daarna heerlijk van onze diensten zult genieten!

@TenF Ik ben meteen het systeem ingedoken om voor je na te kijken wat de status precies is. 

Gelukkig zie ik dat Guidion vandaag langskomt om de binnenshuis installatie te voltooien. Ik weet zeker dat je daarna heerlijk van onze diensten zult genieten!

Die was al geweest 18 maart en nu inderdaad weer: alles ís geïnstalleerd… Ze kunnen niéts doen verder. Dus ze gaan nu WEER een melding naar jullie (Odido) doorzetten want het zit in de POP niet goed. Jullie (Odido) moeten Delta aansturen om te zorgen dat het in de POP goed gaat zitten. Of wel, Delta moet een opdracht van jullie krijgen om te zorgen dat het in de kast buitenhuis goed komt. Jullie krijgen van Guidion WEER een opdracht (want deze melding stond al in de vorige melding!), die zien jullie tegemoet, en wij verwachten van jullie (en Delta) dat het binnen een week is opgelost, lijkt me meer dan reëel na ruim 2 weken. :) 

@TenF Ik ben meteen het systeem ingedoken om voor je na te kijken wat de status precies is. 

Gelukkig zie ik dat Guidion vandaag langskomt om de binnenshuis installatie te voltooien. Ik weet zeker dat je daarna heerlijk van onze diensten zult genieten!

Die was al geweest 18 maart en nu inderdaad weer: alles ís geïnstalleerd… Ze kunnen niéts doen verder. Dus ze gaan nu WEER een melding naar jullie (Odido) doorzetten want het zit in de POP niet goed. Jullie (Odido) moeten Delta aansturen om te zorgen dat het in de POP goed gaat zitten. Of wel, Delta moet een opdracht van jullie krijgen om te zorgen dat het in de kast buitenhuis goed komt. Jullie krijgen van Guidion WEER een opdracht (want deze melding stond al in de vorige melding!), die zien jullie tegemoet, en wij verwachten van jullie (en Delta) dat het binnen een week is opgelost, lijkt me meer dan reëel na ruim 2 weken. :) 

Ze kwamen nog terug lopen… Jullie moeten Delta ook aansturen om het Genexis kastje in onze meterkast te vervangen. Is verouderde techniek. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TenF, de monteur heeft een nieuw ticket ingeschoten voor onze technische dienst. Zij zullen het verder gaan oppakken! 

Reageer