Welkom op onze Community! @Witteschaduw
Goed dat je hierover aan de bel trekt. Op dit moment is er geen algemeen probleem bekend in Utrecht, maar ik help je graag verder om jouw verbinding te herstellen!
Gelukkig zie ik dat je al contact hebt gehad met Mijn collega’s van de Klantenservice en dat er al een ticket uitstaat naar de technische dienst. Ik ben direct gaan kijken of er al een update is, maar vooralsnog zie ik dat de netwerkbeheerder bezig is om dit op te lossen.
Heb je nog een geldige vouchercode? Indien nodig stuur ik je deze graag!
Goedenavond,
Na ruim 11 dagen en meerdere telefoongesprekken met Odido en KPN Reggefiber, hebben wij helaas nog steeds geen werkende glasvezelverbinding. Samenvattend: Odido verwees me naar Reggefiber, Reggefiber verwees me terug naar Odido vanwege een gesloten ticket en had geen nieuw ticket ontvangen, Odido gaf aan een nieuw ticket geopend te hebben en verwees me opnieuw naar Reggefiber, Reggefiber gaf wederom aan geen nieuw ticket ontvangen te hebben.
Inmiddels is dit sinds onze verhuizing de 5e week zonder werkende glasvezelverbinding. Gedurende de de laatste weken heeft de verbinding hooguit één week gewerkt. Afgelopen vrijdag 22-03 heb ik begrepen dat de ticket inmiddels bij KPN onder behandeling is, maar helaas kon de betreffende medewerker van Odido niet vertellen hoe lang het ging duren voordat KPN daadwerkelijk naar het probleem ging kijken en wanneer het probleem opgelost zou zijn. Wel kon in één van de telefoongesprekken verteld worden dat het probleem in ieder geval niet aan ons lag, maar zeer waarschijnlijk buitenshuis omdat er geen signaal op onze glasvezel binnenkomt.
Ter tegemoetkoming heeft Odido vouchers gestuurd voor onbeperkt internet, maar helaas dekt dit niet meer de lading. Graag vernemen we een reactie waarin hopelijk verteld kan worden dat dit probleem uiterlijk deze week opgelost gaat worden, want het geduld is zo goed als op.
Gr, Anthony
Hi @Witteschaduw, ik zie dat KPN NetwerkNL contact met je heeft opgezocht en een afspraak heeft ingepland? Het lijkt erop dat je gekruist bent in de wijkcentrale en dat de monteur de patch verplaatst heeft. Nu zie ik nog een ticket open staan en dat is mij niet helemaal duidelijk. Is KPN NetwerkNL vandaag langs geweest?
Hi @Witteschaduw, ik zie dat KPN NetwerkNL contact met je heeft opgezocht en een afspraak heeft ingepland? Het lijkt erop dat je gekruist bent in de wijkcentrale en dat de monteur de patch verplaatst heeft. Nu zie ik nog een ticket open staan en dat is mij niet helemaal duidelijk. Is KPN NetwerkNL vandaag langs geweest?
Goedemiddag Tommie,
Vanmiddag is er inderdaad telefonisch contact geweest met BTB Tech en is er eindelijk afspraak ingepland. Morgen komt er een monteur langs tussen 09:00-12:00. De betreffende medewerker van Odido die ik vanmiddag gesproken heb heeft geregeld dat er een nieuw ticket is aangemaakt en heeft deze gelijk doorgezet, waarna BTB Tech vrij snel contact heeft opgenomen. Blijkbaar was er vanuit de vorige gesprekken met Odido nog geen nieuw ticket aangemaakt, terwijl er twee keer is gezegd dat dit wel gedaan was.
Waarschijnlijk is er vanmiddag een verwarring geweest bij BTB Tech, want kort na dit telefoongesprek werden we nogmaals gebeld voor het maken van een afspraak. Na overleg zag de persoon dat er inderdaad sprake was van twee tickets en dat er bij één ticket al een afspraak gemaakt was. Dit zal dan de hierboven genoemde afspraak zijn, lijkt me.
Dat het erop lijkt dat de patch verkeerd zit klinkt bekend. Er is namelijk sprake geweest van twee op zichzelf staande storingen. De eerste storing begin maart betrof een verkeerde patch in de wijkcentrale, waardoor er twee weken geen signaal bij ons binnenkwam. De tweede storing speelt sinds 13-03 en lijkt er wederom geen signaal binnen te komen. Echter heb ik vanmiddag telefonisch contact gehad met Reggefiber en werd me verteld dat er een monteur bij de wijkcentrale is geweest en vermeldt heeft dat er vermoedelijk sprake was van een kabelbreuk.
Al met al is de communicatie met de betrokken partijen enorm verwarrend geweest, waarbij de betrokken partijen naar elkaar bleven wijzen. Als klant zit je hier tussenin en word je van het kastje naar de muur gestuurd. Daarentegen was het erg fijn dat de betreffende medewerker van Odido vanmiddag door heeft gepakt. Ik hoop dat de monteur morgen het probleem eindelijk kan oplossen, al moet ik eerlijk bekennen dat het glas momenteel halfleeg is i.p.v. halfvol.
Gr, Anthony
Bedankt voor deze update en verduidelijking @Witteschaduw!
Ik hoop oprecht dat de monteur het voor je kan oplossen. Zou je mij nog een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is?
Bedankt voor deze update en verduidelijking @Witteschaduw!
Ik hoop oprecht dat de monteur het voor je kan oplossen. Zou je mij nog een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is?
Goedenavond Tommie,
Afgelopen dinsdag is er een monteur langsgekomen en deze heeft het probleem opgelost. Als ik het goed heb begrepen was het dezelfde kwestie als de vorige keer, namelijk dat onze patch verkeerd zat. Echter weet ik dit niet zeker, aangezien ikzelf niet thuis was. Mijn vriendin was wel thuis maar was op het moment van zijn komst vanwege haar werk aan de telefoon. Ze heeft hierdoor helaas niet meegekregen wat de oorzaak van ons probleem was.
Zou jij kunnen verduidelijken wat volgens deze monteur het probleem is geweest?
Gr, Anthony
Hey @Witteschaduw, ik ben blij om te horen dat het is opgelost!
Ik ben voor je gaan kijken en lees inderdaad dat de patch gecorrigeerd is. Wat er precies mis was staat er niet bij.