Skip to main content

Geachte community,

Hoe is het mogelijk dat ik al langer dan 2 weken geen internet, tv en telefoon heb?

Er is een guideon monteur geweest en die constateerde dat de modem en de media converter stuk waren. Hij had ze bij zich en is weer weg gegaan.

Na een heleboel keer bellen met de klantenservice die overigens slecht is, het hangt af van de persoon die je in het callcenter aan de lijn krijgt of je wordt geholpen of zoals ik met een kluitje in het riet gestuurd wordt.

Vervolgens naar de t mobile winkel gegaan, hier vriendelijk te woord gestaan en je wordt goed geholpen maar als je ziet hoe vaak hij moet bellen naar dat zelfde callcenter en hetzelfde constateerd als ik hierboven heb beschreven.

Ik zit al 2 weekenden zonder iets, help t mobile wordt eens wakker geef service en verschuil je niet achter een derde partij (guidion). Bij KPN zijn ze sneller met opsturen van modems.

Hallo @Johan Aukema 

Ik heb tot nu toe een viertal providers gehad en allemaal hebben ze hetzelfde proces, je geeft het door aan de klantenservice dat er wat defect is en zij maken een ticket aan voor de desbetreffende afdeling die het spoedig oppakt.

Ik denk dat dit ook zo is bij T-Mobile maar 2 weken is wel erg lang. Misschien is er iets niet juist doorgegeven?


Beste waqqas,

Er bleek inderdaad geen ticket aan gemaakt waardoor de monteur weer weg ging. 

Omdat ik natuurlijk belde met de klantenservice hierover kreeg verschillende antwoorden , van er zijn te weinig modems tot de monteur gaat het regelen.

Nou tot op heden meld men vanaf afgelopen donderdag dat het op de post is gedaan maar ik heb tot op heden nog niks gezien.


@Johan Aukema 

Normaal zou je dan een mail met de track & trace code moeten ontvangen. Heb je ook in je spam gekeken?


Helemaal niks in de spam en of in de inbox. Het lijkt erop of ze me laten zitten.


Beste @Johan Aukema  welkom, al twee weken en nog geen oplossing? Ik ga de moderators vragen om Aandacht!
Geen garantie maar doe mijn best.


Guideon kan pas maandag 18-10 langs komen, dan zit ik 3 en halve week zonder tv internet en telefoon. Kan dit bespoedigd worden?


Guideon telefonisch niet bereikbaar.


Hoi @Johan Aukema, sorry dat je momenteel geen werkende verbinding hebt, dat is natuurlijk niet fijn. Ik heb met Guidion gebeld en we hebben alle opties doorgenomen, ik heb het voor je kunnen bespoedigen naar aanstaande donderdag; hier krijg je nog een bevestiging van per e-mail (inclusief de exacte plantijd).


Bedankt jason voor de moeite.

Johan


Jason,

Ik heb nog geen bevestiging binnen van guidion over de afspraak van aanstaande donderdag.


Hi @Johan Aukema, ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen! Ik zie de afspraak er wel in staan voor aanstaande donderdag. Ben jij inmiddels wel voorzien van een sms / e-mail? Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het goed in het systeem staat. Ik hoor het graag van je! 💪


Lisa,

Sorry voor de verlate reactie.

Ik heb geen sms of mail ontvangen, zit ook niet in de spam.

Johan


@Johan Aukema De sms en e-mail zijn jammer genoeg uitgebleven omdat Guidion ervan uitging dat wij dit dan aan jou door communiceren. Op zich een goed punt, maar dat is mijn fout geweest, excuses! 

De tijd voor de afspraak staat op tussen 16:00 en 18:00 morgenmiddag. Succes en houd ons alsjeblieft op de hoogte.


Jason,

Ik houd je op de hoogte

Johan


Jason,

Tot op heden nog niemand gezien van guideon.

Johan


Jason,

Er is niemand geweest van Guideon tussen 16.00-18.00 uur

Dit wordt dus het derde weekend achter elkaar zonder tv, internet of telefoon.

Ik vind het niet kunnen in deze moderne tijd, het getuigd niet van een geweldig service bedrijf (guideon) waar t-mobile mee in zee is gegaan.

Ik verwacht als jullie mij als klant willen behouden een behoorlijke tegemoetkoming hiervoor.

Johan aukema


Jason,

Guideon is geweest alles werkt weer. 3 monteurs verder en nu pas gerepareerd.

Eindelijk en bedankt voor de moeite.

 

Johan aukema


Hoi @Johan Aukema, bedankt voor je updates en excuses dat de monteur twee uur later arriveerde dan gepland. Wellicht heb ik Guidion dan volledig verkeerd begrepen, maar ik denk het niet. Blij te horen dat het dan eindelijk weer werkt, ik maak de vergoeding voor alle dagen geen Internet, TV en Vast Bellen aan. Deze vergoeding wordt op een volgende factuur verrekend.

Een prachtig weekend toegewenst! 


Beste Jason,

Bedankt voor je inzet.

Ik zou graag zien dat er een signaal van jou uit gaat naar Guideon dat de monteur die het oude modem vervangen heeft naar het nieuwe systeem (digitaal) moet melden dat de infrastructuur aangepast dient te worden. Het oude modem maakte gebruik van een gescheiden signaal van tv en internet en het nieuwe modem dus niet. Hier is het dus mis gegaan.  Dit had de monteur moeten aangeven. Tevens heeft deze monteur verkeerd advies gegeven waardoor ik op kosten werd gejaagd. Ik heb de sinaalsplitters vervangen op zijn advies en zodoende 40 euro weggegooid omdat de 2e splitter kwam te vervallen uiteindelijk. De monteur in kwestie was een oudere meneer.

De 2e monteur die kwam had dit moeten signaleren en niet zo maar weg moeten gaan zonder dit op te lossen.

De 3e monteur vedient een pluim. Mij rest nu de taak de overtollige bekabeling weg te halen.

Ook herhaal ik hier dat de telefonische afhandeling van het callcenter te wensen overlaat, men is meer gefocust op kwantiteit dan op kwaliteit en afhandeling van de klachten.

Gelieve deze feedback aan guideon en de leiding van T-mobile door te geven.

 

Johan Aukema


@Johan Aukema Bedankt voor je feedback met uitleg, ik geef dit zeker door aan Guidion. Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb jij toevallig nog een aankoopbon van die splitters? 

Indien je die hebt, kan ik dat bedrag vergoeden en Guidion ook daarop aanspreken. Dat is namelijk verkeerd advies geven. De monteur zal het ongetwijfeld met goede intenties gezegd hebben, echter word jij ten onrechte op extra kosten gejaagd natuurlijk. Ook hiervoor een welgemeend excuses!


Jason,

Dank je wel, naar welk mailadres mag ik de bon sturen?

 

Johan


@Johan Aukema Je mag de bon in dit topic plakken, graag voorzien van afscherming van eventuele persoonsgegevens (naam, adres, e-mailadres et cetera). Indien dit niet mogelijk is, maak dan een printscreen of foto en plaats ‘em in een privébericht op onze social media kanalen. Dankjewel, we gaan dit straks vergoeden!


Moderator edit: foto verwijderd want bevat persoonsgegevens.


Hallo @Johan Aukema 

Je adres is nu voor iedereen zichtbaar, zou je de foto willen plaatsen zonder je adres?


Als ik wist hoe dan deed ik het niet zo, hoe haal ik hem weg dan?

Ter info, ik had om  een mailadres gevraagd

Johan