Skip to main content

In de avonduren is er nagenoeg geen internetverbinding. Overdag zijn deze problemen er niet. Het internet vliegt er, afhankelijk van de dag, tussen 19:00 en 21:00 uit en het komt dan pas rond 00:00 weer terug. Het is een duidelijk probleem dus, vooral omdat dit door meerdere mensen over de jaren heen al is aangekaart, zie de spoiler voor de artikelen. We zijn onderhand al meer dan 2 maanden aan het stuntelen hiermee; andere routers, andere DNS, speedtests, packet loss bekijken, eigenlijk zo goed als alle tests die de klanten in de spoiler ook hebben uitgevoerd. Alles komt hetzelfde uit.

Wanneer een verbinding tot stand kan worden gebracht, is de internetsnelheid ‘oke’, maar niet waarvoor we betalen. Echter, websites inladen, spotify gebruiken, mail, Netflix, HBO, noem maar op (dus zegmaar alles waarvoor je voor internet betaalt), alles dat een nieuw verzoek doet/verbinding probeert op te stellen, mislukt. 

Tijdens deze uren kan er dus ook geen speedtest gedaan worden, ook al wordt dat veelal gevraagd door medewerkers in de andere posts. De verbinding met de servers voor de speedtests zijn tot op heden 1 keer tot stand gekomen, waarna deze niet eens de volledige rit heeft kunnen uitzitten.

Uit de andere foraposts blijkt dat mensen maanden onderweg zijn om tot een “oplossing” te komen: vervroegd het contract opzeggen. Ik helaas geen tijd voor zulk geduld, ik ben voor mijn werk sterk afhankelijk van onze internetverbinding. Graag wil ik binnen 2 weken een oplossing hebben zodat ik weer zonder stress en problemen verder kan.

Over dit probleem heb ik ook een medewerker telefonisch gesproken die ongelofelijk bot was en continue door me heen sprak. Daarom hier maar een post, het heeft namelijk echt haast.

Ideale oplossing voor ons: vervroegde ontbinding van het contract zodat we naar onze vorige provider kunnen overstappen. Geen monteurs of contact met KPN. Uit persoonlijke ervaring duurt dit weken en weken.

Hi @MatisseS, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact gehad hebt met onze klantenservice, echter ben ik deze manier van helpen niet gewend van onze klantenservice. Er is een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij zullen hier een blik op gaan werpen voor je!

Om antwoord te geven op je vraag/oplossing: Ideale oplossing voor ons: vervroegde ontbinding van het contract zodat we naar onze vorige provider kunnen overstappen. Geen monteurs of contact met KPN. Uit persoonlijke ervaring duurt dit weken en weken.

Je dient ons eerst de tijd te geven om dit op te lossen, als we dit niet binnen 30 dagen kunnen oplossen, dan mag je het contract kosteloos ontbinden. Ik weet dat hier ook wat tijd overheen kan gaan, in sommige gevallen kan het veel sneller gaan. Dit onderzoek is altijd een lastig onderzoek omdat dit aan veel factoren kan liggen. Uiteraard zullen we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Er staat een ticket voor je open, mag ik je vragen om je eigen apparatuur volledig te ontkoppelen en alleen ons apparatuur aan te sluiten. Wij kunnen namelijk geen eigen apparatuur uitlezen of garantie bieden op een stabiele verbinding. Als er eigen apparatuur aangesloten is, zal dit ticket ook worden gesloten. Zo duurt het alleen maar langer. Als je ons apparatuur aangesloten hebt zullen we een onderzoek voor je beginnen en hopelijk snel een oplossing voor je hebben!

Reageer