Mijn moeder is vandaag exact een week geleden overgestapt op T-Mobile glasvezel. Dat heeft op zich goed gewerkt, tot gisteren. Eerst de storing in de routering en daarna gaf heel het internet er de brui aan. Rood lampje van de wereldbol brand op de Zyxel en op de Huawei NT knippert het PON lampje en is het lampje LOS uit. Netjes gebeld met de klantenservice: er wordt een monteur gestuurd, je krijgt zo een sms’je om dat in te plannen.
‘s middags nog geen sms’je en weer gebeld. Eerst weer alles troubleshooten en uiteindelijk wordt er weer gezegd dat je een sms’je krijgt, maar omdat zij de ‘skill’ niet had, werd dat pas morgenochtend.
Net weer gebeld, blijkt het ticket te zijn afgemeld, want het was verkeerd ingeschoten. Nu is er iets bij de backoffice ingeschoten en krijgt ze over 48 uur een sms’je voor de monteur.
Wat is dit voor een onzin? Waarom wordt je als klant niet proactief op de hoogte gehouden? Je hebt een e-mailadres en een telefoonnummer. Hoe moeilijk is dat? Dus nu zit m’n moeder nog eens minimaal 48 uur zonder internet en zonder TV. En dan zul je zien dat dit over het weekend heen wordt getild. Ongelofelijk.