Skip to main content
Beantwoord

Geen internet sinds vrijdag (inmiddels al bijna een week zonder)


Nu inmiddels bijna een week zonder internet, wat super vervelend is. Mijn TV’s die kunnen nu ook niets meer geen verbinding met het internet is dus ook geen streams meer bekijken. Met de hotspot en de vouchers is het ook niet werkbaar.

Sinds vrijdag 14:38 contact opgenomen met klantenservice hier heb ik 4 verschillende oorzaken gehoord dat het te maken zou hebben met mijn overstap, Hierop heb ik aangegeven dat mijn overstap pas over 2,5 week is. Vervolgens werd er een monteur langs gestuurd afgelopen maandag, deze zou de melding gelijk doorzetten. Na 2 dagen niets meer gehoord te hebben, weer gebeld wederom krijg ik weer te horen dat het nog eens 5 werkdagen kan duren!!!

 

dit is hedendaags toch niet acceptabel in een wereld waar we leven en volledig afhankelijk zijn van het internet. 

 

Ik zou graag een update vanuit jullie willen ontvangen ipv dat ik moet bellen elke keer.

 

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mrMikeT, ik heb meteen voor je gekeken en ik zie dat er naar aanleiding van de monteur de netwerkbeheerder is ingeschakeld. Echter heeft deze het ticket afgewezen, doordat je een nieuwe aanvraag hebt gedaan op je nieuwe adres bij je nieuwe provider. Gezien je overstap pas over 2,5 week is, ga ik alsnog mijn best voor je doen via onze technische dienst of we het voor mekaar kunnen krijgen dat de netwerkbeheerder alsnog het ticket op gaat pakken en het gaat oplossen zodat je weer internet hebt. Zodra ik een terugkoppeling heb, kom ik hier bij je terug!

@Demi van Odido  :

Dat zou heel fijn zijn, gezien mijn overstap inderdaad pas over 2,5 week is. Als het niet is opgelost betaal ik wel voor een internet dienst van Odido wat ik helemaal niet kan gebruiken. En de compensatie vergoeding dekt de kosten ook niet helemaal.


Ik ben benieuwd naar je reactie! Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +9

@mrMikeT Ben ik weer! Via de netwerkbeheerder lukt het niet, maar we hebben een Guidion monteur opnieuw kunnen aansturen die wel de patch in de wijkcentrale kan controleren en het probleem ook kan oplossen. Je ontvangt zo een nieuwe afspraaklink om een afspraak in te plannen! Uiteraard worden daarnaast de abonnementskosten ook vergoed voor de periode dat het niet werkt. Wel zo eerlijk natuurlijk! In de tussentijd kan je een hotspot maken op je mobiel om zo je apparaten alsnog met wifi te verbinden. Hopelijk werkt dit voor nu als tussentijdse oplossing totdat de monteur het heeft opgelost!

@Demi van Odido : Fijn om te horen dat er nu wel serieus naar gekeken wordt. 

Hoop dat het nu wel wordt opgelost zodat ik nog de laatste weken nog gebruik kan maken van het internet.

P.S. Moet ik thuis blijven voor de afspraak? Gezien het probleem extern ligt?

 

Reputatie 1

Hier exact hetzelfde probleem. Sinds zondag geen internet. Een simpele hotspot is niet werkbaar. 

In dit soort gevallen zou een 4G/5G modem het minste moeten zijn wat odido toestuurt. 

Maar dit behoort niet tot de mogelijkheden. 

Hier exact hetzelfde probleem. Sinds zondag geen internet. Een simpele hotspot is niet werkbaar. 

In dit soort gevallen zou een 4G/5G modem het minste moeten zijn wat odido toestuurt. 

Maar dit behoort niet tot de mogelijkheden. 

Ja inderdaad op zn minst een 4G modem zodat alle apparaten nog goed verbonden blijven. Nu het internet weg is gevallen doet zelfs mijn deur bel het niet meer. Heb je inmiddels alweer internet?

Reputatie 1

Hier exact hetzelfde probleem. Sinds zondag geen internet. Een simpele hotspot is niet werkbaar. 

In dit soort gevallen zou een 4G/5G modem het minste moeten zijn wat odido toestuurt. 

Maar dit behoort niet tot de mogelijkheden. 

Ja inderdaad op zn minst een 4G modem zodat alle apparaten nog goed verbonden blijven. Nu het internet weg is gevallen doet zelfs mijn deur bel het niet meer. Heb je inmiddels alweer internet?

Nee, geen internet, geen update. Echt een kansloze manier van bedrijfsvoering. 

Ja, ik heb hier ook alles smart. Deel van de verlichting werkt niet + mijn mechanische afzuiging voor de badkamer gaat niet meer aan. Wel gelijk een reminder dat ik dingen maar lokaal moet gaan draaien i.p.v. via de cloud. 

Hier exact hetzelfde probleem. Sinds zondag geen internet. Een simpele hotspot is niet werkbaar. 

In dit soort gevallen zou een 4G/5G modem het minste moeten zijn wat odido toestuurt. 

Maar dit behoort niet tot de mogelijkheden. 

Ja inderdaad op zn minst een 4G modem zodat alle apparaten nog goed verbonden blijven. Nu het internet weg is gevallen doet zelfs mijn deur bel het niet meer. Heb je inmiddels alweer internet?

Nee, geen internet, geen update. Echt een kansloze manier van bedrijfsvoering. 

Ja, ik heb hier ook alles smart. Deel van de verlichting werkt niet + mijn mechanische afzuiging voor de badkamer gaat niet meer aan. Wel gelijk een reminder dat ik dingen maar lokaal moet gaan draaien i.p.v. via de cloud. 

Eens, we zijn te afhankelijk van de "cloud” lekker terug naar ouderwets en betrouwbaar ;)
Ik hoop dat we weer zsm online zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @mrMikeT, dat is een goede vraag! Ik raad je aan om thuis te zijn als de monteur iets op locatie zou willen controleren/onderzoeken. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hallo @Demi van Odido; @Ishana van Odido ,

Ondanks de komst van de monteur vandaag, is mijn internetverbinding helaas nog steeds niet opgelost. De monteur gaf aan dat hij enkel doordeweeks naar de wijkcentrale kan, wat voor mij vreemd is aangezien er vanuit jullie kant al eerder was aangegeven dat er ter plaatse in de centrale gekeken moest worden.

Zoals de monteur mij adviseerde, neem ik nu contact met jullie op om te vragen of er alsnog iemand doordeweeks naar de wijkcentrale gestuurd kan worden.

Inmiddels zijn we al 10 dagen zonder internetverbinding. Dit begint niet alleen vervelend te worden, maar is ook ronduit irritant gezien het gebrek aan een oplossing en updates.

Ik verzoek jullie dan ook vriendelijk om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

 

 

Reputatie 1

Ongelofelijk toch dit. 

Erg irritant ook dat je continu zelf contact moet gaan zoeken met Odido. 

Enige vorm van verantwoordelijkheid pakken ontbreekt totaal.

Ongelofelijk toch dit. 

Erg irritant ook dat je continu zelf contact moet gaan zoeken met Odido. 

Enige vorm van verantwoordelijkheid pakken ontbreekt totaal.

Ja zeker, Ik heb nog nooit zolang zonder internet gezeten als gevolg van een “storing of wat dan ook”. Meestal waren de problemen binnen 2-3 dagen weer opgelost bij andere providers... En Odido die maakt het wel bont inmiddels gaan we de 2e week in…. Ben benieuwd of het deze week nog wordt verholpen… :(

Reputatie 1

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. 

Bij KPN en Ziggo beide een keer storing gehad. Maar wat je zegt. 2 dagen tot max 3. 

Dit is zo compleet kansloos. Kan er echt met m'n hoofd niet bij. 

Reputatie 2

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. 

Bij KPN en Ziggo beide een keer storing gehad. Maar wat je zegt. 2 dagen tot max 3. 

Dit is zo compleet kansloos. Kan er echt met m'n hoofd niet bij. 

Zit bij Freedom. Een paar weken geleden storing… voor enkele uren…

 

Ik denk dat Odido te snel te groot is geworden en dat er iets flink misgaat aan hun kant.

 

Voor de prijs en de snelheid zou ik willen overstappen, maar dan ga ik een onzekere tijd in en ben mijn fritzbox dan ook kwijt.

@Darkman Bevalt de service een beetje bij Freedom? Ook ik ga overstappen naar hun toe. En wat je zegt ik denk dat Odido te snel groeit en weinig oog heeft voor service naar de (eindklant)z

Reputatie 1

Ik denk dat het vooral een kostenplaatje is. 

 

Waarom zou je haast maken als de compensatie die Odido bied 1,5 a 2 euro per dag is. 

 

Reputatie 2

@Darkman Bevalt de service een beetje bij Freedom? Ook ik ga overstappen naar hun toe. En wat je zegt ik denk dat Odido te snel groeit en weinig oog heeft voor service naar de (eindklant)z

Ik zit er al 2.5 jaar bij. Hen ze in die tijd 3x gebeld, 2x voor een snelheidsverhoging en 1x een maand geleden, toen er storing was ( niet hun schuld).

 

Ze leveren het sublieme fritzbox, die je ook kan kopen van ze.

Houdt er rekening mee dat het een vrij jonge provider is, dus het kan zijn dat het net effe anders gaat dan bij de grote jongens als je ze bv opbelt.

 

Ik ben er reuze blij mee.

 

Snleheid bij ze tot 1Gbps (AON)

 

Zit met mijn mobiele internet bij deze club (Odido)

Nooit storing, en in augustus krijg ik zomaar een snelheidsverhoging.

Reputatie 2

@Darkman Bevalt de service een beetje bij Freedom? Ook ik ga overstappen naar hun toe. En wat je zegt ik denk dat Odido te snel groeit en weinig oog heeft voor service naar de (eindklant)z

Afhankelijk in welk gebied je zit, heb je voor 4 euro meer tov odido  (bij gebruik eigen apparatuur) vaste ip addressen (V4 & V6)  eigen domein voor bv email en, het belangrijkste, geen gezeik met je internet. 

Reageer