Beste community,
Sinds maandag middag, 1 april jl. is mijn internet opeens volledig weggevallen. Helaas is dit niet de eerste keer dat mijn internet voor enkele dagen gewoon wegvalt. Voorheen leek het probleem zichzelf wel op te lossen, dat lijkt nu niet te gebeuren. Helaas heb ik tot op heden vooral een helpdesk gesproken die het probleem niet helemaal lijkt te begrijpen.
Bijgaand zien jullie een foto van de Huawei mediaconverter die mijn glasvezel signaal omzet in een bruikbaar internet signaal. Sinds maandag knippert het PON lampje continue (groen) en is het LOS lampje geheel uit.
Dit exacte signaal heb ik ook doorgegeven aan de helpdesk (meermaals) echter hoorde ik vandaag dat er een nieuwe modem/router is besteld. Ik heb nog de oude Zyxel T-50 router. Echter heb ik ook meermaals aangegeven dat het probleem zich voordoet vóór de router. Daarbij heb ik de Zyxel router niet eens in gebruik, maar maak ik gebruik van mijn eigen router setup. Ik heb 3 verschillende routers in mijn netwerk voor een AI-Mesh, maar geen van de routers (inclusief de Zyxel) herkent een internet signaal. Ik heb de routers een voor een direct via kabel aangesloten op het Huawei kastje, maar er is gewoon geen internet signaal. Het probleem speelt dus of in de media converter, of nog daarvoor, waar ik vermoed dat het licht signaal gewoon niet goed is.
Ik hoop op deze manier de aandacht te krijgen van iemand van Odido zodat zij het probleem adequaat kunnen aanpakken, zonder onbegrip van een helpdeskmedewerker die denkt dat het aan de router ligt. Ik vermoed dat er iemand in de wijk-verdeelkast moet kijken of ten minste een fysieke lijnmeting moet uitvoeren, want er gaat hier iets goed mis. Ik heb reeds een onbeperkt internet voucher voor mijn telefoon gekregen, maar helaas is de dekking van het mobiele netwerk in mijn wijk niet geweldig. Dus alles gaat met veel bufferen.
Graag advies/tips van mensen die dit ook hebben meegemaakt en natuurlijk iemand van Odido die met deze informatie een beter plan van aanpak uit kan zetten.
Ik heb inmiddels dit artikel op de community gevonden die eenzelfde scenario schetst:
https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-los-is-uit-349428#:~:text=De%20knipperende%20pon%20led%20betekent,op%20de%20splitter%20is%20aangesloten.
Onderstaand mijn kenmerk en referentienummer van de melding.
Kenmerk: 2370/XZX45070
Referentienummer is: 70094246
Met vriendelijke groet,
Thom