Skip to main content

Sinds het afgelopen onderhoud heb ik sinds 1 oktober geen Internet of TV meer. Heb dinsdag ochtend direct de klantenservice gebeld en er zou een ticket geopend worden voor de technische dienst. Het LOS lampje knippert op de Huawei en het Internet bolletje op de T56 is rood. 

Het is voor ons vrij zeker dat er gewoon een losgeschoten kabel in de wijkcentrale zit, dit probleem hebben we ook bij KPN vorig jaar gehad na een onderhoudsessie. De kabel schijnt nogal los te zitten in de wijkcentrale en geeft dan ook vaker problemen. 

Bij KPN was dit probleem binnen 24 uur opgelost, bij Odido zit ik nu al 6 dagen inclusief het weekend zonder internet. Ons thuisnetwerk maakt gebruik van veel smart apparaten die niet op de mobiele hotspots functioneren. De deurbel doet het o.a. niet, ik kan mijn Server niet bereiken, en de mobiele hotspot vreet voortdurend de batterij leeg van mijn Pixel 7a. IRRITANT! 

Het is gewoon absurd dat een storing zo lang duurt, ik kan dan ook helaas Odido hierdoor niet meer aan mijn vrienden of familie adviseren. Wat een gehannes zeg voor zo’n klein probleem. Er word van de ene afdeling naar de andere afdeling een ticket gemaakt, de tickets worden ontzettend traag opgepakt, er is geen terugkoppeling naar de klant en radio stilte waardoor je zelf telkens overal maar weer achteraan moet bellen. 

Zo blijkt maar weer dat goedkoop soms gewoon duurkoop is. Als het probleem aan het einde van deze week niet opgelost is stap ik gewoon weer terug over naar KPN dan maar geen klantenvoordeel, vind het hebben van internet belangerijker dan 5 euro korting op me mobiele Data.

Hey @ChibiChiii, ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online bent.

Ik zie dat het ticket voor het weekend is aangemaakt, we hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Ik heb de prioriteit wel voor je verhoogd zodat het sneller opgepakt wordt. Hopelijk pakt de technische dienst het ticket nu spoedig op zodat je snel weer online bent. Mijn excuses voor het ongemak. 


@Tommie van Odido mijn ticket is voor het weekend gemaakt? Probeer dat eens met DINSDAG oftwel VER voor het weekend al gemaakt. Ik heb dinsdag direkt contact opgenomen nadat er na jullie onderhoud geen internet meer was. Mijn Voucher is inmiddels alweer bijna afgelopen. Standaard werktijd van 5 werkdagen is belachelijk je kunt toch niet verwachten dat mensen langer dan 48 uur zonder internet zitten meer tegenwoordig. Mensen werken vanuit thuis, onze complete maatschappij is digitaal, internet bankieren, DigiD voor de overheid, letterlijk ALLES werkt via internet hier in Nederland. En dan gewoon brutaal zeggen, ja kan tot wel 5 werkdagen, terwijl er in het weekend gewoon ook nog eens NIETS gedaan word is belachelijk. Zelfs supermarkten bieden betere service en zijn gewoon over het weekend te bereiken. Ziggo en KPN zijn 24/7 bereikbaar en bieden dezelfde internet verbinding aan. Als Odido niet rap zijn service gaat verbeteren dan zal het me niet verbazen als het met een jaar niet meer bestaat. Wel erg fijn dat je de Prioriteit hebt verhoogd, ik snap dat jij ook alleen maar je werk doet net als elke service medewerker, ik heb zelf ook in als service medewerker gewerkt dus ik weet hoe ‘hulpeloos’ je als medewerker bent dus neem het niet persoonlijk. Maar ik hoop dat je die technische dienst van jullie een schop onder hun reet kunt geven van me, want dit duurt VEEL te lang. 


Weer een dag voorbij dat waren je 5 werkdagen odido, en weer geen gehoor en dit 2 maanden na de ingang van het overstappen, de ironie wou dat ik nooit voor die 10 euro extra in de maand was overgestapt. 

Ik ben ook een nieuwe voucher nodig want die loopt vanavond af. 


Zouden jullie mij een nieuwe voucher kunnen sturen zodat ik niet zonder internet kom te zitten aangezien er nog geen oplossing voor het probleem is gevonden.


@ChibiChiii Ik heb je meteen een nieuwe vouchercode gestuurd! 

Daarnaast ben ik gelijk gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik kan nog geen update inzien. Ik heb daarom meteen mijn collega’s van de technische dienst gevraagd nogmaals met mij mee te kijken. Ze zijn er mee bezig! 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen?


@Teresa van Odido 

Bedankt voor de voucher! Ik had vanochtend zelf ook nog even telefonisch contact gezocht met je collega's, deze gaven ook aan dat de technische dienst ermee bezig is. Er staat in de email dat je op de hoogte gehouden word, maar in 7 dagen tijd heb ik geen enkele update per email gehad en ben ik ook niet gebeld door de technische dienst terwijl de eerste collega aan de telefoon vorige week dinsdag wel aangaf dat de technische dienst binnen 5 dagen terug zou bellen. Dat vind ik wel een beetje slordig. 

Verder is het inmiddels 1 week tijd, en mijn sterke vermoeden dat gewoon de kabel in de wijkcentrale losgekomen is blijft aanwezig. 7 dagen om een kabel weer in zijn plek te steken is best wel absurd… 

Ik moet dan ook zeggen dat voor onze eerste storing, binnen 2 maanden na het afsluiten van ons contract voor internet thuis zowel mijn partner als ik vrij teleurgesteld zijn met hoe dit word opgepakt. Ik heb dan ook al gekeken hoe het in zijn werk zou gaan als wij weer terug zouden willen naar KPN maar het schijnt nogal een dure zaak te worden als we een net afgesloten abbonement van 24 maanden moeten afkopen om van provider weer te kunnen wisselen.

In dat opzicht heeft Odido geluk dat de frustratie na 1 week nog niet hoog genoeg is om een som van bijna 600 euro te willen betalen voor het annuleren van het contract. Wellicht staat er inmiddels wat informatie in het systeem over een ETA hoelang dit nog moet duren? 


Hey @ChibiChiii, dit duurt inderdaad wel erg lang. Ik zie ook nog geen update in het ticket. Ik heb het ticket de hoogste prio gegeven. Ik ga er vanuit dat het nu spoedig opgepakt wordt! 


Hoi @Tommie van Odido & @Teresa van Odido 

Bedankt voor jullie inzet, helaas is er nog steeds geen terugkoppeling geweest. Ik begin me nu ook ernstig af te vragen hoe er zonder terugkoppeling fatsoenlijk naar het probleem gekeken kan worden door de technische dienst. Ze zullen toch moeten bellen of mailen om een afspraak te moeten maken voor een monteur of iets dergelijks?

Maar er is complete radio stilte behalve van jullie krijg ik niks geen feedback, dit terwijl jullie email toch echt zei we houden je op de hoogte, of ik nu mail, hier schrijf of aan de telefoon hang ik krijg alleen maar telkens hetzelfde antwoord 'geen nieuws' begin er aardig chagerijnig van te worden. Dit kost wel alles tijd en energie en brengt veel stress met zich mee. 

Ik begrijp dat de "hoogste" prioriteit gegeven is maar met hoeveel honderden tickets nog? Is de kwaliteit van de service zo slecht dat er een wachtrij van meer dan een week staat ofzo? Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt, niet bij kpn, of ziggo, we zijn al meer dan een week verder en er is nog nieteens een idee blijkbaar wat het probleem is. Om moedeloos van te worden. En dan lees je in de forums dat sommige mensen zelfs wel tot 4 keer aan toe 5 weken zonder internet zitten en precies hetzelfde behandeld worden. En dan lees je dat en dan denk je ach dat zal vast wel meevallen das vast de uitzondering, maar voelt steeds meer als de regel. Ik geef het nog tot einde van deze week dus 48 uur, als er dan nog steeds 'geen nieuws is' dan ga ik bij het juridisch loket langs en informeer mij naar de mogelijkheden om het contract te laten annuleren op basis van verzuim van levering. Ben er wel een beetje zat van nu.

 


Reageer