Skip to main content

geen internet sinds 8-1-2025 's middags

Geen internet meer sinds pakweg 15:00 uur. Gebeld naar de servicedesk maar na 10 minuten in de wacht gezet te zijn, maar opgehangen. 

Komt de laatste tijd geregeld voor. Ben teleurgesteld in Odido!

Uitgelichte reactie

8 januari 2025

Beste ​@Gschwind Helaas is/was er bij sommige klanten een storing.

Hou de site in de gaten voormeer informatie ⬇️

Is er een storing?

Hopelijk is het snel opgelost 

18 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 8 januari 2025

Is er een storing?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 januari 2025

Storing duurt nu al 4 uur. Kan ook geen tv kijken. Leuk hoor zo'n alles-in-1 pakket .....

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 8 januari 2025

Hier hetzelfde. Duurt best lang. Lastig als het zo,n algemeen bericht is dat de problemen bekend zijn en er aan word gewerkt. Hoe weten ze dat het ook bij jou is. Of moet je dit ergens aangeven. 

• is een King Poster
  • 55 reacties
  • 8 januari 2025

Wij hebben al sinds vanochtend geen internet, helaas duurt het minstens 5 dagen voordat er iemand reageert. Hopelijk snel opgelost, wij kunnen nu helemaal niks. Tv/ internetten 

• 1 reactie
  • 8 januari 2025

Geen internet in Leerdam sinds ongeveer 15:00... 

• is een King Poster
  • 55 reacties
  • 8 januari 2025

We hebben weer internet via het glasvezelnetwerk van KPN

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

Nijkerk ook geen internet en tv sinds vanmiddag. Maar als ik kijk of er storingen bekend zijn op mijn adres is dit volgens Odido niet het geval. Alles al gereset maar helaas nog geen internet en tv.

• 1 reactie
  • 8 januari 2025

In Eindhoven 5643 MR ook geen internet sinds vanmiddag. Ik betwijfel of dit bekend is bij Odido, want ze noemen wel 2 andere plaatsnamen, maar Eindhoven niet.

Opstarten glasvezelkastje en modem helpt niet, speciaal modem naast het glasvezelkastje gezet en met geteste kabel verbonden.

Ook nog modem gereset, helpt niet.

• 1 reactie
  • 8 januari 2025

Ook bij Helmond Brandvoort sinds vanmiddag geen internet! Ik heb nog steeds 14 dagen bedenktijd als ik overstap naar KPN/Ziggo. Dit is al twee keer gebeurd en er is geen goede klantenondersteuning !!

• is een King Poster
  • 32 reacties
  • 8 januari 2025
niknl13 schreef:

Ook bij Helmond Brandvoort sinds vanmiddag geen internet! Ik heb nog steeds 14 dagen bedenktijd als ik overstap naar KPN/Ziggo. Dit is al twee keer gebeurd en er is geen goede klantenondersteuning !!

Vlucht nu het nog kan. Het is een verschrikkelijke provider met een verschrikkelijke klantenservice.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025
Cristien schreef:

Is er een storing?

Om ca. 20:00 had ik weer internet. Heb ik eigenlijk recht op een vergoeding omdat ik een halve dag niet heb kunnen werken (eigen bedrijf)?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025
MaartenGuus schreef:

Hier hetzelfde. Duurt best lang. Lastig als het zo,n algemeen bericht is dat de problemen bekend zijn en er aan word gewerkt. Hoe weten ze dat het ook bij jou is. Of moet je dit ergens aangeven. 

Nee, kun je naar mijn weten nergens aangeven. Je kunt wel de servicedesk bellen en hun laten uitzoeken of je daadwerkelijk storing hebt maar verder reikt het niet. Als je dan storing hebt krijg je als antwoord dat je geduld moet hebben ….

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 9 januari 2025
Gschwind schreef:
Cristien schreef:

Is er een storing?

Om ca. 20:00 had ik weer internet. Heb ik eigenlijk recht op een vergoeding omdat ik een halve dag niet heb kunnen werken (eigen bedrijf)?

Met een eigen bedrijf is het altijd slimmer om een zakelijk abonnement afsluiten. ​@Gschwind 

Rekenvoorbeeld:

Stel je hebt een internetstoring die 26 uur duurt en je hebt een abonnement waar je maandelijks €46,50 voor betaalt. 

De compensatie bereken je zo:

• (1/30 x maandbedrag) x aantal dagen storing = compensatie

Dus in dit geval:

• (1/30 x €46,50) =  €1,55 x 2 dagen storing = €3,10

Voor deze storing krijg je dus €3,10 terug van de aanbieder.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025
Cristien schreef:
Gschwind schreef:
Cristien schreef:

Is er een storing?

Rekenvoorbeeld:

Stel je hebt een internetstoring die 26 uur duurt en je hebt een abonnement waar je maandelijks €46,50 voor betaalt. 

De compensatie bereken je zo:

• (1/30 x maandbedrag) x aantal dagen storing = compensatie

Dus in dit geval:

• (1/30 x €46,50) =  €1,55 x 2 dagen storing = €3,10

Voor deze storing krijg je dus €3,10 terug van de aanbieder.

Moet ik hier zelf actie op ondernemen (zo ja, waar/hoe?) of wordt dit door Odido automatisch op de maandfactuur verrekend?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 9 januari 2025

Beste ​@Gschwind als ik het goed begrijp had jij 5 uur geen diensten? Met een eigen bedrijf is het altijd slimmer om een zakelijk abonnement te nemen.

https://www.odido.nl/zakelijk

Om compensatie te krijgen, moet de storing aan de volgende voorwaarden voldoen:

• De storing duurt in totaal langer dan 12 uur.
  • De storing is van toepassing op de gehele dienst, er is dus helemaal geen radio, televisie, internet of (vaste of mobiele) telefonie.
  •  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025

Dacht ik al dat ik niets terug krijg als jullie storingen hebben…
Overigens, waarom nog meer betalen voor een zakelijk abonnement als ik ook hier geen garantie krijg over een 100% beschikbaarheid !?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 9 januari 2025

@Gschwind Ik heb je de url gegeven, misschien even echt beter gaan lezen inplaats van fouten conclusies trekken.

Ik wens je veel succes met je bedrijf en een fijne dag vandaag!

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1311 reacties
  • 9 januari 2025

Hallo ​@Gschwind ,

Als je even doorleest over zakelijke aansluiting, dan zie je dat er een 4G back up verbinding bij zit.

En verder is er geen provider die jou een 100% garantie op verbinding kan geven. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen