Skip to main content

Op vrijdag 1 november is ons internet uitgevallen. Op de modem branden alle lampjes groen, behalve het wereldbolletje, dat rood kleurt. Dit betekent dat er geen verbinding is tussen de modem en het internet.

Ik heb meerdere keren de modem en de converter gereset en van het stroom gehaald, maar zonder effect. Samen met de klantenservice heb ik alles stap voor stap nagelopen, maar we konden geen oplossing vinden. Volgens de klantenservice zijn er zeker 6 adressen in de buurt getroffen (offline) en alleen de technische dienst kan dit probleem verhelpen.

Gezien de omvang van de storing, verwacht ik dat dit met hoge prioriteit wordt opgepakt. Tot mijn verbazing hoor ik dat de technische dienst in het weekend niet beschikbaar is en dat men hier pas op maandag naar kan kijken. Maandag werd mij vervolgens verteld dat het nog drie werkdagen kan duren voordat er actie wordt ondernomen. Als tijdelijke oplossing werd mij aangeraden om een Odido-simkaart te kopen voor internet via een hotspot. Hiermee kun je echter geen TV kijken, dit is dus geen volwaardige oplossing.

Daarnaast merk ik op dat er vaker storingen zijn in mijn wijk. Op dit forum zijn meerdere vergelijkbare meldingen te vinden voor mijn postcodegebied, waarvan sommige al een jaar oud zijn. Dit geeft mij het idee dat Odido geen betrouwbare service kan leveren in dit gebied.

Gezien de omvang van de verstoring (meerdere adressen zijn getroffen), verzoek ik u dringend om dit met prioriteit op te pakken. Indien de verbinding na 2 werkdagen nog niet hersteld is, zal ik gebruikmaken van mijn herroepingsrecht.

Hey @Ksingh, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Nu ben ik meteen voor je gaan kijken en zie ik dat er 3 tickets open staan voor de 3 adressen die tegelijkertijd op 1 november geen diensten meer hadden. Het kan zijn dat er een GPON storing of dat er iets mis is gegaan in de wijkcentrale. Alle 3 de ticket staan nog open en zullen spoedig opgepakt worden door onze technische dient. Op dit moment moet ik ook het ticket afwachten, wel zie ik dat ze vanmorgen zijn doorgezet naar het juiste team. 

Beste @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. We zijn nu bijna een week verder en de storing is nog steeds niet verholpen. Ik vraag me af of er überhaupt al iemand naar heeft gekeken, aangezien de ticket pas gisteren naar het juiste team is doorgezet. Zojuist heb ik contact gehad met de service desk, maar ook zij konden mij niets vertellen over de status van dit incident.

Ik vind het onvoorstelbaar dat in 2024, waar zoveel afhankelijk is van een stabiele internetverbinding, dit soort problemen niet snel worden opgelost. Zoals aangegeven, is de hotspot geen volwaardige oplossing. Ik ben nog geen maand klant, maar ben eigenlijk al klaar met deze situatie. Ik heb via e-mail een herroepingsverzoek ingediend en hoop dat dit spoedig wordt opgepakt.

Reageer