Skip to main content

Hi T-Mobile, sinds donderdagmiddag heb ik in Apeldoorn geen glasvezelverbinding meer. Ik heb via jullie klantenservice telefonisch contact gehad waardoor ik een link kreeg om een Guidion monteur in te laten plannen. De medewerker kon wel zeggen dat het 2 werkdagen zou duren tussen afspraak en bezoek monteur. 

Helaas is de waarheid dat er nu pas 18 juli een monteur langs kan komen. Deze had ik ingeboekt en dacht dat het voor vandaag 11 juli was. Echter moet ik dus nog een week wachten. De tijdelijke oplossing voor Unlimited Internet werd aangeboden (niks over ontvangen overigens, maar ik heb al Unlimited voor T-Mobile Mobiel) is niet werkbaar voor mijn thuissituatie. Ik ben zelf vaak van huis voor werk op momenten dat er internet gewenst is (vrouw en kinderen thuis). Dit gaat niet nog een week werken, dus ik zou graag spoed in de zaak willen zien. 

Tevens heb ik geen referentienummer ontvangen voor het aanmelden van mijn probleem.

Moden Zyxel T-54 brand alles naar behoren behalve Internet Rood. En op de Huawei Converter knippert PON, LOS staat uit. Power en LAN staan aan.

Door de vakanties en de schaatste aan monteurs in het algemeen is de getoonde datum het snelst haalbare. Het geboden alternatief is natuurlijk geen 1:1 vervanging voor een vaste internet lijn, maar de vouchers zorgen ervoor dat je zelfs boven de 10Gb per dag kunt gebruiken via een wifi hotspot. Als je de voucher nog niet hebt gehad kan een moderator je die morgen ook verschaffen via het forum.

Door de vakanties en de schaatste aan monteurs in het algemeen is de getoonde datum het snelst haalbare. Het geboden alternatief is natuurlijk geen 1:1 vervanging voor een vaste internet lijn, maar de vouchers zorgen ervoor dat je zelfs boven de 10Gb per dag kunt gebruiken via een wifi hotspot. Als je de voucher nog niet hebt gehad kan een moderator je die morgen ook verschaffen via het forum.

Hi Eric, wat voor wifi hotspot? Want zoals ik het scenario al schetste, ik ben zelf van huis (met mijn telefoon) op het moment dat er thuis wifi gewenst is voor het kijken van TV en gebruik maken van streamingsdiensten. Voor een paar dagen is dat op te vangen, maar voor bijna 2 weken is dat niet werkbaar.

De wifi hotspot is voor je telefoon.  Als je meer telefoons met een tele2, t-mobile of Ben simkaart hebt dan kun je nog tegelijk een extra voucher van een moderator krijgen. 

De wifi hotspot is voor je telefoon.  Als je meer telefoons met een tele2, t-mobile of Ben simkaart hebt dan kun je nog tegelijk een extra voucher van een moderator krijgen. 

Helaas, mijn vrouw heeft een Vodafone abonnement. En hoe nu verder?

Hi @JMD055, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online bent. Zoals @eric al benoemd heeft, op dit moment is het erg druk door de vakantie periode. Ik ben gaan kijken of ik de afspraak kon vervroegen, echter lukt dit echt niet. Op dit moment hebben we als enige optie de vouchercodes. Zo kan je een hotspot creëren voor iedereen thuis. Dit is niet de meest ideale optie maar op dit moment wel de enige optie. We zullen de afspraak van Guidion moeten afwachten.

Helaas, mijn vrouw heeft een Vodafone abonnement. En hoe nu verder?

Je kunt ook een prepaid sim van T=mobile kopen en dan in een (oude) telefoon een wifi hotspot maken met de unlimited data vouchers

Hi @JMD055, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online bent. Zoals @eric al benoemd heeft, op dit moment is het erg druk door de vakantie periode. Ik ben gaan kijken of ik de afspraak kon vervroegen, echter lukt dit echt niet. Op dit moment hebben we als enige optie de vouchercodes. Zo kan je een hotspot creëren voor iedereen thuis. Dit is niet de meest ideale optie maar op dit moment wel de enige optie. We zullen de afspraak van Guidion moeten afwachten.

Hi Tommie,

Zoals ik Eric ook al kenbaar maakte, ik ben zelf niet vaak thuis op de momenten dat er tv en internet gewenst is. Zo ben ik vaak op werk terwijl de vrouw met de kindereb thuis is, bovendien is een groot gedeelte van het huis ingericht met smart apparatuur dat momenteel ook niet werkt. Mijn oude telefoon heb ik ingeruild voor de cashback van mijn huidige toestel.

Ik zie dat jullie ook mifi routers hebben, kan ik niet een mifi router in bruikleen krijgen icm een simkaart met unlimited vouchers om zo toch thuis te kunnen genieten van tv en internet?

@JMD055 ik begrijp je hierin volkomen, echter is het simpelweg niet mogelijk om een mifi router op te sturen, deze kunnen alleen geleverd worden bij een bestelling van 4g voor thuis, dit is ook niet op elk adres mogelijk. Een prepaid kaartje zou je kunnen aanschaffen maar dit is wel voor eigen rekening. We hebben een uitzondering dat we dit voor je vergoeden, maar dat is alleen bij een langdurige periode dat je geen diensten hebt. Omdat Guidion over zes dagen gepland staat, kom je hiervoor niet in aanmerking. 

@JMD055 ik begrijp je hierin volkomen, echter is het simpelweg niet mogelijk om een mifi router op te sturen, deze kunnen alleen geleverd worden bij een bestelling van 4g voor thuis, dit is ook niet op elk adres mogelijk. Een prepaid kaartje zou je kunnen aanschaffen maar dit is wel voor eigen rekening. We hebben een uitzondering dat we dit voor je vergoeden, maar dat is alleen bij een langdurige periode dat je geen diensten hebt. Omdat Guidion over zes dagen gepland staat, kom je hiervoor niet in aanmerking. 

Hi Tommie, en wat is de definitie van langdurige periode? Ik ben namelijk wel benieuwd of de Guidion monteur dit direct kan fixen of dat er allicht niet direct een oplossing is. Ik heb namelijk ook geen idee wat er precies speelt.

Hoi @JMD055, logische vraag die je stelt! Ik verwacht sterk dat de monteur van Guidion het voor je op kan lossen. Zo niet, geef het gerust aan en wij vergoeden graag een simkaart voor je.

Ik heb vertrouwen in de komst van de monteur, dit komt goed!

Hi all, na bijna 2 weken wachten eindelijk de monteur over de vloer gehad. Er zijn werkzaamheden geweest in de wijkcentrale en daardoor was onze kabel beschadigd.

Nieuwe geplaatst en probleem opgelost. Wordt er door T-Mobile zelf een compensatie getroffen voor het aantal dagen zonder services (sinds 06-07 tm vandaag 16.00) op de maandelijkse factuur of moet ik dit ergens anders melden?

Een moderator zal je hierin assisteren.  Ze lezen mee.

Hoi @JMD055, heel fijn om te horen dat de monteur van Guidion het heeft opgelost! Ik ga erachter aan dat de factuur voor je wordt gecorrigeerd. Je ontvangt snel een bevestiging per email en ik zal ervoor zorgen dat het bedrag in mindering wordt gebracht op de factuur van augustus. Dit komt helemaal goed en ik wens je nog heel veel plezier met de internetverbinding toe! 😃

Reageer