Skip to main content

Na dinsdag deze storing (rood knipperend LOS lampje oo Huawei glasvezel kastje) gemeld te hebben wij inmiddels al meer dan 48uur geen internet. Ondanks de mail dat ik binnen 1 werkdag terugkoppeling zou krijgen hoor ik niets van ODIDO.
 

Iedere dag probeer ik iemand in beweging te krijgen om dit probleem, wat blijkbaar in de wijkcentrale ligt, op te lossen. Zojuist wordt er doodleuk gemeld dat er morgen waarschijnlijk iemand een update geeft en dat er dan op zijn vroegst maandag (of later) een monteur naar de wijkcentrale gaat.

 

ik vind get onvoorstelbaar dat een storing als deze zo slecht en zo langzaam opgepakt wordt. Ik hoop dat iemand met een beetje daadkracht hier wat snelheid achter kan zetten i.p.v. meldingen doorzetten naar verschillende afdelingen.

Ook wil ik aangeven dat er in mijn thuissituatie niets is veranderd, er zijn geen aanpassingen gedaan aan het netwerk, glasvezelaansluiting o.i.d. 
 

Ik zit er dus niet op te wachten dat er een monteur van Guidion langs komt om precies dit te constateren. Het lijkt mij verstandig dat er direct een monteur van Volker Wessels naar de wijkcentrale gestuurd wordt om dit probleem op te lossen.


En nog ter info, dit probleem is ontstaan precies in de periode van aangekondigd onderhoud:

 

 

Bij Odido doen we alles voor het netwerk, zodat jij de beste ervaring krijgt. Daarom voeren we t/m 15 oktober een verbetering door. Die maakt het netwerk nog sneller en stabieler, en weer helemaal klaar voor de toekomst.
Wat merk je van het onderhoud?

We voeren het de komende 3 weken ‘s nachts uit tussen 22‑6 uur. Als je verbonden bent met ons mobiele netwerk is er niks aan de hand. Maar ben je niet of niet goed verbonden en maak je gebruik van “Bellen via wifi”? Let dan even op.


Welkom op onze community! @RoccoV 

Goed dat je hier een topic over opent en dit bij ons meldt. Mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik wil graag dat je weer kan genieten van onze diensten, ik help je hier graag bij! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie dat je inderdaad een afspraak hebt staan met Guidion voor aankomende zondag. Fijn dat de afspraak in ieder geval staat. 

Ik begrijp jouw sentiment. Echter sturen wij altijd eerst een monteur van Guidion aan om de situatie binnenshuis uit te sluiten. Indien nodig, zullen zij met de technische dienst schakelen om ook de netwerkbeheerder aan te sturen. 

Natuurlijk wil ik niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Misschien val ik in de herhaling, maar maak je al gebruik van een Unlimited vouchercode? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je sturen. Je kunt dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je het mij weten als dit iets is waar je gebruik van wil maken? Ik stuur de code dan gelijk naar je toe. 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens anders bij kunnen helpen of heb je nog vragen? Schroom dan niet om aan de bel te trekken. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Prima als dat de procedure is, daar heb ik best begrip voor. Waar ik geen begrip voor heb is dat het maken van deze afspraak zo lang moet duren. Als ik de melding maak op dinsdag had ik prima woensdag een afspraak kunnen maken. Nu is dit pas zojuist gebeurd en alleen omdat ik wederom heb gebeld.

In meer dan 20 jaar dat ik kabelinternet heb gehad heb ik nooit zo lang zonder internet gezeten. Hoe fijn het glasvezel internet ook is, dit is laat wel zien dat jullie het  adequaat en met spoed oplossen van storingen niet onder controle hebben.

Ik heb al onbeperkt internet maar hier heb ik niets aan. Mijn server moet bereikbaar zijn als ik buiten huis ben en dan lukt nu niet wat erg problematisch is. Ik verwacht dan ook een passende compensatie voor deze onnodig lange uitval.

 


Ondanks de toezegging van de klantenservice dat de Giudion monteur ook de wijkcentrale in mocht, mocht hij dit dus toch niet.

Ook hij begreep niet waarom er niet meteen een Volker Wessels monteur gestuurd was. Volgens hem was het makkelijk vooraf te controleren of de Giudion monteur deze wijkcentrale in mocht.

Werkelijk onvoorstelbaar dat dit zo extreem inefficiënt wordt aangepakt. Blijkbaar hangt mijn kabeltje gewoon los in de wijkcentrale door een slordigheid tijdens onderhoud in de wijkcentrale. En het enige wat er moet gebeuren het terugklikken van de kabel.

Ik verwacht dat dit morgen direct met spoed wordt uitgevoerd.

@Teresa van Odido kom jij nog met een passend compensatie voorstel?


Hey @RoccoV, de monteurs kunnen over het algemeen altijd de wijkcentrale in, echter kan het zijn dat er een hek geplaatst is of een ander slot tijdelijk op de wijkcentrale geplaatst is en de monteur dan niet naar binnen kan. Ik zie dat de monteur een nieuw ticket heeft aangemaakt, de onderaannemer zal dit verder moeten oppakken.

Uiteraard zullen we de dagen dat je geen diensten hebt voor je vergoeden! Dit kunnen we wel pas in gang zetten zodra het opgelost is, dan hebben we een exact aantal dagen. 


Hetzelfde hier in Emmen, sinds het afgelopen onderhoud heb ik sinds vorige week dinsdag geen bekabeld internet meer en knippert het LOS lampje op de Huawei. Ook wij zitten nu al bijna een WEEK zonder internet, dezelfde storing was vorig jaar bij KPN binnen 24 uur opgelost. Bij Odido hoor ik dan een week gewoon NIETS!!! Om chagerijnig van te worden, de klantenservice bellen heeft geen nut word alleen gezegd er staat een ticket open. Ja dat weten we inmiddels nu wel, wanneer word er nu eens iemand naar de wijkcentrale gestuurd! Ik wil mijn internet weer terug, Odido mag dan half zo duur zijn als KPN maar als elke melding zo slecht als dit opgepakt word dan gaan we na dit jaar odido weer supersnel terug naar KPN wat een gehannes zeg! Ga gewoon even die kabel controleren en stop die er weer fatsoenlijk in zodat het probleem opgelost is, 5 min werk waarvoor je geen 6 dagen hoeft te wachten. 


De monteur van VWT/ODF is inmiddels gekomen, hij zou er tussen 12:00-16:00 zijn (later voor 17:00) maar kwam rustig om 18:00 aan zonder enige gêne…

 

Het was dus een los kabeltje in de wijkcentrale, ook de monteur kon mij geen enkele reden geven waarom die los zou zijn gehaald. Het probleem is in ieder geval verholpen.

@Tommie van Odido @Teresa van Odido een vergoeding van de dagen zonder internet is voor mij geen passende oplossing maar vanzelfsprekend jullie hebben immers de dienst niet geleverd. Ik heb een week geen internet gehad, heb ontzettend vaak contact moeten opnemen om dit georganiseerd te krijgen en ben twee maal thuis gebleven voor de monteurs. Vandaag zelfs de hele middag thuis gewacht op een monteur die niet kwam om de afgesproken tijd. Deze maand hebben jullie in ieder geval geen deugdelijke verbinding geleverd dus het lijkt mij niet meer dan logisch dat deze maand niet in rekening gebracht wordt. Verder verneem ik graag wat jullie tegemoetkoming wordt voor deze schandalig lange storing.


@RoccoV Super fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld, dat is geweldig nieuws! 

Uiteraard heb ik meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem gezet. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met de volgende factuur. 

Natuurlijk ben ik het met je eens dat dit niet fijn is geweest. Ik wil je daarom graag tegemoet komen en nog een extra compensatie aanbieden. Als je wil mag je een TV-pakket uitkiezen (m.u.v. Ziggo Sport, ESPN en ViaPlay), ik zal de kosten hiervan dan voor twee maanden vergoeden. Lijkt dit je wat?

Houd er wel rekening mee dat dit bedrag in 1 keer zal worden verrekend met de volgende factuur. Het TV-pakket is maandelijks opzegbaar, vergeet dit dus niet uit te zetten als je hier niet langer gebruik van wil maken. 

Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen of heb je nog vragen? Laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Reageer