Skip to main content

Zover ik weet is er al een storing van internet in de regio Zevenbergen vanaf 06:00. We zijn nu 5 uur verder en  nog steeds geen verbinding. Zou het nog gaan lukken vandaag?

Het probleem dat het zo lang duurt zit hem bij Dutch Open Fiber.

odido maakt gebruik van hun glavezeltracé en DOF moet zorgen voor herstel. Als hun niet snel actie ondernemen duurt het lang.

ik moest ook paar dagen wachten op verbinding toen ik overstapte van Fiber naar Odido omdat DOP geen monteur ingepland had voor de patching in de PoP (wijkcentrale) terwijl Odido wel allang een opdracht had gegeven.


Ik blijf het een raar verhaal vinden. Vanochtend voor half 9 had ik al chatcontact met een medewerker. Zij kon mij vertellen dat er 1500 huishoudens geen internet hadden in de regio Zevenbergen. Je mag toch aannemen dat ze een backup kabel hebben. Ik kan gewoon niet geloven dat een kabelbreuk in èèn wijkkast internet van Odido in zo'n groot gebied plat legt. 


Ik blijf het een raar verhaal vinden. Vanochtend voor half 9 had ik al chatcontact met een medewerker. Zij kon mij vertellen dat er 1500 huishoudens geen internet hadden in de regio Zevenbergen. Je mag toch aannemen dat ze een backup kabel hebben. Ik kan gewoon niet geloven dat een kabelbreuk in èèn wijkkast internet van Odido in zo'n groot gebied plat legt. 

Wat @PatrickHamers1 zegt klopt inderdaad, alleen het lijkt een uplink van Odido zelf te zijn.  Weet niet precies hoe het netwerk is opgebouwd, wel zijn alle wijk centrales redundant aangesloten. Maar andere providers op het netwerk werken wel. Dus lijkt het iets in de uplink te zitten naar deze regio. Nu zou je denken dat ze dat ook wel kunne routeren over andere vezels of iets dergelijks. Maar lijkt een beetje op een logge trage organisatie.

 

En ach we zijn maar consumenten ☺️


Dat kost mij veel geld , geen internet 

Als je van je internet afhankelijk bent om er ‘veel geld’ mee te verdienen, is dan een zakelijk abonnement een idee?

Alleen geen TV. Dat kan zakelijk niet. 


Storing is vannacht opgelost.


Hoi hoi, de eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Zevenbergen zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: . Groetjes, Ishana


Wij hebben nog steeds geen internet. Alle groene lampjes op de modem branden behalve het internet lampje. Ook op de converter branden alle lampjes. Locatie Zevenbergen. Het modem al van het stroom gehaald. Buren en de rest van het blok hebben wel inmiddels internet. Is er een noodnummer dat we kunnen bellen? Want een heel weekend zonder internet is geen doen. Graag hulp. Bedankt 


Geen noodnummer maar de klantenservice is ook in het weekend bereikbaar,  bel ze morgen even. Had je ook de ONT gerestart? 


Hi Eric,

 

Ik heb alles al een keer gerestart, de modem gereset. Ik zal de klantenservice morgen eens bellen. 

 


Hoi @Fatoesh, fijn dat je aan de bel trekt! Ik was benieuwd hoe je internetlijn ervoor stond en ik was erg blij om te zien dat je inmiddels weer helemaal online bent, top. Mocht er toch nog iets spelen, geef het gerust aan.

Voor nu wens ik je nog een mooie zondag en bovenal heel veel plezier met het Internet toe! 😄


Reageer