Skip to main content

Zover ik weet is er al een storing van internet in de regio Zevenbergen vanaf 06:00. We zijn nu 5 uur verder en  nog steeds geen verbinding. Zou het nog gaan lukken vandaag?

@Piet.bax Op dit moment is het onderzoek nog in gang. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier worden alle updates geplaatst. 


Hele dag geen internet en geen tv , kost mij veel geld  , stelletje knoeiers zijn jullie


Hoe lang gaat dat duren ??


Dat kost mij veel geld , geen internet 


Vandaag op 2 adressen in klundert om 5:34 in storing gegaan, beide locaties geen internet.

Beide locaties geen ip via DHCP, PON ledje brand wel.


En ze weten maar niks bij odido   houden je al de hele.dag voor.de.gek


En ze weten maar niks bij odido   houden je al de hele.dag voor.de.gek


Om 17.00 uur gebeld, gingen ze onze modem nog eens proberen uitlezen! Storing nog niet opgelost. Duurt erg lang zo.


Filmavondje gaat niet door. 😮💨


Dit gaat zoals bij odido gebruikelijk weken duren geen tv geen internet


Geen service en geen informatie  bij of van odido, dit kan wekenlang duren 


Dit gaat zoals bij odido gebruikelijk weken duren geen tv geen internet

Ik mag toch hopen dat dat niet waar gaat zijn.


Snel een andere provider zoeken ,als het kan netwerk gaat draaien


Dit is wel zo'n groot gebied wat eruit ligt (heel gemeente moerdijk) dat kunnen ze volgens mij niet maken.


Als het KPN netwerk draait snel een andere provider zoeken


Hoe kan het dat 1 kabelbreuk zo'n groot gebied lamlegt?

We zaten voorheen bij Ziggo, daar was het ook wel eens wat, maar die hadden het over het algemeen binnen een paar uur opgelost.


Als het KPN netwerk draait snel een andere provider zoeken

Het is het e-fiber netwerk en ik hoor van mensen met Freedom Internet (zelfde netwerk) dat daar alles nog werkt.


Het KPN  glasvezel netwerk  isoprapel binnen 14 dagen  , dan vlug stoppen met odido, en over naar KPN.


Odido heet van iedere klant een mobiel nummer  maar ze laten je gewoon barsten , geen internet geen tv geen vaste telefoon en het is heel een voeding om de klanten per mobiel op de hoogte te brengen , van eventuele vorderingen, wegwezen bij die club


Lukt het een beetje odido? 😡


Vandaag op 2 adressen in klundert om 5:34 in storing gegaan, beide locaties geen internet.

Beide locaties geen ip via DHCP, PON ledje brand wel.

Hier ook in Zevenbergen.


Sinds december 2023 lid en nooit problemen gehad. Er wordt veel gebouwd in Zevenbergen dus een kabelbreuk kan een keer gebeuren. Zou wel sneller opgelost kunnen worden. Kpn is bezig met aanleg voor glasvezel. Wat absurd is want er ligt al glasvezel. Weer een aansluiting in je huis. Gaan we dus niet doen. Misschien hebben die lui van kpn wel per ongeluk de breuk veroorzaakt 😉 En die Cees00 loopt wel flink te zeiken zeg. Kpn zus kpn zo. Kpn is duur en een kabelbreuk kan altijd gebeuren.


Sinds december 2023 lid en nooit problemen gehad. Er wordt veel gebouwd in Zevenbergen dus een kabelbreuk kan een keer gebeuren. Zou wel sneller opgelost kunnen worden. Kpn is bezig met aanleg voor glasvezel. Wat absurd is want er ligt al glasvezel. Weer een aansluiting in je huis. Gaan we dus niet doen. Misschien hebben die lui van kpn wel per ongeluk de breuk veroorzaakt 😉 En die Cees00 loopt wel flink te zeiken zeg. Kpn zus kpn zo. Kpn is duur en een kabelbreuk kan altijd gebeuren.

Kabelbreuk kan gebeuren, maar wat niet kan is dat ze de storing een halve dag ontkennen, en dan om 16.45uur de kabel gaan zoeken.

En als je belt om 17.00uur dat de helpdesk niet eens weet dat er storing is

En dat er op de site staat (nog steeds) dat er op uw postcode geen storing is, waardoor hele volksstammen hun modem staan te resetten.

Ziggo heeft ook wel eens kabelbreuk , maar dat was altijd dezelfde dag gefixt.


Vind een paar dingen wel bijzonder in dit verhaal.

  1. Mag aannemen dat alle connecties worden gemonitored in het netwerk.
    Je mag er dan ook wel vanuit gaan dat er om 5:35 alle alarmbellen al zijn afgegaan.
  2. Vervolgens ga je bellen en begint het gelijk met het eerste lijns ellende. Daar waar ze al toegaf dat er al meer meldingen kwamen. (dit was om 9:00 toen ik begon te bellen) ik vermelde al dat ik nog 5 klanten wist met hetzelfde probleem.
  3. Vervolgens zegt ze het is inmiddels een officieele storing geworden dus er gaan mensen naar de wijkcentrale.  Dit had volgens mij om 5:35 al moeten gebeuren.
  4. Waarom is de storing niet op de website te vinden?  https://www.odido.nl/service/netwerk/storing-en-onderhoud/internet-tv zou jullie ook een hoop telefonie schelen.

 


Vind een paar dingen wel bijzonder in dit verhaal.

  1. Mag aannemen dat alle connecties worden gemonitored in het netwerk.
    Je mag er dan ook wel vanuit gaan dat er om 5:35 alle alarmbellen al zijn afgegaan.
  2. Vervolgens ga je bellen en begint het gelijk met het eerste lijns ellende. Daar waar ze al toegaf dat er al meer meldingen kwamen. (dit was om 9:00 toen ik begon te bellen) ik vermelde al dat ik nog 5 klanten wist met hetzelfde probleem.
  3. Vervolgens zegt ze het is inmiddels een officieele storing geworden dus er gaan mensen naar de wijkcentrale.  Dit had volgens mij om 5:35 al moeten gebeuren.
  4. Waarom is de storing niet op de website te vinden?  https://www.odido.nl/service/netwerk/storing-en-onderhoud/internet-tv zou jullie ook een hoop telefonie schelen.

 

Je hebt helemaal gelijk.. Het lijkt wel alsof er niet actief wordt gemonitord in het netwerk..
Ik belde zelf om 08.30 vanuit fijnaart.
Mederwerker had toen 1 melding uit zevenbergen binnen.. en kregen er ook tijdens mijn gesprek 1 binnen uit moerdijk.. Dus toen gingen ze er een officiele storingsmelding van maken..

Het rare vind ik dat elk dorp in de gemeente eigen pops (wijkcentrales) heeft..  Hoe het dan mogelijk dat 1 beschadigde glasvezel heel de gemeente platlegt.
En het hoofd glasvezeltraject in de grond is door heel de gemeente voor alle providers gelijk volgens mij… Terwijl alle andere providers wel gewoon verbinding hebben..

En zoals je zei het begon om 5.35… Ik neem aan dat er toen nog niet druk gegraven werd en dergelijke.. Dus is het wel een kabelbreuk vraag ik mezelf af.


Odido heet van iedere klant een mobiel nummer  maar ze laten je gewoon barsten , geen internet geen tv geen vaste telefoon en het is heel een voeding om de klanten per mobiel op de hoogte te brengen , van eventuele vorderingen, wegwezen bij die club

Ze gaan je om het half uur even bellen😂 doe eens rustig man. Dit kan niemand voorzien en ze zijn er mee bezig. “Wekenlang” Ben je helderziend. Je kletst en overdrijft enorm. 
Odido is hier uiteraard ook niet blij mee, Ik hoop voor jullie allemaal dat ze het kunnen oplossen.

 


Fijne avond.


Reageer