Skip to main content

Sinds afgelopen avond is er geen internet en er is geen landelijke of lokale storing bekend. De reguliere stappen uitgevoerd, door router en converter (glasvezel) opnieuw te starten. Internetlampje van de router brand rood. Ik zal contact opnemen met Odido Service, maar tot die tijd zit ik een dag zonder

Hey @mo0nnstar42, goed dat je hiervoor al contact hebt opgenomen met onze klantenservice.

Ik zie dat Guidion al voor je aangestuurd is. Wil je ons een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 


Hallo @Tommie van Odido ! Bedankt voor jouw bericht.

Ik was in de tussentijd verholpen en het probleem lijkt aan de patchkabel te liggen. Het probleem was opgelost d.m.v. een afspraak met een monteur (op dezelfde dag!). De monteur had de patchkabel (tussen glasvezelbron en converter) iets los gemaakt, doordat deze blijkbaar te strak gerold zat.

Ik had voor ongeveer 2 uur internet, maar helaas is er momenteel geen verbinding meer tussen dezelfde punten (glasvezelbron en converter). Ik vermoed dat het aan een van de kabels ligt, maar geen idee welke. Alhoewel heb ik opnieuw de router en converter gestart door deze uit te zetten. 

Gelukkig heb ik even tijdelijk unlimited ontvangen op mijn mobiel, zodat ik thuis verder kan (werken).

Ik heb opnieuw contact opgenomen met Odido Service, dus even afwachten wat er moet gebeuren.

Fijne avond!


Hey @mo0nnstar42, bedankt voor je update. Ik ben heel benieuwd, houd ons op de hoogte. Dan kan ik het proces voor je in de gaten houden! 


Goedemiddag @Tommie van Odido , vanochtend is opnieuw een monteur langsgekomen. Dit keer is het probleem beter verholpen, doordat ik extra informatie van de voorgaande monteur had doorgegeven aan Odido Service.

Bij het vorige bezoek was het probleem heel snel even verholpen, maar die monteur had erbij gezegd dat de kabel (van glasvezelbron) fragiel is. 

De huidige monteur heeft er even aan gewerkt, maar het probleem is opgelost door de kabel te vervangen en ook het e.e.a. te testen.

Fijn dat je het proces bijhoudt (bedankt), zo weet ik wat ik voor de volgende keer kan doen: even hier in de Community rondkijken en desnoods vragen in de topics.

Hiermee is mijn topic inmiddels opgelost.


Helaas is het probleem nog niet opgelost en ik heb geen idee waar het aan ligt. :(

Ik neem opnieuw contact met Odido Service.


Hey @mo0nnstar42, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wilde een lijnmeting doen, echter krijg ik geen verbinding met het modem. Zou je alle bekabeling kunnen nalopen en het apparatuur kunnen herstarten? 


Hallo @Tommie van Odido , het klopt dat je geen verbinding kunt maken. De allereerste medewerker van Odido Service had via de chat gezegd dat er geen verbinding gemaakt kon worden.

De situatie is onveranderd gebleven, behalve dat de patchkabel is vervangen door de laatste monteur en de converter dichterbij de glasvezelbron heeft geplaatst. Gisterenochtend werkte het internet heel even, net voordat de monteur kwam en nadat de kabel was vervangen.

Afgelopen nacht beide apparaten uitgezet en opnieuw gestart zonder iets te verplaatsen.

Heel soms knipperen de lampjes Fiber en Speed op de converter.

Odido Service is momenteel druk (sinds de ochtend), dus ik heb nog niet met iemand contact gehad.


Hey @mo0nnstar42, bedankt voor de duidelijkheid.

Ik heb een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om je zo snel mogelijk online te krijgen! 


Hallo @Tommie van Odido , bedankt voor jouw hulp!

Tussen 15-17 uur ben ik toch maar gaan aansluiten in de wachtrij (2x) om telefonisch ondersteuning te vragen. Het wachten duurde niet lang.

Ik weet helaas niet wat is er gebeurd na het eerste gesprek (verbinding werd verbroken), maar ik vermoed dar er is de tussentijd aan werd gewerkt.

Net voor het tweede gesprek gingen de lampjes Fiber en Speed branden van de converter, dus werd verder ik geholpen om de router aan de praat te krijgen.

Er is een notitie van gemaakt dat het internet om onbekende redenen weg viel meerdere keren (afgelopen dagen).

Dus het internet werkt weer. Duimen dat het zo blijft!

Ik hoop dat jij en de techneuten inmiddels zien dat er een actieve verbinding is.

Nogmaals bedankt!


Hey @mo0nnstar42, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik krijg nog steeds geen goede meting. Heb je toevallig een eigen modem aangesloten? Onze techneuten gaan de glasvezellijn nog onderzoeken en eventueel de wijkcentrale en klantdomein nog een keer controleren, mits nodig.  


Goedemorgen @Tommie van Odido , je hebt gelijk 😞. Ik zag een halfuur geleden dat het internet is weggevallen.

De router is een Zyxel van Odido. Ik heb aan de router (Zyxel) een TP-Link Deco X50 systeem aangesloten voor de bovenverdieping en dit gebruik ik +/- 3 maanden zonder problemen.

​​​​Kan het na 3 maanden aan het nieuwe apparatuur liggen?


Bedankt voor je snelle reactie @mo0nnstar42.

Nee daar ga ik niet vanuit. Het lijkt echt een probleem te zijn met de glasvezelkabel of in de wijkcentrale. We gaan dit voor je uitzoeken! 


Hallo @Tommie van Odido , bedankt!

Ik kreeg een telefoontje om een afspraak te maken voor de glasvezelkabel. Even afwachten of het probleem dan wordt gevonden.

 


De afspraak is pas op 31 oktober. Tot die tijd zit ik dan zonder (stabiel) internet. :(


Hoi @mo0nnstar42, goed dat je dit aangeeft! Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar op dit moment zijn we afhankelijk van hun verwerkingstijden. Ik wil wel benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana


Hi @Ishana van Odido , bedankt voor je begrip! Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een voucher te ontvangen, nu ik zal moet wachten tot er weer internet is, mits het opgelost kan worden door een monteur van KPN Netwerk. Ik heb het hard nodig om thuis te kunnen werken en ik heb geen andere opties.

Ik hoor het graag!


Ik heb je meteen nieuwe vouchercodes toegestuurd in een privébericht @mo0nnstar42!


Bedankt @Tommie van Odido , heel attent van je!


Nu er zojuist een medewerker van KPN is langsgekomen, een update van de situatie:

Er lijkt een knik te zitten in de niet zichtbare kabel, waardoor het internet niet volledig doorkomt. Dus het probleem zit dieper :(

Ik word opnieuw gebeld voor een afspraak. KPN heeft eerst tekeningen nodig van de leiding om het e.e.a. verder te kunnen uitzoeken.


Hey @mo0nnstar42, bedankt voor je update.

Ik hoop dat KPN NetwerkNL dit snel voor je kan oplossen! Als je nieuwe vouchercodes nodig hebt, trek gerust aan de bel. 


Goedemiddag @Tommie van Odido , ik heb in de tussentijd nog geen contact gehad van KPNNetwerk.

Vandaag heb ik geprobeert om de status op te vragen door te bellen. Ik zou dan vragen of het al mogelijk is om een afspraak te maken, maar na bijna een uur wachten heb ik besloten een stembericht achter te laten.

Uit ervaring weet ik dat na het achter laten van een stembericht niet (gelijk) werd teruggebeld door KPNNetwerk, dus ik zal op een later moment weer proberen. Wellicht op een andere dag, rustige tijdstip(?).

Het internet werkt soms wel en soms niet - dus het heeft wat invloed op apparatuur die over de Wifi zijn verbonden. Gelukkig geen belangrijke zaken en ben ik niet zo afhankelijk van Wifi. Ik kan prima thuis werken op de computer met mijn mobiel als Hotspot.


Hey @mo0nnstar42, goed dat je opnieuw aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er achter de schermen aan gewerkt wordt. De demping op jouw glasvezellijn is erg hoog. Gisteren is dit doorgezet door onze techneuten. We gaan dit nu voor je onderzoeken! Hopelijk is het snel opgelost.


Hi @Tommie van Odido bedankt! Het internet werkt weer gelukkig. Doordat het internet een tijd werkt en af en toe abrupt weg valt weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb KPNNetwerk nog niet kunnen bellen en ik ben ook nog niet gebeld. Is het verstandig dat ik alsnog contact op neem, of kan ik het beter afwachten?


Hey @mo0nnstar42, het onderzoek loopt nog steeds. De demping is erg hoog en dit moet goed onderzocht worden. Het kan zijn dat het modem af en toe online komt maar de verbinding zal niet stabiel zijn. Op dit moment zal ik nog afwachten op KPN NetwerkNL! 


Reageer