Sinds afgelopen avond is er geen internet en er is geen landelijke of lokale storing bekend. De reguliere stappen uitgevoerd, door router en converter (glasvezel) opnieuw te starten. Internetlampje van de router brand rood. Ik zal contact opnemen met Odido Service, maar tot die tijd zit ik een dag zonder
Hey
Ik zie dat Guidion al voor je aangestuurd is. Wil je ons een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt!
Hallo
Ik was in de tussentijd verholpen en het probleem lijkt aan de patchkabel te liggen. Het probleem was opgelost d.m.v. een afspraak met een monteur (op dezelfde dag!). De monteur had de patchkabel (tussen glasvezelbron en converter) iets los gemaakt, doordat deze blijkbaar te strak gerold zat.
Ik had voor ongeveer 2 uur internet, maar helaas is er momenteel geen verbinding meer tussen dezelfde punten (glasvezelbron en converter). Ik vermoed dat het aan een van de kabels ligt, maar geen idee welke. Alhoewel heb ik opnieuw de router en converter gestart door deze uit te zetten.
Gelukkig heb ik even tijdelijk unlimited ontvangen op mijn mobiel, zodat ik thuis verder kan (werken).
Ik heb opnieuw contact opgenomen met Odido Service, dus even afwachten wat er moet gebeuren.
Fijne avond!
Hey
Goedemiddag
Bij het vorige bezoek was het probleem heel snel even verholpen, maar die monteur had erbij gezegd dat de kabel (van glasvezelbron) fragiel is.
De huidige monteur heeft er even aan gewerkt, maar het probleem is opgelost door de kabel te vervangen en ook het e.e.a. te testen.
Fijn dat je het proces bijhoudt (bedankt), zo weet ik wat ik voor de volgende keer kan doen: even hier in de Community rondkijken en desnoods vragen in de topics.
Hiermee is mijn topic inmiddels opgelost.
Helaas is het probleem nog niet opgelost en ik heb geen idee waar het aan ligt. :(
Ik neem opnieuw contact met Odido Service.
Hey
Ik wilde een lijnmeting doen, echter krijg ik geen verbinding met het modem. Zou je alle bekabeling kunnen nalopen en het apparatuur kunnen herstarten?
Hallo
De situatie is onveranderd gebleven, behalve dat de patchkabel is vervangen door de laatste monteur en de converter dichterbij de glasvezelbron heeft geplaatst. Gisterenochtend werkte het internet heel even, net voordat de monteur kwam en nadat de kabel was vervangen.
Afgelopen nacht beide apparaten uitgezet en opnieuw gestart zonder iets te verplaatsen.
Heel soms knipperen de lampjes Fiber en Speed op de converter.
Odido Service is momenteel druk (sinds de ochtend), dus ik heb nog niet met iemand contact gehad.
Hey
Ik heb een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om je zo snel mogelijk online te krijgen!
Hallo
Tussen 15-17 uur ben ik toch maar gaan aansluiten in de wachtrij (2x) om telefonisch ondersteuning te vragen. Het wachten duurde niet lang.
Ik weet helaas niet wat is er gebeurd na het eerste gesprek (verbinding werd verbroken), maar ik vermoed dar er is de tussentijd aan werd gewerkt.
Net voor het tweede gesprek gingen de lampjes Fiber en Speed branden van de converter, dus werd verder ik geholpen om de router aan de praat te krijgen.
Er is een notitie van gemaakt dat het internet om onbekende redenen weg viel meerdere keren (afgelopen dagen).
Dus het internet werkt weer. Duimen dat het zo blijft!
Ik hoop dat jij en de techneuten inmiddels zien dat er een actieve verbinding is.
Nogmaals bedankt!
Hey
Goedemorgen
De router is een Zyxel van Odido. Ik heb aan de router (Zyxel) een TP-Link Deco X50 systeem aangesloten voor de bovenverdieping en dit gebruik ik +/- 3 maanden zonder problemen.
Kan het na 3 maanden aan het nieuwe apparatuur liggen?
Bedankt voor je snelle reactie
Nee daar ga ik niet vanuit. Het lijkt echt een probleem te zijn met de glasvezelkabel of in de wijkcentrale. We gaan dit voor je uitzoeken!
Hallo
Ik kreeg een telefoontje om een afspraak te maken voor de glasvezelkabel. Even afwachten of het probleem dan wordt gevonden.
De afspraak is pas op 31 oktober. Tot die tijd zit ik dan zonder (stabiel) internet. :(
Hoi
Hi
Ik hoor het graag!
Ik heb je meteen nieuwe vouchercodes toegestuurd in een privébericht
Bedankt
Nu er zojuist een medewerker van KPN is langsgekomen, een update van de situatie:
Er lijkt een knik te zitten in de niet zichtbare kabel, waardoor het internet niet volledig doorkomt. Dus het probleem zit dieper :(
Ik word opnieuw gebeld voor een afspraak. KPN heeft eerst tekeningen nodig van de leiding om het e.e.a. verder te kunnen uitzoeken.
Hey
Ik hoop dat KPN NetwerkNL dit snel voor je kan oplossen! Als je nieuwe vouchercodes nodig hebt, trek gerust aan de bel.
Goedemiddag
Vandaag heb ik geprobeert om de status op te vragen door te bellen. Ik zou dan vragen of het al mogelijk is om een afspraak te maken, maar na bijna een uur wachten heb ik besloten een stembericht achter te laten.
Uit ervaring weet ik dat na het achter laten van een stembericht niet (gelijk) werd teruggebeld door KPNNetwerk, dus ik zal op een later moment weer proberen. Wellicht op een andere dag, rustige tijdstip(?).
Het internet werkt soms wel en soms niet - dus het heeft wat invloed op apparatuur die over de Wifi zijn verbonden. Gelukkig geen belangrijke zaken en ben ik niet zo afhankelijk van Wifi. Ik kan prima thuis werken op de computer met mijn mobiel als Hotspot.
Hey
Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er achter de schermen aan gewerkt wordt. De demping op jouw glasvezellijn is erg hoog. Gisteren is dit doorgezet door onze techneuten. We gaan dit nu voor je onderzoeken! Hopelijk is het snel opgelost.
Hi
Hey
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.