Hallo, ik heb geen internet (glasvezel) maar ik ben wel verbonden met mijn wifi.
Ik heb mediaconverter Huawei OptiXstar HG8010Hv6. Hierop zijn de volgende lampjes te zien: Power is groen, PON is uit, LOS knippert rood (op het ritme eenentwintig, tweeentwintig), LAN is groen.
Dan heb ik de Zyxtel T50, hierop zijn de volgende lampjes te zien, Power is groen, 2de is groen, 3de de wereldbol is rood, wifi 2.4 is groen, wifi 5 is groen, wps is uit, LAN is groen.
De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.
Ik heb ook geen tv, daar krijg ik zwart beeld met links onderin de tekst; Netwerk starten, APP: 20.2.917.1_build1-etv-vas--tvxagv
Weet iemand wat er aan de hand is? Reset heb ik op alle apparaten gedaan en heeft geen verschil gemaakt.
Goedemiddag. Ik heb deze topic doorgelezen, en het viel mij op dat ik hetzelfde probleem heb. Ben dus overgestapt naar 1 gb. Als volgt een opsomming:
- Guidion langs geweest
- Patch omgezet, rood wereldbolletje
- Huwaei converter aangesloten, enzovoort
- PON knippert, ofwel geen verbinding
- Hij met een andere Huwaei geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem
- Tot slot heeft meneer een ticket aangemaakt
Hij had beloofd op de 27e dat ik 3 - 4 uur moest wachten, dan zou er iemand anders aan de deur komen. Ik wachten en wachten, maar helaas. Gisteren nog contact met T-mobile opgenomen via de chat. Ik zou 2 dagen moeten wachten. Vanmiddag weer contact opgenomen, en nu 3 - 7 dagen. Heb ook een voucher gekregen, maar er moet ook gewerkt worden, en ik werk met grote bestanden over en weer.
Nu is het natuurlijk zo dat meneer van Guidion een belofte doet, en aan een belofte moet je je houden. Ook na het lezen van deze topic denk ik dat er vast een kabeltje los is, of vervangen moet worden in de wijkcentrale / pop , enzovoort.
Nu mijn vraag: Zou je mij kunnen helpen? 3 - 4 uur wachten op zijn collega, gisteren ineens 2 dagen, en nu 3 tot 7 dagen. Dat rijmt niet zo. Ik denk dat het vast zo iets kleins is als een los kabeltje.
Met vriendelijke groeten,
TheMemeMaster
Aantal uren later: Op Tweakers staat dat het ook wellicht kan komen door een ongeregistreerde Huwaei, maar dan zou die van meneer van Guidion het gewoon moeten doen.. Hmmm.
Hoi
Het ONT serienummer is correct geregistreerd dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het buitenshuis ligt, maar daar zal de technische dienst hun eindoordeel nog over vellen. Overigens wil ik me nog even bemoeien met de aangegeven tijdsaanduiding van 3 à 4 uur: dit is complete onzin en zeer onrealistisch. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt twee tot vijf werkdagen en zeker niet een paar uur. Ik ga hier een officiële klacht voor indienen bij Guidion zodat de desbetreffende persoon hierop aangesproken kan worden: bedankt voor je feedback en sorry voor deze incorrecte informatie!
Beste
Top! Best zonde van die 3-4 uur, want ik maar wachten. Dan hoop ik dat het deze week nog goed komt. Want het was 3-4 uur, donderdagavond 2 dagen, en zaterdag ineens 3-7 dagen.
Dan moet ik het maar nog even zien te rooien, met de unlimited. Hoop niet dat ik het woensdag, dus voor donderdag, nog een keer moet aanvragen.
Is mijn abbo ook netjes overgezet naar 1gb? dus een nieuw IP en alles? Niet dat ik nog op de oude zit, en ik een nieuwe converter heb, en de patch is omgezet, ;)
Nog even geduld dan maar.
Mvg,
The MemeMaster
Hoi
De Guidion monteur heeft vóór zijn komst naar jouw adres de patch omgezet voor je 1000/1000 Mbit/s verbinding. Het klopt inderdaad dat je modem hiermee ook een nieuw IP adres zou ophalen.
Inmiddels zit er al meer progressie in en ik verwacht dat je morgen door de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL gecontacteerd zal worden voor een monteursafspraak. Ik ga de druk op de ketel hoog houden. Ik hoop en verwacht dat ze je snel in de lucht kunnen krijgen!
Dat is super nieuws
Ik heb er vertrouwen in dat het snel goedkomt!
Zo dacht je dat je de enige was met dit probleem, en zo lees je hier op het forum dat er meerdere gevallen zijn van KPN, wijkcentrales en rode wereldbolletjes. Ik ben nu al een week aan het bellen, zonder internet, en hoop dat het snel verholpen is. Zo te lezen had Astrid 2 maanden geen internet. Dat is is mijn situatie erg onhandig. Heb een eigen topic aangemaakt.
Hoi
Ik vertrouw erop dat dit snel goed komt en je kan genieten van zeer snel Internet!
Overgestapt naar T-Mobile vanwege mooie aanbieding en snelle levering.. De snelle levering ging niet door omdat de monteur die op 30-12 zou komen verhinderd was, ze zouden kijken naar een oplossing maar halverwege de middag hadden we nog niks gehoord, gebeld en bleek dat de monteur pas 02-01 zou komen. Het hele weekend zonder internet/tv gezeten! Vandaag wederom een probleem. Rond 13u ineens geen internet meer. Wereldbol bij internet staat op rood (wij hebben een Zyxel T54) en op de Media Converter knippert LOS ook rood. Stekkers eruit en er in, stroom eraf, andere Media Converter aangesloten maar niks helpt. Contact gehad met de klantenservice en de dame aan de tel zei dat er een storing in de grond zit. Dus er moet weer een monteur komen, kan vandaag maar kan ook 5 werkdagen duren. Weer geen internet en weer extra kosten voor het gebruik van onze mobiele internetbundel! Niet echt een goed begin bij T-Mobile, helaas.. Graag zien wij iets van een compensatie tegemoet voor het geen gebruik kunnen maken van jullie diensten en zouden we graag willen weten wanneer de monteur gaat komen?
Hoi
Het liefst zien wij je zo snel mogelijk zorgeloos genieten van een hele snelle internetverbinding en daarom zijn wij al druk voor je aan de slag om in contact te komen met de netwerkbeheerder.
In de tussentijd wil ik je zo goed mogelijk online houden en je uit de brand helpen. Het viel wij op dat je een Tele2 abonnement hebt lopen. Ik zal je snel via een privébericht aanschieten om extra data voor je te regelen.
Zo probeer ik je in de lucht te houden terwijl we werken aan een permanente oplossing, dit komt helemaal goed!
Hoi,
Ik heb precies sinds vanmiddag het zelfde probleem.
Geen internet, wereldbol op de modem rood, LOS knippert en PON uit.
Help..
Hoi
Ook hier hetzelfde probleem. Sinds gister geen internet al de tweede keer deze maand. Wordt er echt heel moedeloos van. Nu mag ik drie dagen wachten totdat ik een afspraak kan maken met de monteur. Zet alsjeblieft zsm een werkafspraak door. Guidion inmiddels gesproken en geven aan dat zij vandaag eventueel tijd hebben om langs te komen. Alleen moet er echt een werkafspraak vanuit T mobile doorgezet worden.
Ik vraag jullie vriendelijk om mijn aanvraag zo spoedig te behandelen, zodat ik vandaag nog een afspraak kan inplannen. Ik kan niet weer drie werkdagen wachten in Maart had ik ook al een week geen internet.
Hi
Ik ben direct voor je gaan kijken en ik heb goed nieuws, volgens onze techneuten en mijn lijnmeting moet je weer online zijn! Kan je alles voorzien van een volledige powerflip en dit confirmeren?
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Hi
Ik ben direct voor je gaan kijken en ik heb goed nieuws, volgens onze techneuten en mijn lijnmeting moet je weer online zijn! Kan je alles voorzien van een volledige powerflip en dit confirmeren?
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Gelukt! Ik ben blij dat het wel toch nog snel verholpen is. Bedankt!
Hi
Hey
Ze beloven vsn alles maar ze lossen niks op. Enige wat ze doen is wijzen naar andere
Moderator edit: Je bent inmiddels drie keer gewaarschuwd maar blijft hetzelfde doen. Jammer genoeg zijn we genoodzaakt je te verbannen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.