Geen internet, PON lampje knippert groen. LOS lampje is uit

  • 1 February 2023
  • 26 reacties
  • 1860 Bekeken

Sinds vanmiddag geen internet meer. 

Op de Huawei media converter

  • PON lampje knippert (hoort niet)
  • LOS lampje staat uit (hoort ook)
  • Power lampje staat aan (hoort ook)
  • LAN lampje staat aan (hoort ook).

Ik heb het één keer eerder gehad, maar toen was het probleem kortstondig (15 min.). Waarschijnlijk werd er toen iets gereset in de wijkcentrale. Nu duurt het al een paar uur plus. Mijn vrouw en ik werken veel dagen thuis.  Daarnaast ervaren we nu problemen met slimme verwarming, slimme verlichting etc. Onze kinderen willen graag snel weer hun filmpjes kijken.

 

Mijn probleem heel erg op de volgende 2 eerdere topics:

(maarliefst 45 dagen zonder internet!!)

(3 dagen zonder internet!)

 

Gebeld met T-Mobile. Volgens de dame van T-Mobile zit ik samen met nog 4 andere ONU/ONT’s op de OLT. Bij de andere 4 ziet ze geen problemen. Bij mij wel.

 

 

De Zyxel modem heb ik niet in gebruik en dat zou ook niet moeten uitmaken. Probleem ligt in de wijkcentrale / POP / OLT. Waarschijnlijk een kabeltje los of ergens verkeerd geprikt.

De netberheerder bij mij in Rotterdam is VolkerWessels. Graag contact met hun en graag zo spoedig mogelijk repareren. Guidion kan dit niet oplossen.

 

Daarnaast:

Ik heb inmiddels een code voor gratis mobiel internet. Mijn vrouw (T-Mobile abonnee) moet er nog 1 krijgen. Graag ontvang ik dus nog een code.

 


26 reacties

Reputatie 7
Badge +9

 Hey @J-Esso-e, het is niet de bedoeling om je bericht in meerdere topics te plaatsen. Ik heb al antwoord op je gegeven in een ander topic. Ben je niet bekend met onze huisregels? Neem ze gerust een keertje door:  

 

 

Reageer