Skip to main content

Beste allemaal,

 

IK heb sinds een tijd geen volledige internet op mijn TV. Alle UTP kabel zijn gecontroleerd en werkt wel via de tv box van T-mobile dus aan de abel ligt het niet. IK heb de TV ook via WIFI verbonden waarbij ik hetzelfde volgende probleem heb:

 

De TV geeft bij Netwerk verbinding controle het volgende aan:

Kabelverbinding: OK

Lokale toegang: OK

Internet toegang: Mislukt

als ik dan op het probleem oplossen druk krijg ik de volgende melding:

Uw router (breedbandrouter) heeft mogelijk niet de juiste instellingen om verbinding te maken met uw interneserviceprovider (bijvoorbeeld een onjuiste PPPoE-instelling) Raadpleeg de handleiding of website van de router of neem contact op met de fabrikant om de router correct in te stellen. Als u er problemen zijn met de installatie-informatie, (zoals uw accountnaam en wachtwoord. dient u contact op te nemen met uw provider.

 

IK heb op de website van Sony gekeken waar ik voor zover te vinden een instellingprobleem is vanuit de router gezien. Ik heb contact gehad met de klantenservice van T-Mobile maar die kon mij niet helpen omdat zij niet in de router kunnen. 

Door dit probleem werkt alleen Netflix op mijn android TV de volgende APPS geven aan geen internet toegang te hebben: Youtube,Disney+,Playstore, Videoland. Het gaat ok de volgende TV: Sony Bravia UR2 4K 55inch. 

 

Ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben op een passende oplossing. Bij voorbaat dank voor jullie reactie

Welke router/modem heb je van T-Mobile?

De Draytek en de Huawei (Zonder apas update) hebben alleen internet op poort 1 en 2 en op 3 en 4 is de TV doorgifte.

De Zyxel, en als ze de apas update op de Huawei al hebben gepusht zit het op alle 4 de poorten beide, zowel internet als TV.

Dus de hamvraag, gebruik je de goede poort, zo ja, is de firmware op de TV niet verouderd waardoor het niet meer wil werken.


Ik heb het Zyxel T-50 modem Dat is volgens T-Mobile het laatste (nieuwste) model. Ik heb voor de zekerheid even alle poorten getest maar geen van alle doen het. ¾ wel alleen voor TV maar 1 en 2 en ¾ doen geen van alle het internet het. 

 

Ik heb deze TV dit jaar gekocht en het heeft het toen gewoon gedaan en dat is dus ook het rare. Ik kan ook geen update uitvoeren omdat hij geen internet verkrijgt.

Denk jij misschien dat een nieuw modem uit zal maken? T-Mobile geeft aan dat dit het nieuwste model is en dus niet uit zal maken maar toch blijven we met de problemen zitten. 

Alvast bedankt voor jou (jullie) reactie.


Hoi @yentlpardoen, welkom op de Community!

Ik zie dat je inmiddels contact opgenomen hebt met de Klantenservice en dat er een ticket naar onze techneuten uitstaat, dat is mooi. Nog een laatste check: je geeft aan dat op alle poorten de Internetverbinding niet doorkomt, klopt dat? Wat gebeurt er wanneer je een PC/laptop bekabeld op één van deze poorten aansluit? Zoals @Doornekamp33 aangeeft, is de Zyxel APAS, dit betekent dat er in elke poort zowel TV als Internet beschikbaar is. 

Je hebt momenteel de Sony op poort vier aangesloten zie ik, is dat met eenzelfde UTP-kabel als waarmee ook de TV Box aangesloten is? Kun je de TV met Wifi verbinden zodat je alsnog de meest recente firmware update(s) kunt installeren op de TV? 


Beste allen,

 

Bedankt voor jullie reacties. Alles werke niet ook met WiFi had ik dezfse problemen. Na contact met Sony klantenservice kreeg ik een bericht van de technische dienst die aangaf om de tv terug naar fabrieksinstellingen te zetten en dan opnieuw opstarten. Bij instellen taal nederlands kiezen maar bij instellen land België instellen waardoor de tijd zich aanpast aan net ingestelde netwerk. Dit uitgevoerd en daarna werkte alles na installeren weer. Echter binnen 24 uur weer problemen maar na het handmatig aanpassen van de tijd (die weer verspringen was naar een afwijkende tijd) deed alles het weer.

 

Vriendelijke groet,

 

Yentl


Reageer