Skip to main content

Goedemiddag,

Afgelopen donderdag is guidion geweest om het glas lijn om te zetten van WBA naar ODF.

helaas kwam ik die avond thuis en zag dat er geen internet was, op de ONT knippert de PON en LOS is uit.

Na contact met 1 van jullie collega's heeft hij samen met mij de ONT gereset de glas connectoren nagelopen maar het mocht niet baten.

Volgens hem is er een probleem bij de PON splitter in de POP area, hij zou dit door zetten naar de BO, met de hoop dat het gisteren opgepakt zou worden omdat de looptijd op het ODF niet zo lang is.

Helaas niet vernomen van deze mensen, of er nu wat uitgezocht is weet ik ook niet.

naar voor mij is het prijsvechter of niet, dan betaal ik liever meer en ga naar KPN toe dan weet ik dat de hulp sneller is.

De Guidion monteur kan natuurlijk niet in de agenda van de netbeheerder kijken.  Zijn ervaring uit het verleden zijn geen garantie in de toekomst.  Ook bij netbeheerders zijn personeel tekorten. 

De backoffice pakt binnen 5 dagen tickets op. Waar klantenservice of een moderator je wel direct mee kunnen helpen is een echt unlimited voucher zodat je even via een wifi hotspot op je mobiel kunt werken. Geef dat even aan als je een t-mobile,  Tele2 of Ben simkaart hebt.


Ter informatie, dit is geen aanval naar de medewerkers van t-mobile maar naar het bedrijf zelf.

Prachtige opmerking wat ik krijg van jullie ik heb al unlimited via de telefoon gekregen, helaas ben ik ook telecom monteur (geweest) en heb ik altijd geleerd voor je een centrale of pop area verlaat je altijd een correcte meting doet.

Personeel tekort of niet, je zorgt er altijd als monteur voor dat alles nagemeten is en gecontroleerd is en hierin heeft de netbeheerder gigantisch in verzaakt.

Waarop een particulier moet worstelen om een verbinding te krijgen, maar omdat een particulier geen b2b is maar b2c is, kan men niet met boete clausules gooien terwijl een b2b dit wel kan en dus ook binnen 1 werkdag geholpen word door het telecom bedrijf en netbeheerder.

En dus is het motto zoek het lekker maar uit wij hebben als bedrijf die respons dagen en verder mag je de moord steken


Bij b2b verbindingen betaal je ook andere prijzen juist voor de bijbehorende SLA. Die storingen hebben dan ook voorrang. Maar gelukkig gaat het eigenlijk niet zo vaak mis. Als het eenmaal draait is glasvezel een prima stabiel product.Een service die een storing periode overbrugt is natuurlijk ook netjes. Voor de periode dat je vaste lijn niet werkte wordt je ook gecompenseerd. De geboden prijs/kwaliteit verhouding voor een consumenten lijn is dan ook prima. 


Hallo @erris.wagenaar 

Heeft het internet na de migratie wel even gewerkt of helemaal niet? Indien je al sinds de migratie geen internet meer hebt dan is de ONT misschien niet juist aangemeld of er zit een verstoring ergens in het netwerk.

Er is iig wel een signaal, je zou misschien een foto kunnen maken van het sn nummer van de Huawei zodat een moderator dit kan controleren.


S/N wist de medewerker aan de telefoon al, gaf al aan dat de PON splitter niet goed zit.


@eric goed nieuws:

Ik heb ondertussen een overstap aangevraagd naar KPN, ik zit in een huis vol met mensen die nu geen internet hebben. dus bekijk het maar met T-mobile, ik ben er klaar mee voor als je leest over opmerkingen waarbij gezegd wordt u heeft geen geduld. Welkom in onze wereld van de klant. Ik heb een kort lontje en die is vandaag opgebrand.

O ja en dat naar nog maar 4 dagen geen internet, heb ik zeker ook geen geduld.


Hi @erris.wagenaar, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel hebt getrokken! Ik had heel erg gehoopt dat dit vlekkeloos was verlopen. Excuses voor deze ervaring. Ik ben meteen gaan kijken of ik al een update terugzie, maar ik kan op dit moment nog niks concreets met je delen. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken. Zodra er een update uitrolt, dan zal mijn collega die het onderzoek heeft ingediend dit met jou delen. Ondanks dat je zelf al beschikt over een Unlimited mobiel abonnement, kan ik je via een privébericht voorzien van een voucher. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Kan ik je hiermee verblijden?

Ik had het graag anders gezien, maar ik respecteer uiteraard jouw keuze. Ik ga in ieder geval duimen dat mijn collega jou heel snel meer duidelijkheid kan geven, zodat je weet waar je aan toe bent! 🍀


Reageer