Geen internet, monteur komt niet langs, niemand bereikbaar.
Sinds afgelopen maandag 18 december werkt mijn internet niet meer, de Huawei Media Convertor knippert om de seconde rood.
ik heb er begrip voor, als je miljoenen klanten hebt, kan er wel eens iets mis gaan. En dat een monteur de volgende dag niet langs kan komen begrijp ik ook.
Ik heb een voucher (7 dagen geldig) gekregen voor onbeperkt internet op mijn Ben telefoon. Is trouwens wel behelpen met regelmaat staat het beeld op tv stil. Wat ook lastig is, is dat ik mijn telefoon thuis moet laten anders zitten mijn vrouw en kinderen (15 en 17) zonder internet. Dat werkt niet dus heb iets anders bedacht.
Één week is verstreken en ik heb 2 T-mobile prepaid telefoonkaarten 9,95/st. gekocht en hiervoor 2 vouchers met onbeperkt internet voor 7 dagen gekregen.
Tweede kerstdag zou de monteur eerst in de ochtend komen, maar dat is de avond ervoor omgezet naar 12:45 en dat kon een uur eerder of later worden. In de middag zouden we naar vrienden gaan, maar het internet is voor ons belangrijk dus ik blijf thuis. Ik bel naar Guideon maar zij werken niet. Ik maar wachten en rond 16:00 uur krijg ik een sms-je dat de monteur onverwacht is uitgevallen, dus ik zit voor Jan met de korte achternaam voor niks heel de middag thuis te wachten.
Als iets niet doorgaat, prima maar laat het dan op tijd weten. Odido nog 4 maanden dan ben ik er vanaf voor mij nooit meer.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Ferdi1968, heel goed dat je dit kenbaar maakt, dit is ook absoluut niet hoe ik het voor ogen heb en ik had het heel graag anders gezien! Omdat de monteurs in dienst zijn bij Guidion is de reden van uitval mij niet bekend. Ik zie dat Guidion momenteel heel druk bezig is om een snelle nieuwe afspraak voor je te vinden en ze gaan hierover snel contact met je opnemen.
Ik begrijp dat dit momenteel absoluut niet het belangrijkste is maar gezien de situatie vergoed ik graag de twee simkaarten voor je. Ik ga dit snel voor je regelen en je ontvangt spoedig van mij een automatische e-mail ter bevestiging dat wij het bedrag zullen vergoeden op je eerstvolgende factuur. Ik zag dat je al nieuwe vouchercodes hebt geregeld, top.
Op dit moment is Guidion aan zet, wij gaan druk op ze zetten en ik ga duimen dat zij jou een heel mooi tijdslot kunnen aanbieden!
De monteur is vrijdag 29-12-2023 geweest en meldt het volgende:
Bij aankomst geen diensten. LOS-led op de ONT in de meterkast knippert rood. Andere ONT en patchkabel idem. Binnenhuisinstallatie nagelopen en uitgesloten aan Odido backoffice (ODuF) die het op gaan pakken, klant wordt op de hoogte gehouden.
Positieve is dat de monteur is op komen dagen en 5 minuten van tevoren het bezoek aankondigt. Negatieve ik heb nog steeds geen internet.
Nog een negatief punt: zondag 31-12-2023 werkte het internet niet meer van mijn voucher, heel vreemd, sim verplaatst naar andere telefoons geen soelaas. Ik had het voucher afgelopen maandag pas geactiveerd, dus zou zondag nog moeten werken en ik heb helemaal geen sms gekregen dat het is afgelopen. De servicedesk gebeld en hij probeerde het op te lossen, maar dat ging alleen met een nieuw voucher. Ik heel blij want internet werkt weer voor mijn dochter, ze kan weer online gamen.
Vandaag maandag 1-1-2024 om 00:07 uur krijgt mijn dochter het volgende bericht:
Ook kun je zien dat de activatie gisteren pas heeft plaatsgevonden.
Ik zeg tegen mijn dochter maak je niet ongerust dat is waarschijnlijk nog een melding van je oude voucher. Probeer me eens te bellen en kijk of je beltegoed afneemt, na een keer bellen, neemt het tegoed af van 1,40 naar 1,20 euro, dus het voucher is wel degelijk afgelopen, terwijl ik hem gisteren heb geactiveerd.
Gelukkig heb ik 2 vouchers tegelijk gekregen voor mijn dochter en mijn zoon, die van mijn zoon heb ik vandaag verlengd.
De helpdesk had wel kunnen waarschuwen, dat je nooit een nieuw voucher mag activeren als er nog een oud voucher actief is, dan wordt namelijk de einddatum gehanteerd van het oude voucher.
Vandaag 1-1-2024 Odido gebeld, iedereen is vrij, dat is logisch, wel lastig, maar er zijn ergere dingen, probeer morgen wel te bellen voor een nieuw voucher.
Ik heb gebeld en 2 nieuwe vouchers gekregen. Er werd me verteld dat ik geen nieuwe voucher mocht activeren als je nog geen sms hebt gekregen dat Unlimited is geëindigd.
Bij activeren van het nieuwe voucher verschijnt onderstaande melding:
Schijnbaar werkt het oude voucher nog wel, alleen ik werd op het verkeerde been gezet door het smsje dat Unlimited was afgelopen.
Vreemde is dat er nu wel een foutmelding verschijnt als je een nieuw voucher probeert te activeren als er nog een voucher actief is.
Op 31-12-2023 kon ik wel een nieuw voucher activeren terwijl nog een oude voucher actief (waarvan internet niet meer werkte) was.
Maar goed, het mobiele internet werkt, nu nog wachten tot het glasvezelinternet weer werkt.
@Ferdi1968 Wellicht dat de SMS’en net langs elkaar heen zijn gegaan. Hoe dan ook, het is goed dat je hier oplettend in bent! Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.
Nog 2 dagen dan zit ik 3 weken zonder glasvezelinternet. Ik hoop niet Odido mij vergeten is.
Unlimited met je telefoon lijkt ideaal maar de Odido app op mijn android tv doet het alleen via glasvezel dus ik moet via mijn Odido app op de telefoon casten naar de tv en regelmatig blijft het beeld stil/haperen. En ik moet iedere keer naar de telefoon grijpen voor een andere zender.
Klopt het dat als het na 30 dagen nog niet werkt, ik dan het contract kan ontbinden?
We zijn je zeker niet vergeten @Ferdi1968! Het ticket staat nog open en ik gok dat hij na het weekend wordt opgepakt.
Het klopt inderdaad dat je het contract mag ontbinden als wij het niet binnen 30 dagen hebben kunnen oplossen.
Samenvatting -Maandag 18 december 2023 werkt internet niet meer -Dinsdag 26 december zou een monteur rond 12 uur langskomen om 16 uur bericht dat ie niet komt -Vrijdag 29 december monteur constateert dat de apparatuur in mijn woning correct werkt -Donderdag 11-1 ik word gebeld, monteur komt vrijdag 12-1, tussen 8 en 9 ik moet iets regelen om thuis te zijn. -Vrijdag 12-1 ik word gebeld, monteur komt niet, ik denk daar gaan we weer, de monteur komt na 17:00 uur. -Monteur arriveert en ziet dat de Huawei convertor groen brandt en het internet werkt weer. -Wat is de oplossing? Bij de centrale heeft iemand onze patchkabel weer aangesloten (was verkeerd of niet aangesloten).
- Volgens mij (misschien denk ik wel te simpel) zijn er grofweg drie plekken waar het mis kan gaan:
De centrale of tussenstation, bijvoorbeeld monteur haalt patchkabel los en zet verkeerd terug
Van de centrale of tussenstation naar de woning, bijvoorbeeld graafmachine maakt kabel stuk, maar dan hebben vaak meerdere mensen storing
In de woning zelf, bijvoorbeeld apparatuur stuk
Punt 3 was het niet, dan zou ik zelf punt 1 als eerste controleren. En waarom moet daarvoor een monteur langskomen en moet ik thuis zijn, ze hadden ook kunnen zeggen, we gaan het eerst remote proberen, lukt dat niet dan komt er de volgende dag iemand langs. Nu is een monteur langsgekomen om te kijken of het lampje groen brandt, hij had veel nuttigere dingen kunnen doen.
Jammer van Guidion, 2 keer niet op komen dagen van een monteur en er 25 dagen over doen om een patchkabel goed aan te laten sluiten en dan een monteur langsturen om te kijken of het lampje groen brandt.
Wat is er goed gegaan? -Als ik de helpdesk bel, heb ik binnen 5 minuten iemand aan de lijn -Dat komt door een computer die vragen stelt zodat ik in de juiste wachtrij terecht kom -Diegene weet wat er bij mij speelt, ik hoef niks uit te leggen, hoe is dat mogelijk met 8 miljoen klanten? -De medewerkers zijn allemaal super vriendelijk, al moet ik zeggen dat Belgen van nature al vriendelijk klinken. -Als mijn mobiel internet voucher is afgelopen en ik bel, heb ik in no time nieuwe vouchers. -Ik heb weer internet.
Hoi @Ferdi1968, bedankt voor deze informatie! Ik begrijp je reactie en we zullen je feedback zeker meenemen. Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.