Geen internet meer sinds gisteravond

  • 9 March 2020
  • 6 reacties
  • 269 Bekeken

Sinds gisteravond viel ineens het internet weg. Zo rond 2100.

Nu was het een beetje toevallig, maar het gebeurde rond de tijd dat ik PiHole had geüpdatet. 

Ik dacht dat het eerst daar aan lag, dus in de router(Synology 1900AC) de DNS weer default gezet, maar nog steeds niets. Daarna PiHole helemaal uitgeschakeld en de netwerkkabel uit de machine gehaald waar PiHole op draait. Nog steeds niets.

Daarna het officiële modem van T-Mobile aangesloten, maar ook hier geen signaal meer. 

Ook meerdere malen de stroom van de glas naar utp converter eraf gehaald, mar geen succes. 

 

Ik hoor graag wat hier aan de hand kan zijn. Het gaat om Meppel, 7942. 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nicaptm 

Wil je de mediaconverter eens een minuut ongeveer van het stroom halen?

Mijn vrouw heeft de stroom er 5 minuten afgehaald. Maar nog steeds geen internet.

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik hoor van meerdere mensen dat zei problemen hebben met het krijgen van een verbinding. Wellicht is het een probleem buiten, bijvoorbeeld in de wijkcentrale.

Ik zie dat bij de internet instellingen wel staat:

OTHER_B_VID_640_ETH verbonden

Zelfde geldt voor

TR069_R_VID_100_ETH

Probleem lijkt me toch niet in huis zitten. De vraag is nu alleen hoe pak ik dat het makkelijkst aan. 

Ik zie zo gauw geen telefoonnummer van T-Mobile. Alles wijst naar dit forum. 

Reputatie 7
Badge +15

@Nicaptm 

Klantenservice 0800 - 0092

Had al wat gevonden. Ze kunnen zien dat er geen internet op zit, maar niet waarom niet. 

Er moet een monteur van Guidion komen. Dat wordt ergens deze week. 

Als ik de sms link had gebruikt was de eerste mogelijkheid 23 maart. Dat is wel erg lang zonder internet.

Gelukkig kan ik meeliften met de buren. 

 

Reageer