Skip to main content

Sinds gister 16.00 uur hebben we geen internet (glasvezel) meer. Het LOS-lichtje knippert op de Huawei-ONT. De router werkt nog prima; ik kan er nog op inloggen. We hebben niets aan de setup veranderd. Voor gistermiddag 16.00 uur werkte alles nog prima. Kunnen jullie kijken wat de storing veroorzaakt en wanneer dit is opgelost?

De ONT ziet er zo uit. De rode knippert regelmatig.

@frankvm Dank je wel dat je dit via deze weg bij ons meldt. Ik ben meteen het systeem ingedoken om met je mee te kijken en ik zie inderdaad dat er geen signaal binnenkomt. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Nu wil ik natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken?

Vanmiddag kon Guidion al langskomen, dus dat was snel. Maar de monteur was binnen 2 minuten weer weg, omdat hij zag dat het probleem bij de netwerkbeheerder (extern) ligt. Hij kon daar niks aan doen. De glasvezelkabel zelf was in orde. Hij gaf nog aan dat in 90% van de gevallen de netwerkbeheerder het moet oplossen bij een rood knipperend LOS-lampje. Jammer dat die dan niet gelijk wordt ingeschakeld, dat lijkt me voor jullie ook goedkoper.

Hopelijk kan de netwerkbeheerder snel langskomen, aangezien we nu zonder internet zitten. We hebben helaas geen simkaart van Odido of BEN.

Ik kreeg zojuist te horen dat bij de buurman gister glasvezel via jullie is aangesloten. Precies toen is bij ons het internet eruit geklapt. Ik vermoed dat dat met elkaar te maken heeft.

Dat zou wel eens kunnen @frankvm. De monteurs moeten soms kort een kabel eruit halen in de wijkcentrale zodat ze bij een andere ingang kunnen. De monteur heeft het doorgezet en hopelijk kan er snel een monteur langskomen die dit kan oplossen in de wijkcentrale. 

Hier ligt het er ook uit sinds Donderdag 23-05 12:45, Ook het LOS lampje wat knippert.
Zaterdag is Guidion langs geweest en deze kon helaas niets doen omdat het probleem buitenhuis was. Deze gaf aan dat maandag alles weer zou moeten werken en anders moest ik bellen (vond het al heel voorbarig met het weekend ertussen maar ok)

Zondag een mailtje gehad dat de ticket met 1 werkdag beantwoord zou worden, maar helaas.
Maandag gebeld met de helpdesk maar helaas blijft het nu angstvallig stil. 3 pubers in huis waarvan 2 met zomer vakantie en geen internet… Joy…

Hoop dat het bij jou sneller weer werkt. hier schiet het echt niet op. Zo lang zou het toch niet meer mogen duren?

Monteur is vanochtend langs geweest. Even wat aangepast in de wijkkast en ik heb weer internet. Erg fijne toegankelijke monteur. Mocht ik weer issues hebben dan kan ik hem direct bellen op z’n 06.

Het probleem had inderdaad te maken met de installatie van glasvezel bij de buren afgelopen maandag.

@Oizopower Hopelijk zit er bij jou ook schot in de zaak. Lang op een zwak wifi-signaal van de buren internetten is ook niet alles.

@Tommie van Odido Ik heb recht op compensatie voor elke dag dat er storing was: 4/30ste van het maandbedrag. Kan jij ervoor zorgen dat ik die restitutie krijg?

Helaas niet, Het probleem ligt bij ODF, en wordt pas rond 6 juni opgelost zeggen ze. van de zotte zo lang zonder internet. Alleen maar om even te kijken in de wijkcentrale.

Balen inderdaad. Zeker omdat het waarschijnlijk in 10 minuten is opgelost.

Hey @frankvm, ik zal de vergoeding voor je in orde maken, ik ben blij dat het zo snel is opgelost! Klopt het dat je op 28 mei tot en met 30 mei geen internet gehad hebt? Dan zet ik de vergoeding in gang! 

Top. Het liep van 27 t/m 30 mei. 

@frankvm Dank je wel voor de bevestiging! Ik heb de vergoeding meteen in het systeem gezet! Het systeem berekend dit automatisch en het bedrag zal worden verrekend met een volgende factuur. 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido Nou, het internet ligt er nu weer uit. En bij de buurman werkt het wel weer. Tot nu toe is het ‘of de buurman internet’, of wij internet. Tegelijk lijkt problemen te geven.

Het LOS-lampje knippert weer sinds vanmorgen. Kunnen jullie kijken of dit nu definitief opgelost kan worden? Het lijkt telkens mis te gaan in de wijkkast, dus fijn als daar gelijk een monteur voor kan komen en niet weer Guidion die in 1 minuut constateert dat hij niets kan betekenen.

Sinds 14.45 werkt het weer. Heeft eruit gelegen van 09.00 tot 14.45.

Fijn om te horen dat het weer werkt @frankvm, ik wens je nog een fijne middag! 

Reageer