Skip to main content

Geen internet - Media converter FO lampje uit.

  • 28 August 2024
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken


 

Beste allemaal,

Vandaag viel opeens mn internet uit, waarna ik na een aantal uur de klantenservice maar eens heb opgebeld. “We zien wat vreemds in uw verbinding, u kunt een afspraak maken met een monteur” Nou prima. Maar toch even zelf op onderzoek uit na alle stappenplannen meermaals te hebben uitgevoerd. Nu blijkt dat het FO lampje op de media converter niet brand, en het status lampje oranje.
 

Nu heb ik 2 soortgelijke gevallen gevonden op dit forum, en in beide gevallen lag het aan de lijn vòòr de mediaconverter, KPN NetwerkNL dus in mijn geval. Als ik de glasvezelkabel, die de media converter ingaat, volg, dan kom ik uit bij een “NT” kastje, en hier gaat dan de oranje glasvezel kabel weer in. Nu zag ik dat dit “NT” kastje geen voeding heeft, en er geen enkel lampje brand… Nu lijkt het me sterk dat er een kabouter de voeding heeft meegenomen, maar ik vind het toch vreemd. Klopt het dat dit kastje niet gevoed hoeft te worden? Zie foto.

Ik wil morgen even kpn netwerk bellen om te vragen of zij kunnen zien of mijn glasvezelaansluiting klopt.

 

Alvast bedankt,

 

Michel.

@Mkleijer Hoi

Die NT is bedoeld voor onderandere voor provider Kpn.

Die is doelloos en voor gemak op plek B geplaatst. (Wat normaal niet mag)

Maar dat staat los van je probleem.

Plek A links komt een glasvezel kabel uit die naar je media converter gaat. (Grijs kastje)

Zou je van dat kastje even de stroom stekker er even uit willen halen.

Soms werkt dat.

Zou je van de aansluiting naar dat grijs kastje een foto van kunnen nemen en hier plaatsen.

Het kan zijn dat er wat los is gegaan.

Of er is wat mis met de patch (koppeling) in de wijkkast.

 


@peter-keetfm 

 

”Plek A” zit direct tegen het NT kastje aan. Hier komt idd de gele glasvezelkabel uit die naar de mediaconverter gaat. Verder gaat er niks in of uit, behalve dus de oranje kabel in het NT kastje er naast. Zie foto’s. Zo heeft het blijkbaar dus altijd gewoon gewerkt.

 

 


Welkom op onze community! @Mkleijer 

Goed dat je hier gelijk een topic over opent. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat je binnenkort weer volop kan genieten van onze diensten. 

Ik ben meteen in het systeem gedoken om jouw verbinding te meten en ik zie inderdaad ook dat er iets niet helemaal goed gaat. Om dit voor je op te lossen heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Tot die tijd wil ik dat je ook online bent. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited vouchercode sturen. Je kunt hiermee een hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt? Dan stuur ik je de code gelijk toe!

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen dan verneem ik het ook graag. Ik sta paraat om te helpen waar nodig! 😊


Reageer