Beste allemaal,
Vandaag viel opeens mn internet uit, waarna ik na een aantal uur de klantenservice maar eens heb opgebeld. “We zien wat vreemds in uw verbinding, u kunt een afspraak maken met een monteur” Nou prima. Maar toch even zelf op onderzoek uit na alle stappenplannen meermaals te hebben uitgevoerd. Nu blijkt dat het FO lampje op de media converter niet brand, en het status lampje oranje.
Nu heb ik 2 soortgelijke gevallen gevonden op dit forum, en in beide gevallen lag het aan de lijn vòòr de mediaconverter, KPN NetwerkNL dus in mijn geval. Als ik de glasvezelkabel, die de media converter ingaat, volg, dan kom ik uit bij een “NT” kastje, en hier gaat dan de oranje glasvezel kabel weer in. Nu zag ik dat dit “NT” kastje geen voeding heeft, en er geen enkel lampje brand… Nu lijkt het me sterk dat er een kabouter de voeding heeft meegenomen, maar ik vind het toch vreemd. Klopt het dat dit kastje niet gevoed hoeft te worden? Zie foto.
Ik wil morgen even kpn netwerk bellen om te vragen of zij kunnen zien of mijn glasvezelaansluiting klopt.
Alvast bedankt,
Michel.