Skip to main content

Hi,

Net terug na weekend weg en we hebben geen internet, LOS lampje op ONT knippert rood en restarts met 5 min pauze hebben geen effect.

Ik moet bereikbaar zijn voor mijn werk (ondersteuning ziekenhuizen) via VPN!!

Help!!

Ik neem even aan dat je zowel de modem als de ONT uitgezet hebt, eerst de ONT weer gestart hebt en pas daarna de modem?

Na de herstart begint de ONT direct weer rood te knipperen? Als dat zo is zit er niets anders op dat odido te bellen dat je een storing hebt en ondertussen via een hotspot te werken als het nodig is.

Hi dank voor je reactie. Uiteraard, eerst alles uit voor 5 min, dan ONT en paar minuten wachten (LOS knippert vrij snel al weer rood) en hierna toch modem geprobeerd. Interne netwerk gelijk OK, geen verbinding van buitenaf.

Odido niet bereikbaar vanwege Pinksteren (apart, maar blijkbaar normaal) dus ik kan niemand bereiken. Chatbot gaat ook door naar community, dus niks anders op helaas.

Verder nog suggesties? Meer storingen gemeld? KPN had ook storingen afgelopen 24 uur (>120) en Odido ook. Misschien gerelateerd aan elkaar?

Hi @Radlab, ik wil je graag verder helpen om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer online komt! Ik ben op dit moment vooral benieuwd wat het PON-lampje op de ONT doet. Brandt deze constant, is het lampje aan het knipperen of is deze helemaal uit? Dan kan ik hier gelijk mee aan de slag voor je. Maak je gebruik van een Odido of Ben simkaart? Ik kan je in dat geval voorzien van een voucher voor onbeperkt mobiel internet totdat je weer online bent! Laat je het me weten als ik een voucher voor je kan regelen? 

Hi Nora!! Ik maak enkel gebruik van glasvezel.

Het PON lampje is uit, Power aan (logisch), 10G LAN ook constant groen en LOS rood knipperend.

Dank voor je ondersteuning!

Denk dat we de hoop even op Nora moeten zetten. Klinkt heel erg als iets buiten je invloed namelijk (tenzij je glasvezelkabel er uberhaupt niet in zit maar anders houdt het snel op).

@Jaapje78 en @Nora van Odido dank voor jullie berichten.

Ik heb inderdaad mijn hoop op jullie gevestigd. Ik ben vanmiddag rond 13:00 teruggekomen van een weekend weg en voordat we vertrokken, werkte alles naar behoren en er is in de configuratie niets veranderd.

Dank en fijne avond bij voorbaat!

Gr JJ

Hi @Radlab, ik zie dat er inmiddels een monteur is aangestuurd en dat hij vandaag al kan komen! Zou je mij een terugkoppeling willen geven na dat de monteur geweest is? Alvast bedankt. 

Hi @Radlab, ik zie dat er inmiddels een monteur is aangestuurd en dat hij vandaag al kan komen! Zou je mij een terugkoppeling willen geven na dat de monteur geweest is? Alvast bedankt. 

De monteur kon helaas niets doen. Er zat een fout in de patchkast, deze is verholpen, maar er lijkt iets met de glasvezel te zijn van de PON naar mijn huis. KPN wordt nu aangestuurd voor een diepte-lijnmeting. Afwachten en duimen draaien...

Hi @Radlab, jammer dat de monteur van Guidion het niet heeft kunnen oplossen, maar ik ben blij dat de vervolgstap snel gezet is! Ik zie dat de KPN NetwerkNL monteur heel snel bij je langs kan komen. Ik weet zeker dat de monteur veel voor je kan betekenen, ik ben benieuwd hoe het is verlopen! 

Reageer