Op de storingspagina staat geen melding dat er storing is op het glasvezelnetwerk in Utrecht. We hebben sinds vanmiddag geen internet en TV thuis meer. LOS lampje van de media converter knippert rood. Dit is al de tweede keer in korte tijd.
Idem, zelfde postcode gebied. Zelfde klacht. Zoveelste keer helaas..
Hi
Dit wordt wel gemeld in ons storingstopic, echter snap ik dat dit over het hoofd gezien wordt. Ik citeer het topic:
TIP: De energieleveranciers hebben de komende periode een aantal keer onderhoud waardoor zo nu en dan stroomstoring ontstaat. In het overzicht op hun websites kun je de planning vinden. Check bijvoorbeeld Liander, Enexis en Stedin. Het is hierdoor mogelijk dat de vaste verbinding soms offline gaat.
Dit heeft namelijk met onderhoud/stroomstoring te maken van een energieleverancier. Op dit moment zijn er 8 klanten die hier mogelijk last van kunnen hebben. Zodra dit opgelost is moeten jullie weer online komen!
Dag Tommie, ik zie niet zo snel een verband met een stroomstoring en glasvezel. Er is geen melding gemaakt door Stedin over onderhoudswerkzaamheden. Ik had stroom toen ik om 18.00 uur thuis kwam. De gehele avond had ik echter geen TV en internet. In de ochtend had ik weer internet. Ik heb behoefte aan meer duidelijkheid en waar het probleem zit. Kan je dit voor mij achterhalen ?
Binnen welke termijn mag ik verwachten dat de wijkcentrale wordt gereset door T-mobile? Het lijkt erop dat dit in de nacht van 11 juli is doorgevoerd.
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Wat raad jij mij aan?
Hoi
Als ook het bekabelde internet compleet wegvalt door stroomuitval zal de verbinding vanzelf weer terugkomen zodra de stroomleverancier de verbinding weet te herstellen. Mocht het terugkomen van de verbinding toch uitblijven dan raden wij aan om het modem en de Media Converter kort van het stroom af te halen.
Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik helder het graag voor je op!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.