Skip to main content

Op de storingspagina staat geen melding dat er storing is op het glasvezelnetwerk in Utrecht. We hebben sinds vanmiddag geen internet en TV thuis meer. LOS lampje van de media converter knippert rood. Dit is al de tweede keer in korte tijd. 

Idem, zelfde postcode gebied. Zelfde klacht. Zoveelste keer helaas..

Hi @Thuur84 & @Rrx, welkom op onze Community!

Dit wordt wel gemeld in ons storingstopic, echter snap ik dat dit over het hoofd gezien wordt. Ik citeer het topic:

TIP: De energieleveranciers hebben de komende periode een aantal keer onderhoud waardoor zo nu en dan stroomstoring ontstaat. In het overzicht op hun websites kun je de planning vinden. Check bijvoorbeeld LianderEnexis en Stedin. Het is hierdoor mogelijk dat de vaste verbinding soms offline gaat. 

Dit heeft namelijk met onderhoud/stroomstoring te maken van een energieleverancier. Op dit moment zijn er 8 klanten die hier mogelijk last van kunnen hebben. Zodra dit opgelost is moeten jullie weer online komen!

Dag Tommie, ik zie niet zo snel een verband met een stroomstoring en glasvezel. Er is geen melding gemaakt door Stedin over onderhoudswerkzaamheden. Ik had stroom toen ik om 18.00 uur thuis kwam. De gehele avond had ik echter geen TV en internet. In de ochtend had ik weer internet. Ik heb behoefte aan meer duidelijkheid en waar het probleem zit. Kan je dit voor mij achterhalen ?

@Thuur84 een stroomstoring heeft impact gehad op de wijkcentrale. We zijn dit op dit moment aan het onderzoeken en er wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen!

Binnen welke termijn mag ik verwachten dat de wijkcentrale wordt gereset door T-mobile? Het lijkt erop dat dit in de nacht van 11 juli is doorgevoerd.

@Thuur84 volgens mijn lijnmeting ben je weer online. Kun je een powerflip uitvoeren? Dit doe je zo: 

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Tommie, zojuist de Powerflip gedaan. Het internet werkte al en doet het nog steeds. Ik heb alleen nog niet duidelijk wat ik van T-mobile mag verwachten bij een storing. De aansluiting is in een nieuwbouwgebied dus er zullen mogelijk korte  onaangekondigde stroomstoringen ontstaan. 
Wat raad jij mij aan?

@Thuur84 wat bedoel je precies met kunt verwachten? Ik geef je graag wat meer duidelijkheid hierover!

@Tommie, over de afgelopen maanden heb ik twee keer geen internet gehad op de avond. Begrijp ik goed dat een wijkcentrale wordt gereset als een klant hiervan melding maakt dat hij/zij geen internet heeft van T-mobile in deze community?

Hoi @Thuur84, goed dat je dit navraagt! Ik kan je verzekeren dat wij niet de wijkcentrale zullen resetten als een enkele klant geen internet heeft. Dit gebeurt echt enkel als er op grote schaal problemen zijn in de wijkcentrale.

Als ook het bekabelde internet compleet wegvalt door stroomuitval zal de verbinding vanzelf weer terugkomen zodra de stroomleverancier de verbinding weet te herstellen. Mocht het terugkomen van de verbinding toch uitblijven dan raden wij aan om het modem en de Media Converter kort van het stroom af te halen.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik helder het graag voor je op!

@Cal, het kort afhalen van het stroom afhalen van de Media Converter en Modem heeft niet tot herstel geleid van de internetverbinding. Ik heb hierbij de eerder genoemde powerflip uitgevoerd. In de ochtend erop was internet weer mogelijk. Hoe kan dit?

@Thuur84 dan is het probleem waardoor je geen internet had verholpen. Door de powerflip geef je alles een frisse herstart, soms als het modem en Media Converter aan staan kunnen ze niet altijd het signaal vanzelf weer oppakken. Daarom vragen we altijd om een powerflip te doen als het incident verholpen is.

Reageer