Skip to main content

3 Weken geleden begon het gedoe. Op maandagochtend lag het internet eruit en na opnieuw opstarten van modem en media converter deed alles het weer. Een uur later was weer het internet weg en weer heb ik alles opnieuw opgestart, wat wederom werkte. Dat bleef de hele dag zo door gaan. Daarna een hele week geen problemen dus ik had goede hoop dat het een tijdelijke storing was. Vorige week (toevallig?) wederom op maandag dezelfde problemen. Maandag is een thuiswerkdag dus dat leverde een hoop stress op. Maar wederom op dinsdag weer probleemvrij. Ditmaal begon het probleem gisteren, op zondag. Ook niet fijn maar dat zit tenminste het werk niet in de weg. Alleen is het probleem nu hardnekkiger en was het ook vanochtend nog drama. Ditmaal heb ik de andere combinaties van de dip-switches van de media converter geprobeerd maar nu kijk ik continu tegen een rood lampje aan op het modem en ben dus genoodzaakt via een hotspot van mobiel internet gebruik te maken. Wat een drama. Leest er iemand mee die een idee heeft wat ik kan doen om alsnog thuis aan de slag te gaan zonder mijn mobiele bundel leeg te slurpen?

Hallo @avdlingen 

Welke lampjes branden knipperen of zijn uit op de converter en heb je ook in je Odido account gekekeñ bij meer onder storingen of er een storing bekend is op jouw adres?

Hoi Waqqas, op de converter branden de bovenste twee oranje lampjes en de middelste twee groene lampjes continu. Van de onderste twee brandt het linker lampje niet en de rechter brandt bijna continu groen (flikkert zo nu en dan even). Er is geen storing bekend op mijn adres.

@avdlingen

Zorg dat de originele combinatie switches aan staat waarmee internet werkte en kan je dan de converter eens herstarten?

Zojuist gedaan. Maar het resultaat is hetzelfde. Bij beide combinaties van de dipswitches 3&4 en 1&6 blijft het lampje rood op de router. 

Gistermiddag heb ik lange tijd de router en mediaconverter van de stroom af gehad. Toen ik later alles weer aansloot had ik eindelijk de verbinding terug. Vanochtend begon veelbelovend maar wederom is de verbinding weg. HELP! We werken veel thuis en dit is niet te doen.

Hey @avdlingen, dat ziet er inderdaad niet helemaal goed uit.

Ik heb besloten om direct een monteur voor je aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je ons, na het bezoek, een terugkoppeling geven? 

De monteur is dinsdag geweest. Hij zag niets raars aan de aansluiting maar constateerde inderdaad wel dat er geen stabiele internetverbinding was. Hij kon dus niets doen en vertelde dat een nieuwe modem nodig was. Bij zijn vertrek begreep ik uit zijn woorden dat hij dat in gang zou zetten maar omdat ik niets meer gehoord heb las ik zojuist nog even de werkbon na. Daarop staat dat hij me ‘geadviseerd heeft om een nieuw modem te bestellen’. Kun jij dat in gang zetten voor me @Tommie van Odido? Kun je een indicatie geven hoeveel tijd daaroverheen zal gaan?

Bedankt voor je terugkoppeling @avdlingen. Ik zie inderdaad dat een nieuw modem geadviseerd wordt, echter is dit nog niet in gang gezet. Ik heb dit meteen voor je gedaan, je ontvangt hier zometeen een bericht over! 

Fijn, dankjewel @Tommie van Odido 

Ik begin hier echt een beetje ziek van te worden. Als dat modem donderdag in gang is gezet, waarom geeft mijn track&trace code dan het bericht dat de zending nog niet bekend is bij DHL? Ik heb ondertussen 5GB bij moeten kopen om met een summiere verbinding van mijn hotspotje nog het hoogst noodzakelijke werk te kunnen doen. Als ik een paar sneakers bestel heb ik ze morgen in huis maar een cruciaal ding als een modem moet er zo lang over doen? Hellup!

@avdlingen ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de bezorgen vandaag tussen 13:20 en 15:20 bij jouw op de stoep staat met het nieuwe modem!

Hoi Tommie, de bezorger is inderdaad geweest. Ik heb de hele nieuwe set aangesloten maar het euvel is niet weg. Het eerste kastje heeft een 'fiber' lampje dat niet brand. Modem heeft rood 'internet' lampje. Ik weet niet hoe de Guidion man tot zijn conclusie is gekomen dat het aan het modem lag maar er is duidelijk meer aan de hand. Kan er zsm iemand naar de verbinding komen kijken?

Ik heb een unlimited internet voucher code gekregen van @Tommie van Odido  om de tijd te overbruggen tot de aansluiting bij ons gerepareerd wordt. De code werkt niet op mijn Odido prepaid sim en we hebben echt hard internet nodig maar helaas reageert Tommie niet op mijn privé bericht. Iedereen heeft natuurlijk recht op een wat vrije tijd maar kan een andere Odido medewerker mij ondertussen voorzien van een werkende code?

@avdlingen ik heb je een bericht gestuurd!

Reageer