geen internet, Huawei media converter LOS knippert rood

  • 14 November 2023
  • 7 reacties
  • 350 Bekeken

Sinds vanochtend 9 uur geen internet meer. Ik heb meermaals alles aan en uitgezet (media converter, ont, router). Verbinding komt niet terug. Klantenservice geprobeerd te bellen maar na 2 x 3 kwartier in de wacht, houd ik het wel voor gezien.

 

Kan iemand mij verder helpen? Want geen internet thuis is tegenwoordig als geen eten thuis.

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hi @polobear, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Het lijkt erop dat er een glasvezelbreuk is. Zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten, alvast bedankt!

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @polobear, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Het lijkt erop dat er een glasvezelbreuk is. Zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten, alvast bedankt!

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
  1. nee, wan led is rood want er is geen internet verbinding, maar LAN led op ONT is wel groen (connected)
  2. power led is aan
  3. los led knippert langzaam
  4. PON is compleet uit
Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @polobear. Ik heb het meteen doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen! Wordt vervolgd. 

Update. Helaas tot op de dag van vandaag nog steeds niet opgelost en dus geen glasvezel internet. Uit armoede heb ik voor de 3e keer een voucher moeten activeren voor 4G internet. Ik heb ook nog een Netgear 4G modem moeten aanschaffen want je telefoon als hotspot gebruiken is niet geweldig.

Vandaag zou het dan eindelijk opgelost worden, nadat een Guidion monteur op 16-11 langs was gekomen en de MC en patchkabel had vervangen tot de conclusie kwam dat het niet opgelost kon worden zonder het inschakelen van ODF om de glasvezelkabel van punt tot punt te controleren.

Dat was dus vanochtend door een ODF monteur bij mij thuis en een collega aan de andere kant bij het patchpaneel. Mijn aansluiting was om een of andere onverklaarbare reden niet op het juiste nummer gepatched dus dat is omgepatched en zit nu goed. Ook is de hele kabelverbinding totaan de MC in orde. Geen breuk.

Nu komt het vervelende. De MC geeft een knipperende groene PON led. De rood knipperende LOS is gelukkig nu weg. Kabelverbinding goed, maar registratie van de MC ONT klopt in het administratie systeem (gecontroleerd met klantenservice), maar om wat voor vage reden dan ook, er komt geen internet aan hier en dus is een lijnmeting ook niet te doen. Het signaal bij Odido komt hier niet aan.

 

Het is heel vaag dat een ODF monteur gewoon 3 kwartier in de wacht moet staan voordat hij iemand van Odido aan de lijn krijgt. De zogenaamde monteursingang bestaat gewoon niet.

En de klantenservice kan ook niet verder kijken dan het administratiesysteem en het technische systeem is onbereikbaar voor zelfs een ODF monteur omdat de zogenaamde Odido techneuten hun telefoon niet opnemen.

 

Ik vraag mij heel sterk af wat ik bij Odido doe. Glasvezel genomen bij Odido is nu wel uitgedraaid op een fiasco. Heel erg teleurgesteld en heel erg frustrerend. 😠

Reputatie 1

ja de Guidion monteur maakt het geen snars uit, gewoon uurtje factuurtje. Hoelang duurt dit nog voordat Odido glasvezel tak failliet is en KPN de boel overneemt?

Er is iets gegantisch mis bij Odido icm ODF.

 

Het is na 23 dagen opgelost, maar vraag niet hoe. Omdat ODF langsgeweest is om de kabel te controleren en dit gefixed is, was het de beurt aan Odido, maar hoe werken jullie daar? Een lange  openstaande storingsmelding moet toch gelijk opgepakt worden? Nee hoor, dat gebeurt niet vanzelf.

 

Vanaf de dag dat het ONT kastje met PON groen knipperde heb ik elke dag gebeld en uitgelegd dat de ONT niet geregistreerd is bij het Odido netwerk en dat het dus opnieuw geregistreerd dient te worden. Ik heb dat dus achtereenvolgens 4 dagen, elke dag de klantenservice gebeld om dit geregeld te krijgen. Elke keer kreeg ik te horen, we maken een melding naar de technische afdeling, alsof die afdeling wel werkt? Niet dus. Gelukkig bij de 4e keer begreep die jongen bij de klantenservice wat er gedaan moest worden. ONT opnieuw geregistreerd, BAM..PON knippert niet meer, die brandt nu constant groen.

En nu nog internet op de router krijgen. Dat ging niet direct omdat er een vertraging is in het systeem om de doorgifte van internet actief te krijgen. Een nachtje slapen en gelukkig was er in de ochtend weer internetverbinding.

 

Wat mij betreft mogen ze bij Odido de doorlooptijd van een storing verschrikkelijk inkorten en niet met onbeperkt mobiel internet vouchers te zwaaien. Dat is niet wat een glasvezelklant wil. Odido, lesje geleerd n hoe te verbeteren? Ik hoop het en voor alle klanten met soortgelijke storingen, ik hoop dat je sneller wordt geholpen dan 23 dagen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @polobear, bedankt voor deze update en fijn om te lezen dat je weer online bent. Ik neem je ervaring zeker mee, excuus voor dit sentiment. Ik begrijp het punt wat je maakt, we doen binnen de procedure altijd ontzettend ons best dit soort zaken zo snel mogelijk op te lossen. Ik wilde direct een vergoeding aanmaken voor de periode dat je offline was maar dit is al in orde gemaakt. Je ziet deze vergoeding terug op de eerst volgende rekening!

Reageer