Skip to main content

Sinds vanmorgen plotseling geen internet meer. Meermaals de Huawei media converter en de Zyxel router gereset. Allemaal geen resultaat. 

iemand een goede tip? Of moet dit opgelost worden in de Wijkcentrale zoals ik lees in andere topics?

gr Ruben

Hi @Ruben.v.v. welkom op onze Community! Knippert het LOS lampje snel of langzaam? Snel is  vier keer per seconde en langzaam één keer per seconde? Kan je de ONT ook een powerflip geven? Blijft het LOS lampje nog steeds knipperen, dan hoor ik het graag!

Het rode lampje knippert langzaam. Iedere seconde een keer. 
Ik heb de ONT een goede minuut van het stroom gehad, maar het rode LOS lampje blijft langzaam knipperen. 

Als ik het zo bekijk is er geen glasvezel verbinding of zeer slecht.

Waarschijnlijk ligt de patch eruit in het pop station. (wijkkast)

PON is uit dus no. 4 uit deze tabel.

@Ruben.v.v. klopt het dat PON uit is.

En niet knippert.?

Hoi Peter, dat klopt. Het lampje bij PON is uit. 

Hoi Peter, dat klopt. Het lampje bij PON is uit. 

Waarschijnlijk zit het probleem dan in de wijkkast.

Iemand van T-mobile @Tommie  ? helpt jou verder.

Dankje Peter voor je hulp!

Hi @Ruben.v.v., er lijkt inderdaad ergens een issue te zijn. Ik heb het doorgezet naar onze technische dienst. Kan je in de tussentijd al het apparatuur aan laten staan? Als er een monteur aangestuurd moet worden, ontvang je hier een bericht over om een afspraak in te plannen. 

Hoi @Tommie,

alles staan aan en blijft aan. 
In de tussentijd heb ik geen internet, hoe lossen we dat op? 

Hi @Ruben.v.v., wij bieden normaliter een vouchercode aan om kostenloos van ons 4g unlimited netwerk gebruik te kunnen maken, om zo een hotspot te creeën in je huis. Dit werkt echter alleen als je een abonnement hebt bij één van onze aanbieders. T-Mobile, Tele2 of Ben. Als je geen abonnement hebt maar toch wilt profiteren van ons 4g netwerk, kun je overwegen om een prepaidkaart aan te schaffen, op eigen rekening, om toegang te krijgen tot ons netwerk.

@Tommie ik heb gisteren even gebeld en via de telefoon een vouchercode geregeld. 

Het is een hulp, maar desondanks is het zeer behelpen. Ik wens dan ook op de hoogte gehouden te worden van de status van het probleem en verwacht dat het spoedig opgelost zal zijn!

Update: internet is donderdag avond hersteld. Donderdagmiddag kreeg ik een bericht dat de afspraak met de Guidion monteur gepland kon worden. Tot mijn vreugde kon dat dezelfde middag/avond nog.  Een uur later was de monteur er al. Het was de monteur die het spul een jaar eerder ook geïnstalleerd had, dus die had al gauw door dat hij in de wijkcentrale moest zijn. Na 15 minuten was het internet weer werkend. Het andere uiteinde van de glasvezelkabel bungelde daar los.

jammer dat het een week heeft moeten duren. 

@Tommie ik heb een week geen gebruik kunnen maken van jullie service en ik heb een simkaart gekocht voor de hotspot oplossing. Hoe kan dat vergoed worden?

Hi @Ruben.v.v., wat fijn om te horen dat je weer online bent! Wij vergoeden de periode dat je, daadwerkelijk, offline bent geweest. Dit is, als ik het goed heb; 17-02 tot en met 23-02. Kloppen deze data? Dan maak ik de vergoeding in orde. Ik hoor graag van je terug. 

@Tommie dat klopt, van 17-02 tot en met 23-02. En ik heb een T-Mobile simkaart moeten kopen om gebruik te kunnen maken van de hotspot. 

Hi @Ruben.v.v., bedankt voor de bevestiging. Ik heb de vergoeding in gang gezet! Dit is terug te zien op een volgend factuur. Het bedrag wordt met de abonnementskosten verrekend. De kosten van de simkaart zijn wel voor eigen rekening.  

@Tommie oke bedankt voor het regelen.

Ik wil dan wel gelijk een klacht indienen. Ik heb namelijk expliciet gevraagd via de telefoon of de simkaart vergoed zou worden en ik werd ervan verzekerd dat dit het geval was. 
Graag de servicedesk juist informeren over de regelingen die bestaan zodat klanten juist geïnformeerd worden. 

@Ruben.v.v. wij vergoeden de simkaart alleen in extreme gevallen. Dit is niet helemaal correct aangegeven aan de telefoon, excuses voor de foutieve informatie. Kan je een foto van het aankoopbewijs sturen? Dan vergoed ik het kaartje, uit coulance, als nog! Zie graag de foto tegemoet, dan maak ik dit direct in orde.

@Tommie hierbij de bon van de simkaart. 

Hey @Ruben.v.v., dankjewel voor je snelle reactie. Ook dit heb ik gelijk in orde gemaakt en is terug te zien op een volgend factuur! Ik wens je nog een prettige dag. 

Hey @Ruben.v.v., dankjewel voor je snelle reactie. Ook dit heb ik gelijk in orde gemaakt en is terug te zien op een volgend factuur! Ik wens je nog een prettige dag. 

@Tommie dankjewel voor het in orde maken!

@Ruben.v.v. geen dank! Als er nog iets is wat ik voor je kan betekenen, don't be a stranger!😎

De afgelopen maanden nog af en toe last gehad van uitvallend internet. Het LED beeld van de media converter was anders dan de eerste keer. Nu een snel knipperend PON lampje en het LOS lampje blijft uit. Na een paar uur herstelde de verbinding zichzelf weer. 

gistermiddag vanaf 13:35 plots geen internet meer. De Huawei media converter geeft weer het LED beed PON snel knipperen( 2x per sec) en LOS blijft uit. Helaas nu nog steeds geen internet. Alles al meermaals opnieuw opgestart maar het helpt niet. 

@Tommie is er een storing of iets dergelijks? 
kan er iets geregeld worden ivm met het ontbreken van internet?

Hi @Ruben.v.v., ik heb dit gelijk voor je nagekeken en het lijkt erop dat het internet inderdaad niet goed binnen komt. Ik heb dit daarom direct voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling, zodat zij dit voor je kunnen onderzoeken. Zodra hier een update over is, laten we je dit weten! 

Heb je onze simkaart toevallig nog liggen? Ik kan namelijk weer een voucher voor je in orde maken voor Unlimited internet, zodat je via die manier nog gebruik kan maken van het internet. Ik stuur deze vouchercode in een privébericht naar je toe! 

Mocht ik je in de tussentijd nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten. Ik sta voor je klaar! 😊

Dankjewel Nora!

ik heb mijn post van hierboven maar weer gekopieerd, zelfde verhaal…….

voor de zorgvuldigheid het tijdstip van uitvallen aangepast.

De afgelopen maanden nog af en toe last gehad van uitvallend internet. Het LED beeld van de media converter was anders dan de eerste keer. Nu een snel knipperend PON lampje en het LOS lampje blijft uit. Na een paar uur herstelde de verbinding zichzelf weer. 

Vanmorgen vanaf 07:00plots geen internet meer. De Huawei media converter geeft weer het LED beed PON snel knipperen( 2x per sec) en LOS blijft uit. Helaas nu nog steeds geen internet. Alles al meermaals opnieuw opgestart maar het helpt niet. 

@Tommie is er een storing of iets dergelijks? 
kan er iets geregeld worden ivm met het ontbreken van internet?

Een uur nadat ik het hier had gemeld is het opgelost. Bedankt…….

Reageer