Skip to main content

Goedemorgen,

Hier in Arnhem momenteel al bijna 4 dagen geen Internetverbinding via glasvezel. Op de dag dat de storing ontstond, hebben we dit gemeld en unlimited vouchers gekregen, zodat we kunnen hotspotten (waarvoor dank), maar dat is om een aantal redenen niet ideaal. 8 oktober zouden we teruggebeld worden, maar we zijn inmiddels 3 dagen verder en vandaag kwam ik aan de telefoon met support geen steek verder (heb bijvoorbeeld moeten uitleggen dat we hier geen media converter maar een ONT hebben).

Precies twee jaar geleden hadden we hetzelfde probleem en duurde het twee a drie weken, voordat Guidion de storing had verholpen. Wat mogen we deze keer verwachten? 

--Bart

Hi @santingb, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de community! 

Ik kan me goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer online wil zijn, we gaan er alles aan doen om dit voor je in orde te maken. Het is lastig om op dit moment een inschatting te geven van hoe lang dit gaat duren. Mijn collega's van de technische dienst zijn namelijk nog bezig met het onderzoek om te kijken wat hier precies aan de hand is. Zodra hier meer over bekend is, kunnen we gelijk stappen ondernemen om dit op te lossen. Mocht er een monteur van Guidion nodig zijn, dan ga ik er in ieder geval voor zorgen dat je niet 3 weken hoeft te wachten voor de monteur langs kan komen. Zodra er een update is, laten we dit gelijk aan je weten! 

 


Hi @Nora van Odido, dank voor je antwoord.

Ik wil best even helpen met het onderzoek: het LOS lampje knippert dus rood, de FTU is goed aangesloten op de ONT en dan kan het (volgens mij) maar één ding zijn: een wijziging in de wijkcentrale. Aangezien iemand in dit topic rond dezelfde tijd ook geen signaal meer had en Guidion het voor hem (binnen een paar dagen) heeft kunnen oplossen, denk ik nu… heb ik gewoon pech met wie er in mijn geval naar aan het kijken is..? 


Hoi @santingb, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat Guidion inmiddels is aangestuurd. Hiermee moet het goed komen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


Hoi @Nora van Odido en @Ishana van Odido, inmiddels heeft Guidion mijn aansluiting in de wijkcentrale weer opnieuw gepatcht en heb ik weer verbinding. Hier ben ik blij mee. Tevens dank voor jullie reacties.

Wat ik jammer vind is dat ik zelf vanaf het eerste contactmoment precies heb aangegeven wat het probleem is (LOS lampje op de ONT brandt rood) en wat de oplossing is (er moet iemand komen om in de wijkcentrale te kijken, want de FTU in mijn meterkast is goed aangesloten). Een ‘technische dienst’ had aan mijn situatie op afstand helemaal niets kunnen zien en voegt alleen maar doorlooptijd toe. We hadden 4 a 5 klantcontactmomenten kunnen voorkomen en frustratie bij mij, wanneer deze stap was overgeslagen.  


Reageer