Skip to main content

Sinds vannochtend lijkt er een glasvezelstoring te zijn op postcode 1363ZK.

Uiteraard ONT en Zyxel t56 modem al van het stroom gehad.

op de Huawei ONT knipper de ‘los’-led rood.

Hallo @Gerjanl 

>20-11-2023/10:07] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Almere, Alphen aan den Rijn, Wijchen, Soest, Dordrecht, 't Harde, Enschede, Nijmegen, Veldhoven en Bunschoten-Spakenburg. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte zodra er ontwikkelingen zijn.

Beste mensen van Odido, Dat er een technisch issue is, is vervelend maar kan gebeuren. Waar ik wat moeite mee heb, is de wijze van communiceren. Beter gezegd: non-communiceren. Sinds vanochtend liggen wij eruit (postcode 1363 ZH). Ik zie en hoor echter geen enkele voortgang. Vragen die bij mij opkomen zijn: is oorzaak bekend, is er al actie ondernomen en wanneer mag ik een oplossing verwachten? In uw communicatie kunt u echt wat duidelijker zijn. Ik lees in de community dat er klanten zijn die meerdere dagen zonder internet en tv hebben gezeten. Als nieuwe klant van Odido hoop ik toch dat deze storing met gezwinde spoed opgelost wordt. Bestaat er verder een compensatieregeling voor dit soort situaties? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, J. Brand / Almere. Nb. Voor u het vraagt: ja, er is contact geweest met uw servicedesk. Ook hier werd ik niet echt wijzer.

Beste mensen van Odido, Dat er een technisch issue is vervelend maar kan gebeuren. Waar ik wat moeite mee heb, is de wijze van communiceren. Beter gezegd: non-communiceren….

Ja eens, ook in de ‘mijn omgeving’ staat niks hierover terwijl ze daar naar verwijzen mbt storingen (of bij doorklikken naar mijn abo staat: “Oops! Hier ging iets mis.”)

Het is meer dan alleen die genoemde postcode. Bij mij is het sinds een half uur ook weg. Postcode 3904LJ. 

Hallo

Klopt het dat het landelijk is?

Fijn als er iets van communicatie is.

Nog steeds geen internet, op de Huawei ONT knippert nu de PON led groen en geen rode LOS led meer. Dus wel iets anders, maar geen gewenst resultaat nog.

Na 1 uur aan de lijn hangen komt er een monteur. Eerst mogelijk moment volgende week. Wat een service. Heb al weer spijt dat ik jaar deze club ben overgestapt. 

Ondertussen mag ik betalen maar heb niets.

Top.

Aan de andere kant van Almere hetzelfde probleem. Vanochtend met de helpdesk gebeld, maar het probleem uiteraard niet kunnen oplossen, aangezien er überhaupt geen signaal op mijn ONT binnenkwam. Ondertussen ontvang ik wel weer signaal (-9.21 dBm), maar blijft de ONT in de O3 state (Serial-Number) hangen. 

@Tommie van Odido zou jij kunnen kijken of mijn ONT nog geregistreerd is, na de actie die we eind vorige maand hebben uitgevoerd n.a.v. onderstaand topic? 

Alvast bedankt!

Nog altijd geen internet… thuiswerken via de hotspot is niet ideaal!

OMT toont geen rode led meer en PON led is groen. Maar zyxel internet led blijft rood, hoevaak je ook de stroom eraf haalt.

Aan de andere kant van Almere hetzelfde probleem. Vanochtend met de helpdesk gebeld, maar het probleem uiteraard niet kunnen oplossen, aangezien er überhaupt geen signaal op mijn ONT binnenkwam. Ondertussen ontvang ik wel weer signaal (-9.21 dBm), maar blijft de ONT in de O3 state (Serial-Number) hangen. 

@Tommie van Odido zou jij kunnen kijken of mijn ONT nog geregistreerd is, na de actie die we eind vorige maand hebben uitgevoerd n.a.v. onderstaand topic? 

Alvast bedankt!

@Tommie van Odido ik ben ondertussen weer online, maar ook weer terug bij af met max 500 mbit up. Zou jij je trucje nog een keer willen uitvoeren? Thnx!

@reulnl Morgen kan ik dit uitgevoerd worden, tenzij @Sven-Odido vandaag nog tijd heeft! 😊 

@reulnl Morgen kan ik dit uitgevoerd worden, tenzij @Sven-Odido vandaag nog tijd heeft! 😊 

Vanochtend tussen 11 en 12 heb ik een uurtje van 1gbit up/down mogen genieten, daarna na een korte onderbreking weer teruggezakt naar 500mbit up. Zou mooi zijn als @Sven-Odido of @Tommie van Odido hier morgen inderdaad even naar kunnen kijken. 

Hey @reulnl, op dit moment zit er een fout in het systeem om het ONT te registreren en kunnen we dit niet doen. We kunnen het wel maar dan zit je zonder internet en dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat dit volgende week opgelost is! Zou je dan opnieuw aan de bel willen trekken? 

Hi @Tommie van Odido is het alweer mogelijk om mijn ONT opnieuw te registreren? Het zou mooi zijn als ik weer boven de 500 mbit upload zou kunnen komen.

Hey @reulnl, het werkt inderdaad weer en heb zojuist je ONT opnieuw geregistreerd. Als het goed is moet je direct verschil zien en start het ONT opnieuw op. Als hij niet opnieuw opstart dien je het ONT 30 seconden stroomloos te maken en alles rustig op te laten starten. Wil je mij een terugkoppeling geven of het gewerkt heeft? 

Reageer