Skip to main content

Afgelopen zondagochtend had mijn hele huis geen internet omdat er geen WAN-signaal was van de mediaconverter naar mijn Odido-router. Ik heb dit probleem gemeld bij de klantenservice van Odido (ticketnummer 69155561). Uw team liet mij weten dat er binnen drie werkdagen een technicus met een nieuwe routerversie en mediaconverter zou komen. Vandaag kreeg ik echter bericht dat mijn zaak is doorgestuurd naar KPNnetwerk en dat ik op hun telefoontje moet wachten.

Wat gebeurt er? Hoe lang moet ik wachten? Krijg ik een nieuwe router en mediaconverter om het probleem op te lossen ?

Mijn familie moet op afstand werken, dus dit probleem is zeer kritiek.

Hi @DHLy, geen zorgen: ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat hier inderdaad KPN NetwerkNL is aangestuurd. Dit ticket blijft voor nu open staan en zij zullen contact met je opnemen. Wel heb ik er gelijk voor gezorgd dat er een nieuw modem naar je toe gestuurd wordt. Zodra het modem onderweg is ontvang je een e-mail van DHL zodat je het pakket kan volgen. Mochten de problemen met de modem wissel zijn opgelost, wil je dit dan aan me laten weten?

Donderdag is KPNnetwerk gekomen en heeft de mediaconverter vervangen. Mijn internet is terug. Ik ontvang ook een nieuw modem (T-56) en gebruik het vandaag. Alles lijkt in orde met internet en wifi. Enige zorg is dat de data-led van de mediaconvertor oranje is (zie foto) in plaats van groen. Enig idee waarom het niet groen is?

@DHLy Een oranje (geel) lampje betekent dat er en 2.5Gbit-link is tussen de ONT en de router. Dat klopt ook, want de T56 heeft een 2.5Gbit-WAN-poort. Voor de volledigheid:

Reageer