Skip to main content

Helaas al bijna 2 dagen geen internet via glasvezel. herhaaldelijk alle stekkers eruit 2 minuten wachten maar geen resultaat. LOS knippert rood en wereldbol is ook rood. Er zijn wel werkzaamheden aan de straat bezig (riool en bestrating) Glasvezel pas sinds april aangesloten en heb weinig ervaring hiermee.

Ook met deze dienst heb ik geen ervaring (vandaag pas aangemeld) sorry al ik iets verkeerds doe.

Maar ik zoek hulp.

Hi @wim korst, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online bent, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting uitgevoerd. Nu lijkt het erop dat je weer online bent. Klopt dit ook? 

Zo niet, kan je aangeven welke lampjes branden op het ONT (kastje waar de tussen het modem en FTU).

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

 


Hi @wim korst, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online bent, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting uitgevoerd. Nu lijkt het erop dat je weer online bent. Klopt dit ook? 

Zo niet, kan je aangeven welke lampjes branden op het ONT (kastje waar de tussen het modem en FTU).

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

 

 

Klopt, ik heb inderdaad weer internet via de glasvezel kabel.

Het wan lampje brand continue op het modem.

Power lampje op de ONT brand en het LOS lampje knippert snel 4x per sec.

Het PON lampje brandt continu. Gelukkig is alles oke, dit was de langste storing ooit op internet sinds 1985. Tommie bedankt voor alle moeite Wim Korst 😉


Ah kijk aan, fijn om te horen dat je weer online bent @wim korst


Reageer