Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en telefoon

  • 11 April 2024
  • 74 reacties
  • 782 Bekeken

Geen internet en telefoon

74 reacties

Dit probleem hebben wij dus ook, we worden er knettergek van. Gister is er een monteur geweest en die had het gemaakt, we hebben savonds nog internet en volgende morgen weer t zelfde drama. 

We zouden 400 om 400 moeten hebben en die komt als we internet hebben niet eens hoger dan 100. En dan betaal je elke maand er best bedragje voor en je weet dat hier 1000 1000 geleverd kan worden. Dan continu dat het internet wegvalt en gewoon helemaal niks meer doet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dvelds28, welkom op onze Community!

Gaat dit om een bekabelde verbinding of met wifi? Zou je voor mij eens een bekabelde speedtest willen aanleveren? Doe dit wel met een Cat5e kabel of hoger. Alles lager dan 5e kan niet meer dan 100 Mbit/s aan.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

En weer ligt alles eruit. Vanochtend nog een monteur geweest die wel met z'n XXX liep te zwaaien maar die verder niks gedaan heeft.  We zijn het meer dan zat wat een XXXX. Stuur een monteur als het plat ligt ipv als alles werkt. 3 Maanden niks dan ellende.

 

Moderator edit: Het is niet toegestaan om grof taalgebruik te gebruiken op de Community. Bij deze ben je gewaarschuwd, als je dit doorzet zullen we je moeten bannen.

Het ergste is dat ze gewoon alles ontkennen. Iedere keer moet je bellen want dan meten ze de lijn en zien ze ook dat alles dood is. Bel je niet dan zeggen ze doodleuk dat er al 3 weken lang niets aan de hand is. Oplichters zijn het.

Reputatie 7
Badge +9

We hebben meerdere malen gehoord dat er sprake is van grof taalgebruik en het niet normaal omgaan met onze medewerkers en monteurs @PeterenReneNas. Als de communicatie niet op een normale manier kan gaan dan kunnen we je niet helpen. 

Pardon? Jullie zijn op de hoogte van alle keren dat mijn verbinding plat ligt en vevestigen dat ook door lijnmetingen te down maar als de monteur eindelijk eens een keer langskomt wordt er doodleuk verklaard dat er al 3 weken niets aan de hand is. Op mijn reactie dat dat een leugen is krijg ik een bedreiging en haalt de monteur zijn geslachtsdeel uit zijn broek. Dat gaat mij veel te ver. Ik heb de monteur in duidelijke taal laten weten dat hij weg moest maar hij weigerde mijn pand te verlaten en begon irritant gedrag te vertonen. Zoals zeer dichtbij een camera op mijn hoofd zetten. Ik ben daar niet van gediend en zeker niet in mijn eigen huis. Bovendien weten we allemaal waar het probleem zit, er zit een knik in de tekorte glasvezelkabel onder het looppad. Bij oplevering een jaar (!) Geleden reeds gemeld dor de monteur en mijzelf. Het enige wat jullie doen is modems wissellen, dat heeft geen zin. Dit ook al uitgebreidt besproken na de 2e modemwissel nu enkele weken geleden (keurige vrouw aan de lijn). Het zou de laatste wissel zijn en dan zou er verder gezocht worden. Wederom niets gebeurd. Ondertussen alleen ellende, zo ga je toch niet met je klanten om? Ik betaal er voor en mijn dochtertje wil net als haar leeftijdsgenoten internetten en tv kijken. Na al die maanden mag er toch wel iets verwacht worden?

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dit klinkt best ongeloofwaardig.  Ik denk dat je beter je abonnement kunt opzeggen en een andere monteur club gek moet gaan maken.

Misschien zit deze club in de ontkenningsfase, al die klachten bij Radar over Odido, al die klachten in de Ijmuider Courant over de onfatsoenlijke Odido monteurs, maar aan jullie ligt het natuurlijk niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PeterenReneNas, vanwege je gedrag richting de monteurs van Open Dutch Fiber heeft Open Dutch Fiber je op de zwarte lijst gezet. Dit betekent dat zij voor geen enkele reden meer monteurs bij je langs zullen sturen. Niet voor een abonnement bij ons, en ook niet voor een abonnement bij een andere provider die opereert via hun netwerk. In het geval dat je wil overstappen raad ik je daarom aan om een provider te kiezen die werkt met een andere netwerkbeheerder.

Vanwege de ernst van je beschuldigingen richting de monteur van Open Dutch Fiber zal ik een melding hiervan doorzetten. Houd er wel rekening mee dat wij de melding minder serieus zullen nemen als er geen eerdere klachten zijn geweest richting de monteur, zeker ook omdat dit mogelijk een vergelding van je kan zijn richting de monteur vanwege de melding van de monteur over je gedrag richting hen.

Reputatie 2

...

Reputatie 7
Badge +14

 @PeterenReneNas  Je hebt je visitekaartje al afgegeven, als je over onfatsoenlijk wil spreken kijk dan ook eens in de spiegel. 
Fijne avond!

 

 

Dank je. Het is natuurlijk veel makkelijker om iemand weg te pesten of op de zwarte lijst te zetten dan een probleem op te lossen. Meerdere keren per dag valt internet, tv en telefoon uit, soms dagen achter elkeen geen verbinding. Dan wordt er tegen mij gezegd dat het sturen van een monteur jullie ook veel geld kost. De omgekeerde wereld toch? Jullie zijn verantwoordelijk voor de verbinding en hebben een inspanningsverplichting. Waarom werd de monteur naar mijn huis gestuurd?, het probleem zou in de centrale zitten. Stuur 'm dan daarheen. Zeker weer te duur? Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen, ondanks dat jullie de meeste klachten van alle providers in Nederland hebben en de problemen veruit de langste doorlooptijd voordat ze opgelost worden ligt het zeker niet aan jullie. Ga vooral zo door.

Reputatie 2

Schandalig dar er hier gelachen wordt als iemand op de zwarte lijst wordt gezet.

Zie vorige reactie van Cal van Odido.

Reputatie 7
Badge +14

Ik zie geen gelach, maar meer treurnis uitgesproken worden over gedrag van mensen. 

Aggresie en intimidatie door klanten komt steeds vaker voor,  vanmorgen nog een heel artikel in het AD. Een zwarte lijst is dan een beschermende maatregel van een bedrijf voor zijn werknemers. 

Reputatie 7
Badge +14

Schandalig dar er hier gelachen wordt als iemand op de zwarte lijst wordt gezet.

Zie vorige reactie van Cal van Odido.

Waar lachen mensen? Hiermee keur jij dus slecht gedrag goed terwijl je totaal niet weet wat er gebeurd is!  Iemand wordt echt niet zomaar op de zwarte lijst gezet, daar gaat echt TE veel aan vooraf. Veel te veel.
Wees blij dat bedrijven hun personeel proberen veilig te houden.
 

Schandalig dat dit nodig is! 
 


 

Reputatie 2

Ik zie geen gelach, maar meer treurnis uitgesproken worden over gedrag van mensen. 

Aggresie en intimidatie door klanten komt steeds vaker voor,  vanmorgen nog een heel artikel in het AD. Een zwarte lijst is dan een beschermende maatregel van een bedrijf voor zijn werknemers. 

Onder de text van Carl van Odido, die stelde dat PeterenReneNAs op de zwarte lijst staat, staat 1x een thumb up, dus diegene kan het wel waarderen dat dito gebruiker op een zwarte lijst staat, terwijl hij/zij niemand bedreigd heeft hier.

 

Een soortgelijk bericht had beter via een PM aan PeterenReneNAs gestuurd kunnen worden.

Ik krijg berichten dat de verbinding hersteld zou zijn en alles weer zou werken, toch is de lijn zo dood als een pier. Gistermiddag om 14.46 uur zou ik door Cal gebelt zijn, maar ik heb geen enkel telefoontje ontvangen. Ook een bericht dat mijn oude modem nog niet ontvangen zou zijn en dat dat 77,- euro gaat kosten, terwijl het verzendbewijs aangeeft dat deze allang door jullie ontvangen is. Het lijkt er een beetje op dat jullie me aan het treiteren zijn. Ik heb ook nog steeds de beloofde creditfactuur niet ontvangen.

Reputatie 2

Ik krijg berichten dat de verbinding hersteld zou zijn en alles weer zou werken, toch is de lijn zo dood als een pier. Gistermiddag om 14.46 uur zou ik door Cal gebelt zijn, maar ik heb geen enkel telefoontje ontvangen. Ook een bericht dat mijn oude modem nog niet ontvangen zou zijn en dat dat 77,- euro gaat kosten, terwijl het verzendbewijs aangeeft dat deze allang door jullie ontvangen is. Het lijkt er een beetje op dat jullie me aan het treiteren zijn. Ik heb ook nog steeds de beloofde creditfactuur niet ontvangen.

U kunt niet overstappen naar een andere provider?

U bent op zijn minst al 2 maanden aan het aanmodderen.

Dat is de vraag toch niet?

Reputatie 7
Badge +14

Dat zal het ticket van ODF zijn wat is gesloten vanwege de eerdere escalatie bij u in de woning.

Overstappen naar een provider die een andere access methode gebruikt is de aanbevelingen van de moderator Cal.

Reputatie 2

Dat is de vraag toch niet?

Nee, maar echt tevreden lijkt u mij ook niet, gezien het aantal storingen en haperingen bij u🤔🤔

Zojuist 20 minuten gebeld met Odido om op te zeggen, 3 verschillende medewerkers gesproken waarna de verbinding door Odido verbroken werd terwijl ik in de wacht stond. Nou heb je altijd het recht om op te zeggen dus ik ga er vanuit dat dat gewoon bij deze gebeurd is. Er zou vanwege de ellenlange -niet op te lossen problemen- nog compensatie plaatsvinden, daar heb ik nog steeds geen creditfactuur van ontvangen. Vanaf 14 juni is er al helemaal geen internet/tv en telefoon meer, dus dat kan ook niet gefactureerd worden, wat wel gedaan is. Derhalve stel ik voor de laatste 3 maanden te storneren. Graag bevestiging van het e.e.a. per post.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @PeterenReneNas, ik heb het direct nagekeken! Je abonnement is nog niet opgezegd en ik zie dat er een monteursverzoek openstaat. Wil je de afspraak nog inplannen? We kunnen achteraf ook zeker kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Groetjes, Ishana

Reageer