Skip to main content

Geen internet (en dus ook geen TV)

  • 15 July 2024
  • 8 reacties
  • 63 Bekeken

Ik heb sinds vanavond 18u geen internet en geen TV. Mogelijk issue in POP of zelfs verder in netwerk. Ik krijg nl wel DHCP want op modem heb ik zowel LAN lampje als internet lampje groen. Maar geen internet dus. Zowel ONT als modem al diverse malen van stroom gehaald en na tijdje weer op stroom gezet. Resultaat, alles brand maar zowel TV als Wifi zeggen er is geen internet verbinding. 

8 reacties

Ik schrijf LAN maar bedoel WAN. Modem ziet dus ONT en ONT krijgt signaal vanuit OLT in POP. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rblokland, handig dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer volop genieten van het Internet! Ik was blij om te zien dat je al contact hebt gehad met een collega van mij en dat er snel een monteur bij je langskomt. Mijn collega zal het vast al met je besproken hebben, maar het is raar dat alles heel goed lijkt te staan in de lijnmeting, maar dat je nog steeds geen internet hebt. Heb je ook al geprobeerd om je Archer router af te koppelen en te testen of de Wifi direct van het modem wel werkt? Ik zie dat je TV Box al sinds het begin der tijden aanstaat, wellicht dat een korte verversing door het stroom eraf te halen meer tekens van leven geeft.

Ik ben benieuwd wat de beperkte factor blijkt te zijn, hoe dan ook heb je dit of zelf, of met de monteur snel opgelost! 😄

Mijn TV box word geregeld herstart dus dat kan al niet kloppen. Ik ben zoals je wellicht hebt gezien een beta-user voor de mediabox(ik ben Odido medewerker)  dus ik heb zowel een oude als een nieuwe TV box.
Nu komt het leuke. De oude box die geeft gewoon TV en de nieuwe geeft aan dat er geen internet is.  Ook na stroomloos maken. Beide boxen zitten via een switch op dezelfde kabel aangesloten die rechtstreeks naar poort in modem gaat.
Lijnmeting geeft aan dat er demping is, Guidion is al aangestuurd. 
Wifi (ik gebruik niet de wifi van de Zyxel en ook niet van de Archer) wil ook niet werken maarrrrr ik heb nu wel internet over de netwerkkabel via de VPN naar Odido.
Zowel de Deco wifipunten als mijn vaste verbinding voor mijn VPN zitten op de Archer aangesloten , een werkt dus wel en ander niet.

Ik zie nu dat jullie berichten sturen naar het eveneens gekoppelde telefoonnummer van mijn dochter. Zouden jullie dat kunnen aanpassen naar het nummer eindigend op 17?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rblokland, ik zie inderdaad dat je meedoet met de beta-test, leuk! Interessant, mijn lijnmeting geeft aan dat je Amino Aria TV Box al 1425 weken aanstaat. Ik vond het al een absurd getal. 😂

Zoals je zelf terecht aangeeft werkt het kabelinternet wel gewoon. Ik denk daarom dat de Wifi van de Zyxel ook zal werken, maar dat het vanaf de Archer ergens misgaat. Ik denk daarom dat de monteur ook weinig voor je kan betekenen, anders dan de Archer en de Deco Wifi-punten te rebooten. 

ik vind het wel weer lastig om te verklaren wat er misgaat met je Mediabox, zeker ook omdat de Amino op dezelfde switch zit. Als je de Wifi aan de praat krijgt is het wellicht een slimme optie om de Mediabox met de Wifi te verbinden. Zo weet je snel of het ergens misgaat met de LAN verbinding naar de Mediabox. Als de Wifi weer werkt en de Mediabox problemen blijft geven, dan kan ik je het beste aanraden om contact op te nemen met het beta-test e-mail adres of je contactpersoon.

Ik kan zelf net inzien wat je eigen mobiele nummer is omdat ik alleen het nummer kan zien wat gekoppeld is aan je Internet + TV Abonnement. Ik raad je graag aan om dit aan te passen via je Mijn Odido account: Contactgegevens. Voor je lopende afspraak met Guidion kan ik je nummer niet laten aanpassen. Als je wil kan ik wel je huidige afspraak annuleren en direct een nieuwe inschieten. Voor nieuwe en toekomstige afspraken en contactpogingen zal je wel op je eigen nummer meer informatie ontvangen.

Geef het gerust aan als je nog ergens mee zit, een collega heb ik altijd heel graag! 😄

De TV via de Amino doet het trouwens nog wel steeds. Het is de nieuwe mediabox die het niet wil doen(ook niet als ik 'm rechtsreeks aan het modem hang). Maar die Amino is vast niet 1425 weken aan geweest(dat zijn ruim 27 jaren) maar 1425 dagen(bijna 4 jaar). Waarvan ik met zekerheid durf te zeggen dat ie in die 4 jaar echt meer dan eens is uit geweest.

Ik heb de Archer achter het Odido modem hangen en daar hangt mijn thuisnetwerk achter, via switches. De Deco punten hangen ook aan een van die switches. dus alles gaat door de Archer en door het Odido modem. En dat heeft tot gisteren 18u gewoon gewerkt.

Ik ga over een uurtje(als het werk is gedaan) eens alles uitzetten en opnieuw opbouwen. 
Ik houd jullie op de hoogte.


TV over wifi lijkt mij een mindere keuze dan bekabeld. Dat ga ik dus als alles weer werkt gewoon zo laten.

Over mijn telefoonnummer gesproken. Als ik op Mijn Odido gaat het 2FA sms’je naar mijn eigen nummer. Dat is het nummer waar ik alles mee doe. Het nummer van mijn dochter is later aan Mijn Odido toegevoegd en heb dat nooit bewust het hoofnummer gemaakt. Nu aangepast, laat afspraak maar staan, dochter stuurt eventuele berichten wel door.

Ik heb op mijn Deco wifi-punten na alles weer aan de praat. Van mij mag je Guidion monteur annuleren!.
Heb e.e.a opnieuw aangesloten met 2 nieuwe switchjes. Beide TV-boxen doen het nu.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rblokland, ik geloof je ook helemaal, ik kan mij ook niet voorstellen dat de Amino 1425 weken aan is geweest. Heel fijn dat je je netwerk weer aan de praat hebt gekregen, super! 😄 Omdat je afspraak met Guidion binnen 24 uur is kan ik deze niet meer voor je annuleren. Dit zijn de afspraken die we gemaakt hebben met Guidion. Het beste kan ik je aanraden om contact op te nemen met Guidion op 020-3232766 voor 21:00. 

Je kan inderdaad op een hoop manieren een ander nummer gebruiken, bijvoorbeeld voor het inloggen op je Mijn Odido account, alleen staat dit los van het contactnummer dat je bij je initiële bestelling opgegeven zal hebben. Ik zie dat het nummer eindigend op 17 nu als contactnummer geregistreerd staat en in de toekomst zullen alle contactpogingen naar dit nummer gaan.

Ik wens je nog heel veel plezier toe met het Internet en de Mediabox! 🙂

Reageer