Skip to main content

Sinds ongeveer anderhalf uur hebben wij slecht tot geen internet, sporadisch komt er even kort verbinding waarna dit weer uitvalt. Ik heb alle procedures gevolgd van alles herstarten en alle lampjes controleren, tot geen verbetering. Maar na verder kijken lijkt het dat er een DNS probleem is, dit omdat het pingen van 8.8.8.8 soms resulteert in een reply from ***: Destination host unreachable, maar ook soms wel een reply krijg met een time van 7ms. Echter bij google.com krijg ik Ping request could not find host google.com. Please check the name and try again. Google.com is maar 1x succesvol gepingt in het afgelopen uur. 

Zijn wij de enige met dit probleem en weet iemand toevallig wat er aan de hand is?

*** is het ip van (denk ik) mijn mediaconverter of het eerst volgende punt vanuit mijn router. hij gaat verder dan 192.168.188.1 namelijk(onze gateway)

Hallo @earlybird 

Heb je ook gekeken of het beter gaat met andere DNS servers? Gebruik bijvoorbeeld Cloudflare (1.1.1.1/1.0.0.1).

Hallo @earlybird 

Heb je ook gekeken of het beter gaat met andere DNS servers? Gebruik bijvoorbeeld Cloudflare (1.1.1.1/1.0.0.1).

Ja ik heb tegelijkertijd met 8.8.8.8 ook 9.9.9.9 geprobeerd en 88.221.162.33 die bovenaan de NL DNS lijst staat op deze website, met dezelfde resultaten. 

Ook heb ik ondertussen wat vaker (2x) verbinding kunnen maken met google.com en zijn wat websites geladen, maar allemaal van maar korte duur (max 2 minuten)  voordat het weer uitvalt. Ook de IP adressen geef wat vaker een reply maar nog lang niet altijd stabiel.

@earlybird 

Wanneer er geen verbinding brandt er dan een rood lampje op de Zyxel? Welke lampjes branden of knipperen er op dat moment op de mediaconverter?

@earlybird

Wanneer er geen verbinding brandt er dan een rood lampje op de Zyxel? Welke lampjes branden of knipperen er op dat moment op de mediaconverter?

Er knipperde geen rood lampje op de Zyxel en op de Huawei mediaconverter knipperde de Power, POS, en 10G LAN.

Op dit moment lijkt het internet het weer te doen, volgens mijn logs was de laatste langdurende outage om 23:39 was en er nog een laatste van 20 minuten om 02:35. Sindsdien lijk het allemaal goed te gaan. Dankjewel voor je hulp in ieder geval.

@earlybird 

Je bedoelt een knipperende PON? Mogelijk is dit toch iets buitenshuis en is er niks verkeerd met jouw router 

@earlybird

Je bedoelt een knipperende PON? Mogelijk is dit toch iets buitenshuis en is er niks verkeerd met jouw router 

Excuus dit heb ik iets verkeerd verwoord. Volgensmij bleef de PON constant branden maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

@earlybird 

Kan je dan ze Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken en kijken of het dan beter gaat? Eventueel kan je ook de internetkabel tussen ONT en router vervangen.

Reageer