Skip to main content

Hallo, 

Ik gebruik automatische vertaling omdat mijn Nederlands erg slecht is, sorry bij voorbaat voor de grammaticale fouten.

Ik heb geprobeerd mijn modem (Zyxel t50) opnieuw op te starten inclusief fabrieksinstellingen, er is geen storing op het netwerk in mijn omgeving (1055vh). Mijn internettoegang werkt echter niet.
Hoe kunnen we dit oplossen? 

Hi @mspilthoo, van harte welkom op onze community! ik ben meteen je verbinding ingedoken en ik zie dat het modem langer dan 156 dagen aangesloten staat op de stroom. De verbinding zelf ziet er goed uit. Zou je het modem van de stroom willen halen voor minimaal 30 seconden? Ik vermoed dat het niet goed is gegaan met het resetten. Mocht dit wel zijn goed gegaan, dan kan het eventueel zo zijn dat je verbinding gekruist is. Zou je dit voor de zekerheid opnieuw willen proberen? Dan kan ik opnieuw met je meekijken in je verbinding!

Verder krijg ik wel de melding dat je beveiliging niet goed is. Klopt het dat je de beveiliging op wifi hebt uitgezet en zo ja waarom? Anders kan ik deze ook nog voor je terugzetten naar de juiste standaardwaarden. Bedankt alvast!


Hallo, 

Dank u voor uw antwoord. We hebben telefonisch contact opgenomen met een van uw collega's en hij noemde een probleem met de sector, blijkbaar met betrekking tot KPN.

Hij heeft ons ook geholpen om de operatie een tweede keer uit te voeren, dus dat is het duidelijk niet. Hoe kan ik updates krijgen? 

Alvast bedankt


Hi @mspilthoo , ik kan geen log terugvinden van het gesprek met mijn telefonische collega. Ik zie nog steeds terug dat het modem voor lange tijd is aangesloten. Verder lijkt de verbinding ook online en goed te werken. Klopt het dat het inmiddels weer werkt?

Mocht dit niet zo zijn, heb ik nog wat vragen. Wat doet het wereldbollampje op ons modem, is dit lampje groen of rood? Zou je hier eventueel een foto van willen maken? Ervaar je daarnaast problemen alleen met wifi of ook met de bekabelde verbinding? 

Zou je ook de bekabeling goed willen aandrukken en nog een keer willen proberen om het modem van de stroom te halen? Dan weet ik zeker dat jouw verbinding ook niet gekruist is met een andere klant. Anders moeten we dit verder laten onderzoeken, Bedankt alvast!


Reageer